Gå til innhold

Hvem hadde vunnet mellom...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Zodiac killer er mye smartere, lett han. Jack the Ripper var ikke dum han heller, men tror han ville blitt tatt i dagens samfunn. Zodiac 4 ever 

Anonymkode: 5c8a1...168

Skrevet (endret)
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Zodiac killer er mye smartere, lett han. Jack the Ripper var ikke dum han heller, men tror han ville blitt tatt i dagens samfunn. Zodiac 4 ever 

Anonymkode: 5c8a1...168

Zodiac ville nok også blitt tatt i dagens samfunn. Grunnen til at han ikke ble tatt er rett og slett fordi de ikke hadde teknologien vi har i dag. (Anbefaler å se mindhunter på Netflix hvis du er interessert om dette)

men så er begge disse i to forskjellige tidsperioder

Endret av Tockit
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jack the ripper. 
Det er en god grunn til dette. 
Zodiac vil sannsynligvis bli funnet med den nye etterforskningsmetoden de har satt til livet. 

Jack the ripper kom seg unna, i en liten by. Om han var i dagens samfunn, så kunne han omtrent holdt på uten å bli oppdaget. Noe som er langt mer skremmende. Zodiac derimot etterlot seg spor. De har åpnet opp for å etterforske Zodiac igjen for å se etter dna på frimerker (dna teknologi eksisterte ikke den gangen).
https://kmir.com/2018/05/07/zodiac-killer-case-could-be-cracked-by-decades-old-dna/

Endret av Drakan
Skrevet

Jack the Ripper hadde også medisinsk bakgrunn, som vil si han ville gjorde det bedre en zodiac nå til dags.

Skrevet

Ingen, eller begge, alt ettersom. For å dra et urgammelt utsagn, det blir som å sammenligne epler og appelsiner.

Begge hadde flaks og hadde mulighet til å operere på måter som samfunnet på deres tid var dårlig i stand til å takle, og fant, mest sannsynlig uten å mene det, sine nisjer og områder hvor de kunne handle nærmest fritt.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Drakan skrev:

Jack the ripper. 
Det er en god grunn til dette. 
Zodiac vil sannsynligvis bli funnet med den nye etterforskningsmetoden de har satt til livet. 

Jack the ripper kom seg unna, i en liten by. Om han var i dagens samfunn, så kunne han omtrent holdt på uten å bli oppdaget. Noe som er langt mer skremmende. Zodiac derimot etterlot seg spor. De har åpnet opp for å etterforske Zodiac igjen for å se etter dna på frimerker (dna teknologi eksisterte ikke den gangen).
https://kmir.com/2018/05/07/zodiac-killer-case-could-be-cracked-by-decades-old-dna/

Jeg vil si at Zodiac var den smarteste og mest taktiske av de to.

JTR brukte en og samme metode når han utførte drapene, Mens Zodiac skiftet ofte taktikk og gikk ikke etter en bestemt gruppe som potensielle offer. Det er mindre enn 1% sjanse for at vi noensinne vil finne ut hvem JTR og Zodiac er/var. Og jeg vil ikke kalle London for en liten by. Og du tar feil med Zodiac, Zodiac morderen var varsom med og ikke etterlate seg spor på åstedet eller på brevene som han sendte til diverse nyhetskilder og det lokale politiet i nordlige-California, Det var heller politiet som gjorde mange feil i begynnelsen av etterforskningen og det faktum at seriemordere var et relativt nytt fenomen på 60 tallet gjorde at Zodiac slapp unna. Golden state killer (en seriemorder fra 70 og 80 tallet som nylig ble tatt) og Zodiac er to svært ulike saker.

Dette er forøvrig en bra dokumentar om Zodiac som gikk på History i fjor vinter.

Anonymkode: be278...041

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si at Zodiac var den smarteste og mest taktiske av de to.

JTR brukte en og samme metode når han utførte drapene, Mens Zodiac skiftet ofte taktikk og gikk ikke etter en bestemt gruppe som potensielle offer. Det er mindre enn 1% sjanse for at vi noensinne vil finne ut hvem JTR og Zodiac er/var. Og jeg vil ikke kalle London for en liten by. Og du tar feil med Zodiac, Zodiac morderen var varsom med og ikke etterlate seg spor på åstedet eller på brevene som han sendte til diverse nyhetskilder og det lokale politiet i nordlige-California, Det var heller politiet som gjorde mange feil i begynnelsen av etterforskningen og det faktum at seriemordere var et relativt nytt fenomen på 60 tallet gjorde at Zodiac slapp unna. Golden state killer (en seriemorder fra 70 og 80 tallet som nylig ble tatt) og Zodiac er to svært ulike saker.

Dette er forøvrig en bra dokumentar om Zodiac som gikk på History i fjor vinter.

Du leste altså ikke linken min? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Drakan skrev:

Joda, Jeg leste linken din. Og den handlet atter en gang om at de skal prøve å løse Zodiac saken ved å bruke samme metode som fikk tilslutt løst "Golden state killer" saken og pågrepet Joseph DeAngelo. Men poenget er den at Golden state og Zodiac er to veldig ulike saker. Golden state etterlot seg mer tekniske spor og DNA bevis enn hva Zodiac gjorde, Også var alle handlingene og drapene til Golden state svært like mens i tilfelle med Zodiac så var de mer ulike noe som gjør det vanskeligere å bygge en psykologisk profil av gjerningsmannen. Zodiac var mer taktisk smart i sine forbrytelser.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Drakan said:

Forsto du linken din? DNA-kildene, eller de eventuelle DNA-kildene, fra de to sakene er vidt forskjellige og er oppbevart forskjellig og kan dermed ikke sammenlignes i forhold til mulighetene for en god ekstrasjon.

Anonymkode: 6c10b...b47

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsto du linken din? DNA-kildene, eller de eventuelle DNA-kildene, fra de to sakene er vidt forskjellige og er oppbevart forskjellig og kan dermed ikke sammenlignes i forhold til mulighetene for en god ekstrasjon.

Svaret på det jeg spurte om er ja eller nei... var det for vanskelig? 

AnonymBruker
Skrevet

Svaret gir seg selv, da man diskuterer innholdet i linken din i detalj, noe du selv ikke gjør.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Svaret gir seg selv, da man diskuterer innholdet i linken din i detalj, noe du selv ikke gjør.

Det er ikke en del av spørsmålet og fullstendig irrelevant for min del. 
Å vise til en link hvor saken gjenåpnes grunnen dna spor på frimerker i andre vanskelige saker har avslørt mordere. Å spekulere i andre detaljer er fullstendig irrelevant for min del, og anses som bortkastet tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Alle vet at nye metoder for å analysere krimtekniske spor fra eldre saker kan benyttes, og Zodiac-saken er vel en av de mest notoriøse uløste sakene i manns minne "alle" har lyst til å løse, og hvor man kan regne med at alle hjelpemidler har blitt tatt i bruk allerede.

Linken din nevner begge sakene i samme artikkel, men også det at eventuelle spor fra brev, frimerker, mest sannsynlig har blitt såpass forringet på grunn av dårlige oppbevaringsmetoder de første årene, at brukbart DNA-materiale mest sannsynlig ikke vil være mulig å utvinne.

Men, det hjelper alltid å nevne berømte, uløste drapssaker i en artikkel for å få flere klikk, og det er nok den eneste grunnen til at Zodiac er nevnt her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...