Gå til innhold

Leve sånn resten av livet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke ute etter å legge skylda på mannen, da det er like mye mitt ansvar at sexlivet er totalt fraværende. Men jeg gidder rett og slett ikke å prøve meg lengre.. Vi har kun vært sammen i ca 4 år. Jeg har alltid hatt en stor appetitt for sex, spennende sex (men det var før jeg møtte han her) Nå nærmer det seg vel 8 måneder siden sist vi hadde "sex". Og før der var der også sjeldent, men aldri gått så lang tid uten.. Det har vært jeg som har tatt initiativet de siste gangene.. Men nå gidder jeg rett å slett ikke lengre.. Jeg er 39 år, mannen min 42 år. Føler liksom at jeg burde hatt noen år til med et aktivt sex liv. Vi jobber begge mye, jeg har barn fra tidligere, stort sett jeg som gjør det meste hjemme og har en aktiv fritid. Så det er vel egentlig sånn sett jeg som burde hatt minst overskudd... Hvordan få mannen til å få lyst og få han til å ta mer initiativet til sex?

Anonymkode: 3d02d...444

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et forhold vil ikke vare hvis det ikke er mer å bygge på enn bare seksuelt. Hva gjør dere ellers i hverdagen? Er det noe kos og kyss? 

Anonymkode: 53cd3...d1f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Svært lite, det er vel et hei og hade kyss, og det er det.. Sjeldent vi gjør noe sammen egentlig.. Når han kommer fra jobben, så sovner han som regel på sofaen.. I helgene sitter han som regel å ser på tv. Som nevnt tidligere så har jeg en ganske aktiv fritid, men det er lite han gidder å interessere seg i. Ser jo at forholdet er dødt. Virker på en måte som han er fornøyd med å ha det sånn her. Imens jeg føler at livet flyr forbi imens jeg er tilskuer..Begynner å bli temlig frustrert i forhold til sexbiten nå.

Skrevet

Du kan jo snakke med han. 
Kanskje han tenker det samme, men er redd for å bringe det opp for å ikke presse deg. :) 
Kommunikasjon er løsning på alt. 😄 

Skrevet

hmmmm, dere har vært sammen kun i 4 år og sexlivet er i dvale... frustrerende. men jeg velger å si dvale og ikke dødt. for det må da være noe som kan vekke dette til live? Kan  det ligger en slags prestasjonsangst bak for hans del? forventer du noe spesielt fra ham på det seksuelle plan? for jeg har vanskelig for å tenke meg at han ikke tenker sex i det hele tatt. Men hva tenker han, hva er hans preferanser? det må du forsøke å lirke ut av ham og jobbe videre med. Han tar seg vel en runk i ny og ne? om jeg er inne på noe, kunne dere legge lista lavere for sex? feks at dere ikke nødvendigvis kjører hele løpet, men at dere f.eks onanere ved siden av hverandre? 

skjønner godt din frustrasjon, er i samme båt, men å bryte opp forholdet er ikke noe alternativ for min del, så et sexliv som eksisterer mest gjennom fantasier er resultatet for min del...

AnonymBruker
Skrevet

Dere har vært sammen i bare 4 år? Da burde dere jo fortsatt være på hverandre hele tiden. Når begynte det å dabbe av? Å gå fra flere ganger om dagen til 0 i mnd på så kort tid er jo ganske ekstremt da.

Anonymkode: 9c764...74b

• Liker 4
Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ute etter å legge skylda på mannen, da det er like mye mitt ansvar at sexlivet er totalt fraværende. Men jeg gidder rett og slett ikke å prøve meg lengre.. Vi har kun vært sammen i ca 4 år. Jeg har alltid hatt en stor appetitt for sex, spennende sex (men det var før jeg møtte han her) Nå nærmer det seg vel 8 måneder siden sist vi hadde "sex". Og før der var der også sjeldent, men aldri gått så lang tid uten.. Det har vært jeg som har tatt initiativet de siste gangene.. Men nå gidder jeg rett å slett ikke lengre.. Jeg er 39 år, mannen min 42 år. Føler liksom at jeg burde hatt noen år til med et aktivt sex liv. Vi jobber begge mye, jeg har barn fra tidligere, stort sett jeg som gjør det meste hjemme og har en aktiv fritid. Så det er vel egentlig sånn sett jeg som burde hatt minst overskudd... Hvordan få mannen til å få lyst og få han til å ta mer initiativet til sex?

Spørs om det går. Dere er nok veldig forskjellige når det gjelder sexlyst og behov.  Snakk sammen og se hvor langt du når. Kan han være deprimert?

Lykke til!

Endret av Jentadi
  • Liker 2
Skrevet

Så dødt etter så kort tid og ingen småbarnsperiode? 

Og ikke gjør dere noe sammen heller! Det der hadde jeg ikke giddet, du har kanskje levd halve livet ditt! Tenk så mange år igjen!

• Liker 4
Skrevet
45 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Så dødt etter så kort tid og ingen småbarnsperiode? 

Og ikke gjør dere noe sammen heller! Det der hadde jeg ikke giddet, du har kanskje levd halve livet ditt! Tenk så mange år igjen!

Signerer denne.

Hva er vitsen? 

Kvinners sexliv er jo på topp i din alder, TS. Ha det bedre!

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig like mye ditt ansvar? 8 mnd uten sex? Det er jo bare..... veeeeeeldig lenge. Tror mange forhold opprettholdes pga gammel vane, men dere har kun vært sammen i 4 år. Jeg er litt nysgjerrig på hva han sier når dette tas opp? At han er fornøyd med frekvensen, eller hva?

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et forhold vil ikke vare hvis det ikke er mer å bygge på enn bare seksuelt. Hva gjør dere ellers i hverdagen? Er det noe kos og kyss? 

Anonymkode: 53cd3...d1f

Det er 8 mnd uten sex. Da er det faktisk noe galt i et så nytt forhold.Sex er jo nærhet og den eneste nærheten de har er hade/hei-kyss.

7 timer siden, Drakan skrev:

Du kan jo snakke med han. 
Kanskje han tenker det samme, men er redd for å bringe det opp for å ikke presse deg. :) 
Kommunikasjon er løsning på alt. 😄 

Ikke enig. Her tror jeg ikke kommunikasjon hjelper i det hele tatt. Det er jo ikke akkurat som om han vil få seg en aha-opplevelse og plutselig "Å, vil du har sex oftere enn èn gang i året? Ja, hadde jeg visst det skulle jeg jo stilt opp tre ganger i uka".

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et forhold vil ikke vare hvis det ikke er mer å bygge på enn bare seksuelt.

Men et forhold uten sex er dødt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er nesten som jeg skulle skrevet det selv. Jeg er 31 og han er 38, har vært sammen i 6 år. De siste 2-3 årene har vi hatt sex maks fem ganger i året. Hittil i år har vi hatt sex to ganger, etter "press" fra meg...

Her er årsaken at mannen er nedstemt. Han kommer seg på jobb og fungerer greit i hverdagen, men han har null behov for sex. Og det virker som han er fornøyd med å ha det slik. Han gir meg komplimenter og hei og hadet-kyss, men det stopper der. 

Jeg holder på å bli sprø, men samtidig føler jeg ikke jeg kan gå fra han når han er deprimert. Føler liksom at jeg må støtte han. Men nå har dette pågått så lenge at jeg nesten ikke holder ut lengre...jeg kunne gjerne hatt sex daglig, men han er mer opptatt av youtube og tv. Virker ikke som tanken på sex streifer han overhodet..

Anonymkode: df358...c27

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nesten som jeg skulle skrevet det selv. Jeg er 31 og han er 38, har vært sammen i 6 år. De siste 2-3 årene har vi hatt sex maks fem ganger i året. Hittil i år har vi hatt sex to ganger, etter "press" fra meg...

Her er årsaken at mannen er nedstemt. Han kommer seg på jobb og fungerer greit i hverdagen, men han har null behov for sex. Og det virker som han er fornøyd med å ha det slik. Han gir meg komplimenter og hei og hadet-kyss, men det stopper der. 

Jeg holder på å bli sprø, men samtidig føler jeg ikke jeg kan gå fra han når han er deprimert. Føler liksom at jeg må støtte han. Men nå har dette pågått så lenge at jeg nesten ikke holder ut lengre...jeg kunne gjerne hatt sex daglig, men han er mer opptatt av youtube og tv. Virker ikke som tanken på sex streifer han overhodet..

Kan han ha noen på si da?

Anonymkode: 9d79f...f6d

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan han ha noen på si da?

Nei, det tror jeg er svært lite sannsynlig. Han virker totalt uinteressert i alt som har med sex og damer å gjøre. Han har ikke engang ereksjon om morgenen lengre (jeg har lagt merke til det, og han har bekreftet det). Dessuten er han ALLTID hjemme, bortsett fra når han er på jobb, så da må han være utro i arbeidstiden isåfall. Men jeg tror rett og slett ikke han har det i seg...

Jeg er forøvrig ikke TS, ikke meningen å kuppe tråden.

Gjest Alterego666
Skrevet

Det virker som om det er en dissonans mellom dere som går på mer enn sex. Dersom dere ikke har flere treffpunktet enn å dele et hjem, er det jo stor sannsynlighet for uttørking.

Prøvd å initiere felles interesser som kan trigge et fellesskap som kan trigge sex? Det kan være en omvei tilbake til intimiteten.

Jeg har forresten vært i samme situasjon som TS. Jeg gikk, men ikke ikke uten å ha prøvd over tid.

Skrevet
36 minutter siden, Alterego666 skrev:

Det virker som om det er en dissonans mellom dere som går på mer enn sex. Dersom dere ikke har flere treffpunktet enn å dele et hjem, er det jo stor sannsynlighet for uttørking.

Prøvd å initiere felles interesser som kan trigge et fellesskap som kan trigge sex? Det kan være en omvei tilbake til intimiteten.

Jeg har forresten vært i samme situasjon som TS. Jeg gikk, men ikke ikke uten å ha prøvd over tid.

Enig med ovenfor. Men bruk ikke lang tid. Du har antakelig mange år med et aktivt sexliv foran deg dersom du selv tar styringen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...