AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #1 Skrevet 26. mai 2018 Skal gjøre en lang historie kort. Jeg er psykisk syk og lider av bipolar lidelse, noe jeg ikke fikk vite før dette året. Ifjor sommer møtte jeg en person gjennom tinder som jeg fikk ganske god kontakt med. Det negative var at jeg var i en manisk episode da jeg møtte ham. Da jeg kom ned/ut av denne episoden så falt hele verden fra hverandre for meg og jeg hadde mer enn nok med å bare overleve med meg selv. Jeg greide såvidt å stå opp, spise frokost eller dusje fordi jeg var så langt nede. Derfor endte det bare opp med at jeg fullstendig ghostet ham og ikke svarte ham lenger eller tok noe intiiativ. Jeg sitter nå igjen med en sterk følelse av at dette kanskje såret ham veldig. Jeg sitter og ser for meg at jeg har såret ham fryktelig og at han kanskje føler han ikke kan stole på noen igjen og lignende. Det føltes veldig tydelig at vi likte hverandre godt. Problemet er at jeg har ikke snakket med ham på måneder, jeg er i et forhold med en annen person nå (ganske nytt forhold) og jeg vet ikke om det bare blir helt merkelig å forklare for ham at jeg aldri mente å bare forsvinne, men at jeg rett og slett var psykisk helt borte og ikke var i stand til å ha kontakt. Og jeg var så dum som ikke tok opp kontakten igjen eller sa ifra om at jeg ikke greide å sosialisere med andre mennesker etter den maniske episoden. Føler det blir helt merkelig å ut av det blå forklare dette til ham, så jeg tror bare jeg kanskje burde la være å si noe i det hele tatt? Eller forklare for ham at jeg håper jeg aldri såret ham og at jeg slet mye og at det var derfor jeg forsvant? Hva er riktig og best å gjøre her? Må innrømme at jeg føler meg skikkelig patetisk uansett hva jeg velger i denne situasjonen. Anonymkode: 14bc8...f3c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #2 Skrevet 26. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal gjøre en lang historie kort. Jeg er psykisk syk og lider av bipolar lidelse, noe jeg ikke fikk vite før dette året. Ifjor sommer møtte jeg en person gjennom tinder som jeg fikk ganske god kontakt med. Det negative var at jeg var i en manisk episode da jeg møtte ham. Da jeg kom ned/ut av denne episoden så falt hele verden fra hverandre for meg og jeg hadde mer enn nok med å bare overleve med meg selv. Jeg greide såvidt å stå opp, spise frokost eller dusje fordi jeg var så langt nede. Derfor endte det bare opp med at jeg fullstendig ghostet ham og ikke svarte ham lenger eller tok noe intiiativ. Jeg sitter nå igjen med en sterk følelse av at dette kanskje såret ham veldig. Jeg sitter og ser for meg at jeg har såret ham fryktelig og at han kanskje føler han ikke kan stole på noen igjen og lignende. Det føltes veldig tydelig at vi likte hverandre godt. Problemet er at jeg har ikke snakket med ham på måneder, jeg er i et forhold med en annen person nå (ganske nytt forhold) og jeg vet ikke om det bare blir helt merkelig å forklare for ham at jeg aldri mente å bare forsvinne, men at jeg rett og slett var psykisk helt borte og ikke var i stand til å ha kontakt. Og jeg var så dum som ikke tok opp kontakten igjen eller sa ifra om at jeg ikke greide å sosialisere med andre mennesker etter den maniske episoden. Føler det blir helt merkelig å ut av det blå forklare dette til ham, så jeg tror bare jeg kanskje burde la være å si noe i det hele tatt? Eller forklare for ham at jeg håper jeg aldri såret ham og at jeg slet mye og at det var derfor jeg forsvant? Hva er riktig og best å gjøre her? Må innrømme at jeg føler meg skikkelig patetisk uansett hva jeg velger i denne situasjonen. Anonymkode: 14bc8...f3c Jeg syntes det er lurt at du forteller han det. Min eks forsvant plutselig bare, har aldri fått noe svar og dette slet sånn på meg at jeg ble diagnotisert depressiv og slet noe helt voldsomt i 1 år. Sier ikke at han gjør det.. men det vet du jo aldri. Du har ihvertfall ingenting å tape på å bare sende en forklaring til han. Det syntes jeg absolutt du skal gjøre. Anonymkode: 0a242...3f0 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #3 Skrevet 26. mai 2018 Du er sammen med en mann nå, men tenker likevel på han forrige du datet og ghostet? Jeg stemmer hverken for eller imot. Jeg gjorde noe litt lignende det du gjorde. Jeg var kald mot en som var interessert, som jeg også følte noe for. Men som jeg har lurt på i ettertid hvordan egentlig oppfattet situasjonen. Jeg velger å ikke gjøre noe med det, selv om jeg er den som sitter igjen og tenker på han enda. Hvis du tror du såret han veldig, så kanskje du skal sende ei mld da. Anonymkode: a7b49...da6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #5 Skrevet 27. mai 2018 Takk for svar alle sammen. Jeg vil bare klargjøre her at jeg har absolutt ingen planer om å ha noe med ham å gjøre romantisk eller seksuelt nå fordi jeg har en kjæreste nå. Har ingen planer om å prøve å vekke interesse i ham heller. Eneste grunnen til at jeg føler jeg kanskje burde forklare for ham er så han forstår og skal slippe å føle seg veldig såret. Anonymkode: 14bc8...f3c
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #6 Skrevet 27. mai 2018 Skjønner dilemmaet. Faren er jo, hvis du tar kontakt, at han blir så skuffet over at du ikke gir han en sjanse likevel. Det blir på en måte enda et nederlag. Kanskje føler han seg ydmyket da. Jeg tror det er bedre for hans "ære" at du ikke tar kontakt. Bare la han se på deg som "litt bitch", om han gjør det. Han tror nok ikke alle kvinner er "bitch" likevel. :) Anonymkode: a9463...9d5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå