Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de, og har alltid vært det. Jeg har aldri hatt problemer med at folk ikke vil henge med meg, men jeg har heller aldri vært noens første prioritet. Hadde høydepunkt med venninner fra barneskolen og til ungdomsskolen hvor venninnekretsen gikk i oppløsning. Pga misunnelse. Deretter har jeg aldri hatt venninner. Er svært lojal, ærlig, omtenksom og morsom venninne for de jeg såvidt har, samtidig som jeg byr mye på meg selv. Likevel blir jeg ikke invitert med på f.eks fest, med mindre jeg selv tar kontakt å spør. Opplever heller ikke at de ofrer fri helger og andre muligheter til å være sammen med meg, mens det hos meg alltid er motsatt. 

Jeg ønsker jo å være ei de faktisk husker å ønsker å bruke tiden sin på. 

flere som har det likt? og hva tror dere kjennetegner oss som ingen gidder å prioritere ?? 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri dannet dype vennskap. Hadde ei god venninne gjennom bhg og barneskole. Gjennom u-skolen og vgs bare overfladiske. Ellers har jeg ei fra vdg jeg har god kontakt med, som jeg pga avstand ser sjelden. 

Har også omtrent hele tiden vært den som tar initiativ, men folk har som regel sagt ja når jeg har spurt. 

Opplever sjelden den kjemien med folk at jeg virkelig er sammen med dem. Er vi flere enn 2 så blir de de 2 og meg. 
Det er på en måte greit for meg, for jeg finner sjelden andre mennesker interessante. Så det er ikke det at det er DEM som gjør at jeg føler meg ensom, det er det at jeg finner så få interessant, og  da finner nok ikke de meg så interessant heller. Det er jo det som er det verste. At man har lyst til å være en del av noe, høre til blandt noen, men så er alle "feil" mennesker.

Jeg opplever jo av og til å føle denne kjemien med noen. Finne noen jeg finner spennende osv, men disse er på en måte over min liga på mange måter. Jeg tilbringer tid med dem, men blir mindre og mindre prioritert fordi de prioriterer andre. Og da føler jeg meg dumpet, og sitter der med en bekreftelse på at jeg ikke er nok. 

HVA SOM KJENNETEGNER OSS , er nok at vi skiller oss ut uten at vi er klar over HVA som gjør at vi skiller oss ut. Jeg er som oftest den mest stille av alle, tenker mye, blir sliten av å være sosial osv :( Det skal jo være så åpent for alle....men det er ikke det i praksis. Vi stille og sjenerte blir straffet for det. 

Kanskje du ikke gir så mye av deg selv som du selv tror? 

Anonymkode: befc3...464

• Liker 1
Skrevet

Føler meg ganske mye igjen i det du skriver ❤️

• Liker 2
Skrevet
46 minutter siden, flagrefitte said:

. Likevel blir jeg ikke invitert med på f.eks fest, med mindre jeg selv tar kontakt å spør. 

Trist, men har du prøvd å ta kontakt med nye mennesker? 

Mitt inntrykk er at vi som har få venner som regel har det fordi vi ikke er flinke nok til å pleie vennskap eller fordi vi ikke er flinke nok til å ta initiativ til å stifte nye vennskap. Kan kanskje være det siste alternativet som er relevant for deg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke venninner, min erfaring er at de damene jeg har møtt og blitt kjent med er opptatt av helt andre ting enn meg og sladrer/baksnakker mye. Jeg orker ikke drama, så har aldri blitt nære venninner eller noen jeg orker å omgås så mye.

Har også opplevd at noen blir veldig innpåslitne, skal ringe mange timer om dagen og gjøre alt sammen, det hadde kanskje vært hyggelig om man hadde mer til felles - men syting om helse og alle problemene hvordan hun har det verst i verden blir for mye hver dag.

Har en god kompis, så er ikke helt venneløs da - men var det lenge.

Anonymkode: 48346...519

• Liker 1
Skrevet

jeg bare merker at nå, som feks en lørdagskveld så ser jeg at de venninnene jeg trodde jeg hadde på en måte, har også fri fra jobb i likhet med meg å koser seg sammen med noen andre kolleger jeg ikke kjenner så godt. (menn i dette tilfelle), via snap. 

Men de har absolutt ikke sagt noe til meg. Blir jo litt leimeg. De er jo også single damer som meg selv. Dette er fjerde gangen jeg opplever veldig tydelig at jeg blir utelatt av forskjellige, to ganger nå av de samme. Jeg klarer ikke å komme på med noen annen grunn til det enn at de ikke vil miste mennene. Kanskje en tåpelig «sammenligning» men føler ofte at de andre single damene er litt mer opptatt av å lete etter kjæreste materialer enn å faktisk nyte livet slik det er uten enn behov for menn. 

Er jeg på bærtur? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke venninner, min erfaring er at de damene jeg har møtt og blitt kjent med er opptatt av helt andre ting enn meg og sladrer/baksnakker mye. Jeg orker ikke drama, så har aldri blitt nære venninner eller noen jeg orker å omgås så mye.

Har også opplevd at noen blir veldig innpåslitne, skal ringe mange timer om dagen og gjøre alt sammen, det hadde kanskje vært hyggelig om man hadde mer til felles - men syting om helse og alle problemene hvordan hun har det verst i verden blir for mye hver dag.

Jeg er også sånn. Jeg blir ikke så lett venninne med kvinner. Jeg har venninner, men det tar lenge mellom hver gang jeg treffer en kvinne jeg går godt over ens med, og disse bor jo ganske spredt da. Mange kvinner er for opptatt av prat om helse, sladder, hvor drittsekk alle menn er og så skal de ha alt negative over på deg. 

Menn derimot, kommer jeg godt over ens med. Det er jo mange kvinner som sier at grunnen til at enkelte kvinner kommer bedre over ens med menn, er fordi at disse kvinnene er simple og lar seg lure av mennene. Men dette tror jeg er ønsketenkning fra deres side... jeg har kjent disse mennene i mange år nå, og har ikke opplevd noe som helst av trakassering eller drittsekkoppførsel som mange damer skal ha det til. 
Men det er finnes jo kvinner som er rolige, snakker om andre ting enn alt som er negativt i livet deres osv. :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, flagrefitte skrev:

jeg bare merker at nå, som feks en lørdagskveld så ser jeg at de venninnene jeg trodde jeg hadde på en måte, har også fri fra jobb i likhet med meg å koser seg sammen med noen andre kolleger jeg ikke kjenner så godt. (menn i dette tilfelle), via snap. 

Men de har absolutt ikke sagt noe til meg. Blir jo litt leimeg. De er jo også single damer som meg selv. Dette er fjerde gangen jeg opplever veldig tydelig at jeg blir utelatt av forskjellige, to ganger nå av de samme. Jeg klarer ikke å komme på med noen annen grunn til det enn at de ikke vil miste mennene. Kanskje en tåpelig «sammenligning» men føler ofte at de andre single damene er litt mer opptatt av å lete etter kjæreste materialer enn å faktisk nyte livet slik det er uten enn behov for menn. 

Er jeg på bærtur? 

hva er alderen deres? mulig jeg er treig, men jeg får ikke helt tak i om det er menn eller damer som utelater deg i kveld? Føles det som at disse damene bevisst stenger deg ute, fordi de ser deg som en trussel liksom?

Enten så vil de enkelt og greit ikke ha deg med.
Enten så gjør du for lite ut av deg, til at de tenker over det.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ha for seg noe. Opplever jo på mange måter det samme uten å sette meg på pidestal. Prøve å sette meg inn i hver sin situasjon og liker gode dype samtaler, med ærlig hensikt uten å dømme. Men kompiser er ikke det samme som en god/gode venninner. I lengden ønsker man jo faktisk å ha noen sosiale sammenkomster man ihvertfall blir invitert med på, og å være del av noe. 

Menn er gode de, men fortsatt langt ifra en god venninne

Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva er alderen deres? mulig jeg er treig, men jeg får ikke helt tak i om det er menn eller damer som utelater deg i kveld? Føles det som at disse damene bevisst stenger deg ute, fordi de ser deg som en trussel liksom?

Enten så vil de enkelt og greit ikke ha deg med.
Enten så gjør du for lite ut av deg, til at de tenker over det.

Føler ikke jeg gjør lite av meg, jeg er veldig frittalende samtidig som jeg er inspirerende. (altså føler ofte at jeg har en god påvirkningskraft.) Jeg er nok redd for at jeg er litt trussel ja, ikke for alle men noen.

samtidig som jeg savner venninner som ikke trenger å føle det slik 

det er veldig leit å føle at man går glipp på et sett og vis av tyve årene pga noe så enkelt som utseendet (karisma) 

Vi er i midten av tyve årene, det er vell de årene jenter konkurrere som mest uansett, om det er det. 

kommer ikke på en annen logisk forklaring akkurat nå 

kan godt hende jeg er imot bydende 

sikkert derfor jeg er glemt 

Endret av flagrefitte
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, flagrefitte skrev:

Føler ikke jeg gjør lite av meg, jeg er veldig frittalende samtidig som jeg er inspirerende. (altså føler ofte at jeg har en god påvirkningskraft.) Jeg er nok redd for at jeg er litt trussel ja, ikke for alle men noen.

samtidig som jeg savner venninner som ikke trenger å føle det slik 

det er veldig leit å føle at man går glipp på et sett og vis av tyve årene pga noe så enkelt som utseendet (karisma) 

Vi er i midten av tyve årene, det er vell de årene jenter konkurrere som mest uansett, om det er det. 

kommer ikke på en annen logisk forklaring akkurat nå 

kan godt hende jeg er imot bydende 

sikkert derfor jeg er glemt 

Hmm.. etter min erfaring konkurrerer jenter mest i tenårene 😛 

Det er jo ikke godt å ha det slik. Kan du prøve å tenke frem til noe du gjør for lite eller for mye av? kanskje du er for mye da? 
Er du deg selv egentlig, eller gjør du hva du tror du må? For slik kan jo være lett å gjennomskue for enkelte.

Kan det være du virker for barnslig? For bråkete/oppmerksomhetssyk?
Eller at de enkelt og greit har helt andre ting i tankene

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også sånn. Jeg blir ikke så lett venninne med kvinner. Jeg har venninner, men det tar lenge mellom hver gang jeg treffer en kvinne jeg går godt over ens med, og disse bor jo ganske spredt da. Mange kvinner er for opptatt av prat om helse, sladder, hvor drittsekk alle menn er og så skal de ha alt negative over på deg. 

Menn derimot, kommer jeg godt over ens med. Det er jo mange kvinner som sier at grunnen til at enkelte kvinner kommer bedre over ens med menn, er fordi at disse kvinnene er simple og lar seg lure av mennene. Men dette tror jeg er ønsketenkning fra deres side... jeg har kjent disse mennene i mange år nå, og har ikke opplevd noe som helst av trakassering eller drittsekkoppførsel som mange damer skal ha det til. 
Men det er finnes jo kvinner som er rolige, snakker om andre ting enn alt som er negativt i livet deres osv. :) 

mulig jeg er lett påvirkelig av mine litt «uheldigere» medsøstre utseendetmessig. Men føler at mange kvinner setter menn mye høyere enn de «fortjener». Det er ikke det at alle menn er drittsekker, det er ikke det at de er drittsekker idet heletatt, ihvertfall ikke med viten å vilje. Men mange menn har fått fritak av mye av det ansvaret som er påbelagt kvinner rundt om i verden, de får også automatisk en makt-status de egentlig ikke kan håndtere, og dette serverer vi som samfunn på gullfat, helt automatisk på de, en tillitt mange kvinner må se langt etter, da ord idag veier mer enn handlinger. Og det er nettopp disse handlingene vi som kvinner må se, hvor er det vi egentlig stigmatiserer oss selv uten å være bevisst? 

Ved å gi menn tilbake det opprinnelige ansvaret, gir vi også oss selv muligheten til å bli hørt, respektert å anerkjent for det enkelt individet vi egentlig var ment til å være. 

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hmm.. etter min erfaring konkurrerer jenter mest i tenårene 😛 

Det er jo ikke godt å ha det slik. Kan du prøve å tenke frem til noe du gjør for lite eller for mye av? kanskje du er for mye da? 
Er du deg selv egentlig, eller gjør du hva du tror du må? For slik kan jo være lett å gjennomskue for enkelte.

Kan det være du virker for barnslig? For bråkete/oppmerksomhetssyk?
Eller at de enkelt og greit har helt andre ting i tankene

Du har kanskje et poeng der, jeg har vært mye syk og har ikke akkurat vibrerert best etter påfallende, itillegg ble jeg rammet av angst, som også foregår noe delvis. Så vis jeg ikke er 100% meg selv, bestandig så er det ihvertfall den ekle knagende angsten som styrer det. 

Jeg tror ikke jeg er for mye, tror heller at jeg er kresen på betjentskaper, som igjen lyser tvers gjennom å avslører at de egentlig ikke er mine folk. 

Er veldig sær altså. Tenker å funderer på mye, har sterke meninger. Tror det skremmer en gjennomsnittskvinne da jeg føler at de fleste er lite nyanserte hvor jeg kommer fra. Mange har en mentalitet som kategoriserer mennesker innenfor en ramme som heter de gode og de onde. Jeg ser ikke verden slik 

Jeg ser mennesker på en helt annen måte, og med mine sterke meninger, som har rot fra alt annet trangsynthet, så tror jeg at jeg i følge mange, blir kategorisert innenfor den sistnevnte rekka, da mange vil føle seg truet av mitt vesen, til å ta atmosfære. 

Endret av flagrefitte
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi er rare og skiller oss ut. Ingen liker sånne. 

Anonymkode: e548a...990

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

da får vi prøve å slå oss til ro med saueflokk mentaliteten da! ;) 

Skrevet

Okey, hør her: Jeg tror ikke det er noe galt, jeg har masse vennegjeng. Jeg tror ikke det er noe galt med deg eller hvordan du er. Jeg tror heller det at folk ikke orker å gi sjanser. Nå sier jeg ikke at du er stygg, for jeg har ikke sett deg. Men la oss ta dette som ett eksempel. Hadde du vært dødpen hadde du fått masse venner atomatisk. Deretter gir de deg god nok tid til å bli kjent med deg samtidig som de vil det. De strever ikke fordi du er pen, og kan holde ut med deg så lenge du ønsker.  Poenget er i hvertfall at det er kanskje fordi de ikke gir deg sjanse til å bli godt kjent med hverandre uten å måte gå for fort. Pluss ikke bare  fokuser  på 1 person å bli kjent med. Hvis du har lyst til å beholde flere venner må du henge med noen andre samtidig som du henger med en annen. Starte med å bli kjent med 1 og snakk litt mer, og fordel dagen med å henge sammen med flere en kun 1. Vær deg selv, ikke legg på xtra. 

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes jo flere rarere rundt, stemmer ikke det? Men de blir akseptert men ikke du?

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis folk rundt deg som liker deg og ønsker å bruke tiden sin på deg, du er virkelig ikke venneløs. Å klage på at folk ringer deg flere ganger om dagen og lurer på om du vil finne på noe, blir for dumt. Det finnes nok av folk som aldri blir spurt om det av noen. 

Anonymkode: 2b32b...73b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe galt med meg. Men jeg vet ikke hva. Derfor. 

Anonymkode: 36395...4e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du virker jo oppegående og reflektert, men elefanten i rommet i denne tråden er vel profilnavnet ditt. Kanskje er det ironisk ment. Og kanskje har du en mening bak navnet som vi ikke kan vite. Det er litt spesielt, og ikke et navn så mange ville valgt.

Anonymkode: a3f00...f2a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...