Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:) Jeg vet at det er bare å ta en test, men nå er jeg og datteren på besøk hos familie, og alle butikker er stengt her så sent. 

Har begynt å tro jeg er gravid, eller bare at jeg innerst inne ønsker det. 

Har vært stuptrøtt og sliten i flere uker, hadde ømme pupper i en ukes tid før ca en måned siden, samtidig som at mensen min kom 5 dager for tidlig (har vanligvis 32 dager syklus, men nå 27), og den var rar! Kom helt uten forvarsel, ingen smerter, ingen pms, og blodet var mørkere enn det pleier og heller brun/lysebrun dag 3 til 6. Har derimot litt svaake murringer i livmoren nå.. 

Siden mensen dag 1 har jeg hatt kvalme og migrene, sliter fortsatt nå selvom mensen ble ferdig for 4 dager sida. Av og på konstant. Tørst hele tiden  Halsbrann i snart 2 uker. 

Men kan være i dårlig form også pga migrenen. 

Har ikke lyst til å kjøpe test siden jeg har jo egentlig hatt mensen? Men er det noen som har opplevd å være gravid til tross for slike blødninger? Skal selvsagt teste på mandag dersom disse symptomene vedvarer, men det er likevel spennende å se andres opplevelser.  

Anonymkode: 4f1ce...e12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei:)

Alltid frustrerende å vente og usikker på tegn man har. Tegna kan jo bety at du er gravid. Jeg har hatt blødninger i begynnelsen av begge mine svangerskap, som jeg trodde var starten på mensen. Den var mye lettere blødninger enn vanlig mensen, men trodde likevel det bare var starten på mens. Jeg fikk aldri positiv test før en del dager etter IKM. Jeg har også blitt lurt til å tro jeg har vært gravid også har det bare blitt mensen, så det eneste sikre er å ta en test :) Det finnes søndagsåpne apoteker hvis du vil teste en dag før. Uansett så må du ha lykke til og jeg krysser fingrene for deg :) 

Anonymkode: 913bf...ef1

Skrevet

jeg fikk blødning til vanlig tid den mnd jeg var gravid. Jeg tok bare en test for gøy.  Blødde lengre enn jeg pleier, men var ikke like mye som ved vanlig mensen, var mest brunt :) 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei:)

Alltid frustrerende å vente og usikker på tegn man har. Tegna kan jo bety at du er gravid. Jeg har hatt blødninger i begynnelsen av begge mine svangerskap, som jeg trodde var starten på mensen. Den var mye lettere blødninger enn vanlig mensen, men trodde likevel det bare var starten på mens. Jeg fikk aldri positiv test før en del dager etter IKM. Jeg har også blitt lurt til å tro jeg har vært gravid også har det bare blitt mensen, så det eneste sikre er å ta en test :) Det finnes søndagsåpne apoteker hvis du vil teste en dag før. Uansett så må du ha lykke til og jeg krysser fingrene for deg :) 

Anonymkode: 913bf...ef1

Det er frustrerende ja :) Den kroppen er ikke alltid så lett å tolke virker der som..:p  Mitt første svangerskap testet jeg positivt på selve ikm dagen (eller om det var to dager etter), og ingen blødninger eller smerter, nada. Så har liksom forventet at det skal være likt nå 😂 Her ute på landet er det ingen søndagsåpne apoteker, så venter til mandag morgen:) Det blir spennende. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Forever22 skrev:

jeg fikk blødning til vanlig tid den mnd jeg var gravid. Jeg tok bare en test for gøy.  Blødde lengre enn jeg pleier, men var ikke like mye som ved vanlig mensen, var mest brunt :) 

Kanskje det var en festeblødning eller noe? Så moro! :) Jeg håper jo selvsagt at det er tilfelle her også, så blir spennende å teste på mandag^^ 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det var en festeblødning eller noe? Så moro! :) Jeg håper jo selvsagt at det er tilfelle her også, så blir spennende å teste på mandag^^ 

En ev festeblødning er kun bittelitt blod, som når man tørker seg og får litt på papiret. Ikke mye blod som i en lett mens. 

Lykke til på mandag. 

Anonymkode: 8fd87...f8f

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En ev festeblødning er kun bittelitt blod, som når man tørker seg og får litt på papiret. Ikke mye blod som i en lett mens. 

Lykke til på mandag. 

Takk;) 

Ja, leste litt om det faktisk, er visst ikke alle som får det heller:) 

Skrevet (endret)

Det kan fullt mulig at du er gravid, men også fullt mulig at du ikke er det. Mensen kan variere hvordan den er, noen ganger kan du ha smerter og andre ganger ikke osv. Men jeg har også sett på YouTube og lest om folk som har hatt kryptisk graviditet, noe som vil si at du kan fortsette å ha mensen gjennom hele svangerskapet og ikke ha noe synlige former for graviditet. Det er ganske vanlig for kvinner med lavt kroppsfett å bli dette. Noe annet som kan være veldig skummelt med kryptisk graviditet er at testene viser negativt.

Endret av Tockit
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Tockit skrev:

Det kan fullt mulig at du er gravid, men også fullt mulig at du ikke er det. Mensen kan variere hvordan den er, noen ganger kan du ha smerter og andre ganger ikke osv. Men jeg har også sett på YouTube og lest om folk som har hatt kryptisk graviditet, noe som vil si at du kan fortsette å ha mensen gjennom hele svangerskapet og ikke ha noe synlige former for graviditet. Det er ganske vanlig for kvinner med lavt kroppsfett å bli dette. Noe annet som kan være veldig skummelt med kryptisk graviditet er at testene viser negativt.

Interessant! Jeg er vel heller av dem som kan kategoriseres som tynnfeit:p haha. 

Det der hører vel heller sjeldenhetene til, men veldig utrolig. Har sett en del av det på tlc:) 

Jeg tror faktisk jeg ser an litt, tenker jeg mer på det på mandag, tar jeg en test. Eller så får jeg vente til neste mens, se hvordan symptomene utvikler seg :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant! Jeg er vel heller av dem som kan kategoriseres som tynnfeit:p haha. 

Det der hører vel heller sjeldenhetene til, men veldig utrolig. Har sett en del av det på tlc:) 

Jeg tror faktisk jeg ser an litt, tenker jeg mer på det på mandag, tar jeg en test. Eller så får jeg vente til neste mens, se hvordan symptomene utvikler seg :)

Ja, det høres til sjeldenhetene og mange vet ikke at de er gravid før dem føder. I løpet av svangerskapet har flere trodd at de bare hat dårlig mage, når det egentlig har vært tegn på liv i magen.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til på mandag. 

Nja ikke nødvendigvis. Er vel heller eggløsningsblodet som er pittelitt når man tørker seg. Festeblødning kan være en lett blødning :) 

Anonymkode: 1db61...6a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...