Gå til innhold

Promille og bilkjøring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er 12-timersregelen egentlig oppskrytt? Når er det trygt å sette seg bak rattet etter en fest?

I går drakk jeg 1,5-2 dl absolut vodka (i drinker, shottet ikke), ei halv flaske prosecco (11%), ei halv flaske hvitvin (10,5%) og ca 2,5 dl øl. Begynte å drikke 18:30 og stoppet å drikke i 2-tiden. Kvinne, 70kg. Følte meg aldri dritings, og er ikke spesielt fyllesyk idag, men vet ikke om det har noe å si? 

Anonymkode: 18ef7...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk promillekalkulatoren. Og legg på litt ekstra 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Sjekk promillekalkulatoren. Og legg på litt ekstra 

Synes de overdriver litt? Kan jeg seriøst ikke kjøre før i 22-tiden i kveld?🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 12-timersregelen egentlig oppskrytt? Når er det trygt å sette seg bak rattet etter en fest?

I går drakk jeg 1,5-2 dl absolut vodka (i drinker, shottet ikke), ei halv flaske prosecco (11%), ei halv flaske hvitvin (10,5%) og ca 2,5 dl øl. Begynte å drikke 18:30 og stoppet å drikke i 2-tiden. Kvinne, 70kg. Følte meg aldri dritings, og er ikke spesielt fyllesyk idag, men vet ikke om det har noe å si? 

Du er "ikke spesielt fyllesyk i dag", men vil ut å kjøre?

Tenker du bør ta det med ro til utpå kvelden jeg.

Anonymkode: 24571...59e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er "ikke spesielt fyllesyk i dag", men vil ut å kjøre?

Tenker du bør ta det med ro til utpå kvelden jeg.

Anonymkode: 24571...59e

Vil ikke ut å kjøre, nei. Haater å kjøre dagen derpå, er utrolig redd for å kjøre med promille. Dessverre må jeg kjøre bilen min hjem i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes de overdriver litt? Kan jeg seriøst ikke kjøre før i 22-tiden i kveld?🤷🏼‍♀️

Seriøst. Omregnet i standard enheter drakk du ca 5 drinker, 6 glass vin og et glass øl. Det er faktisk ganske mye. 

Anonymkode: 70a80...141

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst. Omregnet i standard enheter drakk du ca 5 drinker, 6 glass vin og et glass øl. Det er faktisk ganske mye. 

Anonymkode: 70a80...141

Får vel bare smøre meg med tålmodighet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er overhodet ikke noen indikator på at du er kjørbar på flere timer enda. Jeg rører ikke noe kjøretøy etter å ha drukket, før det er mandag morgen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk noen andre til å kjøre bilen 👍🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...