ulven298 Skrevet 27. mai 2018 #1 Skrevet 27. mai 2018 Jeg har en bestevenninne som har vært bestevennen min i 10 år nå. Jeg vet ikke om hun er klar iver det selv eller ikke, men hun har i de siste månedene sluttet å ringe meg eller sende melding, hvor hun spør om å henge sammen. Det har alltid vært meg som spør! Når jeg spør sier hun mange ganger ja til å henge. Men hun spør jo ALDRI meg lenger. Jeg føler at et vennskap skal gå to veier og ikke bare en. Jeg er livredd for å miste henne, noe jeg har vært sinnsykt lei meg for den siste tiden. Hun har også fått seg noen nye venner i det siste, som jeg synes er veldig fint... men det var etter at hun fikk dem, hun sluttet å spør meg om å henge! Jeg lurer bare på om jeg bør snakke med henne om dette, og si hvordan jeg føler det. Eller om jeg vare skal la det gå og mest sannsynlig miste min aller bestevenn.
Tockit Skrevet 27. mai 2018 #2 Skrevet 27. mai 2018 (endret) Det samme skjedde med meg. En jente som bodde i nabolaget mitt var jeg bestevenn med i 10 år, men i mange av de årene hadde hun to andre bestevenner. Vennskapet kom ikke noe lenger enn det. Hun kontaktet meg aldri og jeg følte jeg var skikkelig innpåtrengende om jeg først ble meg på ting. I 9.klasse snudde de bokstavelig talt ryggen til meg. jeg ville nok sagt hvordan jeg føler hvis jeg var deg Endret 27. mai 2018 av Tockit
ulven298 Skrevet 27. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2018 Men er det lurt å snakke med henne om det ? Det er jo ikke sikkert hun er klar over det selv at hun ikke spør meg om å henge, fordi hun sier ofte ja når jeg spør. Vi er jo bestevenner og snakker med hverandre om ALT.
funginger Skrevet 27. mai 2018 #4 Skrevet 27. mai 2018 Hvor ofte spør du, da? Er det behov eller tid til at hun spør?
ulven298 Skrevet 27. mai 2018 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2018 15 timer siden, funginger skrev: Hvor ofte spør du, da? Er det behov eller tid til at hun spør? Jeg spurte mer før, men nå for tiden spør jeg ca en gang i uken. Ja, det er tid for henne å spørre me. jeg spør henne fordi hun ikke har spurt meg først. Selvfølgelig i et vennskap er det et behov for at begge spør og ikke bare en... fordi et vennskap må gå begge veier for å fungerer, ikke bare en vei. Og det er ikke sikkert hun er klar over det selv at jeg tenker det sånn, det er derfor jeg kanskje burde snakke med henne.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #6 Skrevet 28. mai 2018 Hvor gamle er dere? Tror du hun er klar over det selv? Anonymkode: 9c365...232
Gjest andysowhat Skrevet 30. mai 2018 #7 Skrevet 30. mai 2018 (endret) Jeg har ikke pratet med den ene bestekompisen min på 4 år. Vi begynte å prate forrige uke, og nå har han tenkt å feire sommerferie hjemme hos meg. Så vennskap er litt sånn av og på spør du meg. Man er ikke kjærester afterall, det er ikke meningen å være sammen hverdag hele tiden. Så da er man litt av og på. Du har nok ikke mistet en venn, og det er nok heller ingenting å være redd for. Men av og til så ønsker man å prøve nye ting, og før man vet ordet av det så er man plutselig tilbake. Med mindre det er andre mer alvorlige ting ute å går. Endret 30. mai 2018 av andysowhat
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #8 Skrevet 30. mai 2018 Ja det syns jeg du kan ta opp med hun. Si at du har lagt merke til at vennskapet har vært veldig enveis i det siste og at du vil syntes det er hyggelig å bli spurt med når hun skal henge med de andre hun vil sannsynligvis reagere med at hun ikke har sett det sånn som du føler det men bare blitt sånn naturlig siden de nye er anderledes enn deg og hun trodde dere ikke klikket så bra og da kan du si at joda dine venner er mine venner og siden du har ting til felles med de har nok jeg også, er bare hyggelig at vi kan henge alle sammen iblandt ! hvis det ikke endrer seg så si at du føler deg bortvalgt og som en ekstravenn. Da er det opp til henne om hun vil pleie vennskapet eller la det dø ut. Anonymkode: bc170...8b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå