Nera Skrevet 27. mai 2018 #1 Skrevet 27. mai 2018 (endret) Folk sier at det er mange som ikke har venner i Norge osv. At folk blir utestengt og er alene i friminuttene. Jeg selv har hatt venner, og alle de jeg ser på skolen har venner INGEN sitter alene uten noen. Alle er med alle. Da tenkte jeg det sikkert bare var vår skole, på grunn av alt det tullet folk kommer med. Så noen år senere startet jeg på ungdomsskolen og det er fortsatt slik. Hvorfor lyver folk? Isåfall hvorfor ser jeg ingenting. Jeg har gått rundt med vennine mine for å finne folk, men alle er med noen. Siden folk sier det er mange av det i Norge må det da være mulig å finne en? Endret 27. mai 2018 av Nera
Drakan Skrevet 27. mai 2018 #2 Skrevet 27. mai 2018 (endret) Da jeg var på barneskole og slikt, tok jeg noen gang tiden til å stikke fra skolen, gjømme meg på dass, sitte på biblioteket, klatre opp på takket, trær, osv. Du ser kanskje kun hvor det er folk til vanlig. Se omkring det vanligvis er få folk og du vil sikkert se en ensom sjel...……….. F.eks, ved skole samling, om det ikke var sånn at klassen ble tvunget inn for å sitte sammen, så unngikk jeg å gå inn i salen/fotballbanen hvor det var gratis mat og lignende fordi jeg ikke kjente noen selv om jeg kjente til noen. Endret 27. mai 2018 av Drakan 6
Tockit Skrevet 27. mai 2018 #3 Skrevet 27. mai 2018 Jeg satt alene i friminuttene i hele 10.klasse fordi vennegjengen jeg hadde prøvd så hardt å være en del av ikke ville ha noe med meg å gjøre. Dermed ble jeg igjen for meg selv i friminuttene. Og tro meg, jeg har prøvd flere ganger å få meg venner. det er nok forskjellig fra hvor du bor og hvor heldig en er. 5
ulven298 Skrevet 27. mai 2018 #4 Skrevet 27. mai 2018 (endret) På barneskolen jeg gikk på var det en jente som stadig var alene. Gjengen min tok intiativet til å gå bort til henne å være med henne, helt til hun en dag byttet skole, uten at jeg vet hvorfor. Da jeg startet i 8 klasse var det en jente jeg og gjengen min kom i klasse med som hadde null venner og var mobbet hele barneskolen! Vi ble kjent med henne. Og vi er enda venner nå som vi går i 10 klasse. Mens vi gikk i 8 klasse var det en annen jente på trinnet som ikke hadde noen venner og var helt alene... vi gikk bort til henne vært eneste friminutt, helt til hun følte seg trygg nokk til å komme til oss. Vi er også venner den dag idag. Er så ufattelig glad vi inkluderte dem, fordi vi har hatt 3 fantastiske år sammen, som jeg håper forsetter på vidergående! Men jeg ser at det er veldig få av personer på trinnet mitt og på skolen min som faktisk er inkluderende, noe som er veldig trist. Og jeg tror faktisk at hvis vi ikke hadde inkludert de to personene, at ikke noen andre hadde gjort det heller. Vi lærer på skolen at det er viktig å inkludere andre! Men det er bare fåtallet av oss som faktisk gjør det. Endret 27. mai 2018 av ulven298 Skrivefeil 10
Tockit Skrevet 27. mai 2018 #5 Skrevet 27. mai 2018 1 minutt siden, ulven298 skrev: På barneskolen jeg gikk på var det en jente som stadig var alene. Gjengen min tok intiativet til å gå bort til henne å være med henne, helt til hun en dag byttet skole, uten at jeg vet hvorfor. da jeg startet i 8 klasse var det en jente jeg og gjengen min kom i klasse med som hadde null venner og var mobbet hele barneskolen! Vi ble kjent med henne. Og vi er enda venner nå som vi går i 10 klasse. Mens vi gikk i 8 klasse var det en annen jente på trinnet som ikke hadde noen venner og var helt alene... vi gikk bort til henne vært eneste friminutt, helt til hun følte seg trygg nokk til å komme til oss. Vi er også venner den dag idag. Er så ufattelig glad vi inkluderte dem, fordi vi har hatt 3 fantastiske år sammen, som jeg håper forsetter på vidergående! Men jeg ser at det er veldig få av personer på trinnet mitt og på skolen min som faktisk eg inkluderende, noe som er veldig trist. Og jeg tror faktisk at hvis vi ikke hadde inkludert de to personene, at ikke noen andre hadde gjort det heller. Vi lærer på skolen at det er viktig å inkludere andre! Men det er bare fåtallet av oss som faktisk gjør det. Det skulle vært flere av dere ❤️❤️❤️ 4
ulven298 Skrevet 27. mai 2018 #6 Skrevet 27. mai 2018 12 minutter siden, Tockit skrev: Det skulle vært flere av dere ❤️❤️❤️ Ååh, takk❤️ Men det må jeg faktisk si at jeg er enig i! Ingenting er bedre enn å faktisk ha i samvittigheten at man har gjort en stor og fin forandring i livene til noen. Ingenting er bedre enn å vite at man har venner og noen man kan stole på. Så synes jeg også veldig synd når jeg ser noen av de nye 8 klassingene være alene😥 Jeg føler at det bare blir rart om jeg går bort til dem, med tanke på at jeg er 2 år eldre. Jeg hadde hvertfall følt at hvis noen som var eldre kom bort til meg hadde vært veldig ubehagelig hvis jeg gikk i 8 klasse. Da hadde jeg følt de bare hadde kommet bort fordi de hadde synes synd i meg... Så eg vet ikke hva jeg kan gjøre med dem? 1
Tockit Skrevet 27. mai 2018 #7 Skrevet 27. mai 2018 1 minutt siden, ulven298 skrev: Ååh, takk❤️ Men det må jeg faktisk si at jeg er enig i! Ingenting er bedre enn å faktisk ha i samvittigheten at man har gjort en stor og fin forandring i livene til noen. Ingenting er bedre enn å vite at man har venner og noen man kan stole på. Så synes jeg også veldig synd når jeg ser noen av de nye 8 klassingene være alene😥 Jeg føler at det bare blir rart om jeg går bort til dem, med tanke på at jeg er 2 år eldre. Jeg hadde hvertfall følt at hvis noen som var eldre kom bort til meg hadde vært veldig ubehagelig hvis jeg gikk i 8 klasse. Da hadde jeg følt de bare hadde kommet bort fordi de hadde synes synd i meg... Så eg vet ikke hva jeg kan gjøre med dem? Broren min henger med folk jeg gikk i klasse med på barneskolen. Han er to år eldre enn meg. Tror nok det er litt rart i den alderen dere er i nå, men ikke om noen år. På videregående kommer dere kanskje i klasse med folk enda eldre enn dere.
ulven298 Skrevet 27. mai 2018 #8 Skrevet 27. mai 2018 2 minutter siden, Tockit skrev: Broren min henger med folk jeg gikk i klasse med på barneskolen. Han er to år eldre enn meg. Tror nok det er litt rart i den alderen dere er i nå, men ikke om noen år. På videregående kommer dere kanskje i klasse med folk enda eldre enn dere. Ja jeg henger med folk som er eldre enn meg, aldersforskjellen er mellom 1-4 år faktisk... men jeg føler alderforskjellen er enda større mellom en 8 og en 10 klassing liksom, haha.
Drizzt Skrevet 27. mai 2018 #9 Skrevet 27. mai 2018 4 timer siden, Nera skrev: Folk sier at det er mange som ikke har venner i Norge osv. At folk blir utestengt og er alene i friminuttene. Jeg selv har hatt venner, og alle de jeg ser på skolen har venner INGEN sitter alene uten noen. Alle er med alle. Da tenkte jeg det sikkert bare var vår skole, på grunn av alt det tullet folk kommer med. Så noen år senere startet jeg på ungdomsskolen og det er fortsatt slik. Hvorfor lyver folk? Isåfall hvorfor ser jeg ingenting. Jeg har gått rundt med vennine mine for å finne folk, men alle er med noen. Siden folk sier det er mange av det i Norge må det da være mulig å finne en? Det er mange som ikke har venner. Å ha mange bekjente og å ha venner er to forskjellige ting. Folk lyver ikke, det er du som misforstår. I tillegg har du alle utlendinger som flytter hit uten å kjenne noen eller i beste fall kjenner noen få stk. De har heller ikke venner, men må danne vennskap på nytt og finne folk å omgås med. Det er lett å bli kjent med noen, men det er mye vanskeligere å finne venner. 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 27. mai 2018 #10 Skrevet 27. mai 2018 Du burde få opp øynene, det er mange som ikke har venner, jeg for eksempel gikk alltid alene fra ca 5 klasse til 9 klasse, prøvde å bli kjent med de i klassen, men jeg ble bare sett dumt på, mobbet og utfryst av de andre, På vidergående hadde jeg heller ikke venner, kun bekjente som jeg pratet med i skoletiden.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #11 Skrevet 27. mai 2018 Du bør stå stille i pausen og bare observere. Man ser dem ikke med en gang bestandig. Det kan være en gruppe jenter i en sirkel, og én ytterst som stadig blir snudd ryggen til, som prøver å smile og late som hun hører til men aldri sier noe.. Eller en litt rar gutt som henger rundt de andre guttene, men aldri blir valgt når de velger lag, han prøver kanskje å virke tøff, eller er en klovn, men alt han opplever i løpet av dagen er egentlig stygge kommentarer og ignorering.. Eller de to som er litt annerledes i en klasse som egentlig ikke har noe til felles og ikke engang liker hverandre, men står sammen fordi de ikke har noen andre og må late som om de er venner... Anonymkode: 7fe83...016 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå