Gå til innhold

Norsk befolkning. SSB

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.ssb.no/befolkning/faktaside/befolkningen 

For meg ser det ut til å være temmelig gjevn fordeling mellom kjønnene her i landet. Er det jeg som leser det feil? Siden det snakkes om både underskudd på kvinner, og økende andel incel etc. Skulle jo tro det da var like mange kvinnelige incel, som mannlige. Siden antallet kvinner og menn er såpass gjevnt. 

Anonymkode: 9d914...a1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.ssb.no/befolkning/faktaside/befolkningen 

For meg ser det ut til å være temmelig gjevn fordeling mellom kjønnene her i landet. Er det jeg som leser det feil? Siden det snakkes om både underskudd på kvinner, og økende andel incel etc. Skulle jo tro det da var like mange kvinnelige incel, som mannlige. Siden antallet kvinner og menn er såpass gjevnt. 

Kvinner går etter de samme mennene, så en liten andel av mennene har sex med en stor andel av kvinnene.

Anonymkode: 4e5d3...8cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner går etter de samme mennene, så en liten andel av mennene har sex med en stor andel av kvinnene.

Så vi deler menn? 

Våre menn, fordeler seg på flere kvinner? 

Tror du på dette? Eller er har denne Professor Peterson rett, det finnes mange ensomme kvinner, som hår alderdommen i møte uten livsledsager og barn? 

Det er jo like mange enslige barnløse kvinner, som det er enslige barnløse menn. Kan jo ikke drive å skyte vilt rundt seg sv den grunn! 

Skrevet

I Norge er det vel ikke et kvinne underskudd. Men på bygdene er det. Damer flytter i fra bygda i større grad enn menn. 

I tillegg er det jo lettere for en dame å få barn uten å ha en partner. Så jeg antar de fleste damer uten barn i større grad velger det selv. Det er jo unntak, det ser vi på KG. 

Mens det er en del menn som opplever at de ikke har noe mulighet for å få seg en dame og ihvertfall ikke barn. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, stan skrev:

I Norge er det vel ikke et kvinne underskudd. Men på bygdene er det. Damer flytter i fra bygda i større grad enn menn. 

I tillegg er det jo lettere for en dame å få barn uten å ha en partner. Så jeg antar de fleste damer uten barn i større grad velger det selv. Det er jo unntak, det ser vi på KG. 

Mens det er en del menn som opplever at de ikke har noe mulighet for å få seg en dame og ihvertfall ikke barn. 

Men er det menn som ikke har noen mulighet for å finne noen? Eller det at de ikke finner noen de vil ha? Og det finnes vel og kvinner som ikke finner en mann og dele livet med.

Jeg er singel kvinne, og har flere single venninner. Og vi sliter alle med å finne en kjæreste. Vi har ingen problemer med å få sex da, det får vi jevnlig tilbud om. Men ikke mange menn som vil bli kjæreste med oss. Så jeg fatter ikke over hva menn klager over. Det må være at de ikke får de fineste damene. Men sånn er det jo for begge kjønn.

Anonymkode: 87764...f1e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo like mange enslige barnløse kvinner, som det er enslige barnløse menn. Kan jo ikke drive å skyte vilt rundt seg sv den grunn! 

Nei

https://www.fhi.no/nyheter/2017/markant-auke-i-barnlausheit-i-noreg/

I dag er det rundt 15 prosent av 45 år gamle kvinner som ikkje har barn, mens andelen blant menn snart er 25 prosent

i 1985-2014 var det slik 

amj-los-fig1

Kvinner har alltid selektert bort de "dårligste" mennene, det er naturlig og har med evolusjonene å gjøre. Men mulighetene til å gjøre dette har økt veldig nå og dermed skjer det oftere.

Hva som er en dårlig mann, i snitt, har også endret seg ettersom det er flere kvinner som har høystatus jobber og utdanninger nå, men i motsetning til mannfolket som gjerne "parret seg" med et individ lavere på rangstigen (andre egenskaper er viktig for dem som trofasthet og kjærlighet), er kvinner i liten grad villig til det, menn med lavere status enn dem selv oppleves feminint og svakt og stusselig og gjør ikke at det kribler mellom bena dems, for å si det slikt, så, hvorfor ikke vente på en bedre kandidat (gjenbruk)

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det menn som ikke har noen mulighet for å finne noen? Eller det at de ikke finner noen de vil ha? Og det finnes vel og kvinner som ikke finner en mann og dele livet med.

Jeg er singel kvinne, og har flere single venninner. Og vi sliter alle med å finne en kjæreste. Vi har ingen problemer med å få sex da, det får vi jevnlig tilbud om. Men ikke mange menn som vil bli kjæreste med oss. Så jeg fatter ikke over hva menn klager over. Det må være at de ikke får de fineste damene. Men sånn er det jo for begge kjønn.

Samfunnet har blitt sånn. Fødselsratene er fallende, depresjoner er økende. Kvinner vil ha forhold, menn vil ha sex. De mennene som vil ha forhold vil ikke kvinnene ha.

Før om åra da kjernefamilien var idealet og det var forventninger som skulle møtes for begge kjønn var det nok bedre. Menns oppgave var å forsørge familien, kvinnenes oppgave var å ta vare på hjem og barn. Har feminismen gjort samfunnet vårt bedre? Nei, tror ikke det altså. Forskning viser også at jo flere sexpartnere en kvinne har jo lavere sjanse har hun for å ha et fungerende ekteskap/samboerskap.

Hvor kom ideen om at mange sexpartnere er bra fra? Det er jo ikke det! Forskning viser også at gifte kvinner i ekteskap med gamle kjønnsroller er lykkeligere.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt uklart om incels ikke får dame i det hele tatt, eller at de ikke får de dem vil ha. De finnes vel i begge varianter. 

Kvinner er i noen grad flinkere til å være venner med hverandre venninner, enn det menn er. 

Det hjelper nok mye, kontra det å gå helt alene. I tillegg er det jo absolutt ingen som gir dem tilbud om sex. 

Jeg vet ikke hvorfor det er vanskelig å få kjæreste, eller partner. For høye forventninger? Eller er det forpliktelsene som skremmer? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis utviklingen fortsetter på samme vis vil alle norske barn snart ha en og samme far, Rune Rudberg.

Etterkommerne av de runde og snille bøndene havner derimot i toalettskålen.

Anonymkode: dc797...73c

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, stan said:

Ja, forgubbing på bygda er et kjent problem. Det er allikevel et valg, menn kan også flytte på seg. 

Om man som kvinne har blitt gravid, og får barn mer eller mindre tilfeldig, og blir alene med barnet resten av livet er man jo like ensom, nesten i alle fall. De er jo i aller høyeste grad opptatt av å finne en partner de også. Bigami er ikke et stort problem. 

Regnestykket går ikke opp.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Om man som kvinne har blitt gravid, og får barn mer eller mindre tilfeldig, og blir alene med barnet resten av livet er man jo like ensom, nesten i alle fall. De er jo i aller høyeste grad opptatt av å finne en partner de også. Bigami er ikke et stort problem.

Da er det jo nettopp fordi kvinnen valgte å få barn med en av de ettertraktede framfor en hun kunne holde på. Selv om en mann skulle være desperat og hjelpe med å oppdra noen andres barn for å være sammen med en slik kvinne så vil han fortsatt være barnløs selv.

Anonymkode: df115...24c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er det jo nettopp fordi kvinnen valgte å få barn med en av de ettertraktede framfor en hun kunne holde på. Selv om en mann skulle være desperat og hjelpe med å oppdra noen andres barn for å være sammen med en slik kvinne så vil han fortsatt være barnløs selv.

Nå er der jo ikke ukjent at kvinner får barn med flere menn, om hun skulle treffe en ny mann, så får hun gjerne barn med han også. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå er der jo ikke ukjent at kvinner får barn med flere menn, om hun skulle treffe en ny mann, så får hun gjerne barn med han også. 

Men som statistikken viser så skjer det ikke i stor nok grad til å utgjevne forskjellen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...