AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #1 Skrevet 26. mai 2018 Det er et par år til, men jeg har tenkt til og fra en stund om det blir stusselig med konfirmasjonsselskapet for vårt barn. Hvor mange gjester pleier man å ha? Her blir det sannsynligvis 16 stk. På en måte hyggelig fordi konfirmanten kjenner alle godt, men i forhold til de som har 40-50 gjester kan det kanskje bli kjipt allikevel? Anonymkode: a1e88...ba8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #2 Skrevet 26. mai 2018 I min konf var vi 6 stykker :) Det holdt det :) Bare gode minner fra den dagen Anonymkode: 54333...a5e 11
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #3 Skrevet 26. mai 2018 16 stk er da ikke lite. Men du kan jo alltids "fylle på" med venner og naboer fks. Anonymkode: 1837b...38f 9
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #4 Skrevet 26. mai 2018 Her ser det ut til at vi blir ca 10 stk, da er venner inkludert som utgjør over halvparten, er riktignok noen år til, og jeg har også tenkt at det vil bli stusselig. Så flott å høre fra AB over at det gikk helt fint med bare 6 stk. Jeg har evt tenkt at vi kan droppe festen og heller reise . Er bare datteren min og meg. Anonymkode: 0ea6b...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #5 Skrevet 26. mai 2018 I min datter var det 10 . Og to av de var venninder av henne. Ble billig da. Anonymkode: c5da0...add 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #6 Skrevet 26. mai 2018 Det er ikke lite gjester. Tenk at alle er der fordi de bryr seg om konfirmanten. Da eldste konfirmerte seg var vi 5 stk. Da yngste konfirmerte seg var vi 12. Samboer og ikke far til konfirmanten og hans unger var 5 stk. Noen av oss har små familier. Det er båndene vi har som er viktigst. Anonymkode: d360c...464 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #7 Skrevet 26. mai 2018 Så fint å høre! 16 er inkludert konfirmanten og oss. Anonymkode: a1e88...ba8 1
Gjest Virpi Skrevet 26. mai 2018 #8 Skrevet 26. mai 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et par år til, men jeg har tenkt til og fra en stund om det blir stusselig med konfirmasjonsselskapet for vårt barn. Hvor mange gjester pleier man å ha? Her blir det sannsynligvis 16 stk. På en måte hyggelig fordi konfirmanten kjenner alle godt, men i forhold til de som har 40-50 gjester kan det kanskje bli kjipt allikevel? Anonymkode: a1e88...ba8 16 stk er ikke lite det. I mine barns konfirmasjoner har vi vært 10-12 stk. Akkurat passe, og tid til å snakke med alle!
Gjest Springfjær Skrevet 26. mai 2018 #9 Skrevet 26. mai 2018 Det er da ikke lite. Vi var vel 11 om jeg ikke husker feil. Kunne ikke ha større selskap da jeg nettop var kommet ut av sykdom og ikke skulle ha mye stress rundt meg, jeg måtte ha muligheten til å bare sitte ned å slappe av, noe som gjerne kan bli vanskelig når hele slekta er samlet. Vi hadde det uansett kjempehyggelig
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #10 Skrevet 27. mai 2018 Ville ikke tenkt så mye på dette, altså konfirmanten er jo fullt klar over hvor stor/liten familie han/hun har? Det blir jo derfor ingen overraskelse hvor mange som kommer. Vi var kanskje en rundt 10 stk i min konfirmasjon, det var den familien jeg hadde, så det tenkte jeg ikke noe over. Hadde reagert mer om det plutselig dukke opp noen ekstra for å fylle på, for å si det sånn 😛 Anonymkode: e571d...5f4 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #11 Skrevet 27. mai 2018 Vi var rundt 25 i min konfirmasjon, og det var flere i klassen som syntes at det var mange. Mannen har stor familie, så der var nærmere 100 invitert (rundt 45 kom). Anonymkode: 17c08...0fe
solmåneogstjerner Skrevet 27. mai 2018 #12 Skrevet 27. mai 2018 I min konfirmasjon var vi 18 (tror jeg). Det var mer enn stort nok!
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #13 Skrevet 27. mai 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er et par år til, men jeg har tenkt til og fra en stund om det blir stusselig med konfirmasjonsselskapet for vårt barn. Hvor mange gjester pleier man å ha? Her blir det sannsynligvis 16 stk. På en måte hyggelig fordi konfirmanten kjenner alle godt, men i forhold til de som har 40-50 gjester kan det kanskje bli kjipt allikevel? Anonymkode: a1e88...ba8 Har konfirmant i år. Her er det 70 inviterte, 60 som kommer. Alle til middag. Personlig ville jeg nok synes det blir litt lite og "glisent" med under 20 til bords, men det er meg. Jeg/vi er vant med at det samles mange i slike selskaper. Anonymkode: 7d358...58d
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #15 Skrevet 27. mai 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er et par år til, men jeg har tenkt til og fra en stund om det blir stusselig med konfirmasjonsselskapet for vårt barn. Hvor mange gjester pleier man å ha? Her blir det sannsynligvis 16 stk. På en måte hyggelig fordi konfirmanten kjenner alle godt, men i forhold til de som har 40-50 gjester kan det kanskje bli kjipt allikevel? Anonymkode: a1e88...ba8 Det blir da ikke stusselig! :) Man må ikke ha mange gjester i selskapet. Og husk, det blir som man selv gjør det til ;) God stemning og mennesker som bryr seg om konfirmanten sier ALT om hvordan dagen blir. Ikke antall gjester.. Anonymkode: e3c50...e5f
Daria Skrevet 27. mai 2018 #16 Skrevet 27. mai 2018 Er 16 så lite, da? Mener vi var rundt 20 i min, det var stort nok for min del. Det burde vel uansett handle om hvem det er naturlig å invitere, ikke hvor mange man blir. Heller en hyggelig mindre fest med de som faktisk er konfirmantens nærmeste enn en stor fest med hver eneste fjerne slektning man kan oppdrive bare å fylle opp gjestelisten.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #18 Skrevet 27. mai 2018 TS her! Tusen takk igjen! Godt å høre at det er flere som har hatt det sånn! Jeg kan ikke huske at jeg hadde ekstremt mange i min egen konfirmasjon selv heller, men litt flere enn barnet her får var det nok.... Bare en av foreldrene har et søsken, blant annet. Men alle fire besteforeldre i live, og det er bra! Sant som noen sier her, blir rarere om vi skal invitere folk som barnet ikke kjenner (selv om feks mine onkler var i barnets dåp, de er ikke faddere eller noe). Anonymkode: a1e88...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #19 Skrevet 27. mai 2018 Har inntrykk av at de fleste har rundt 18-25 i selskapet her, så 16 er da overhodet ikke veldig lite eller uvanlig Har vært i flere slike "små" konfirmasjoner og det har overhodet ikke vært trist eller glissent. Anonymkode: 81bb4...9ce 1
Arkana Skrevet 27. mai 2018 #20 Skrevet 27. mai 2018 Jeg synes ikke 16 stk høres lite ut. Hvis mine barn velger å konfirmere seg blir vi vel 19 stk: Da er det inkludert oss fem og alt av besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Jeg har inntrykk av at de fleste er ca 20-25 stk. De fleste inviterer kun nærmeste familie og evt faddere. Jeg har aldri vært i konfirmasjon med 40 gjester, det meste jeg har opplevd er vel 32 og det var en konfirmant med skilte foreldre slik at det var tre familier som var med (mors, fars og stefars). Man har den familien man har. Personlig synes jeg større selskaper er slitsomme og mer upersonlige, og gjestene deler seg fort i klikker synes jeg. Det er rett og slett hyggeligere med færre gjester og man har bedre anledning til å snakke skikkelig med alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå