Gå til innhold

Hvor stor TV med en avstand på 2 meter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i kollektiv, og skal kjøpe meg TV om ikke så lenge. TVen vil da stå ved enden av sengen min, og siden sengen er to meter lang blir avstanden til sengen ikke stort mer enn 2 meter. Hvor stor / liten TV bør jeg kjøpe uten at det blir ubehagelig? Er f.eks. 43" for stort?

Anonymkode: 0a18b...b5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg varierer ganske fra person til person, men spør du meg er 43" langt fra for stort! Vi har ca 2 meter fra ene enden av sofaen og 65" og jeg synes det er ypperlig - heller litt lite fra resten av sofaen hvor det er kanskje nesten 3 meter. 

Skrevet

Jeg har vel 2-3 meter mellom godstol og TV og 43" går helt fint hos meg. (Nå når jeg er blitt vant til den kunne jeg gjerne hatt enda litt større.) 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, FantasDick said:

Det tror jeg varierer ganske fra person til person, men spør du meg er 43" langt fra for stort! Vi har ca 2 meter fra ene enden av sofaen og 65" og jeg synes det er ypperlig - heller litt lite fra resten av sofaen hvor det er kanskje nesten 3 meter. 

Virkelig? Er på besøk hos mine foreldre nå, og de har en TV på 42". Målte akkurat nå opp 2 meter fra TVen, og synes det ble litt vel stort? Eller kanskje det har mye med å gjøre hva man er vant med?

Anonymkode: 0a18b...b5a

Gjest Whiskey hangover
Skrevet

Jeg har 3 meter fra sofaen til tv’en i stua. Har 60" i stua. På soverommet tipper 2m fra tv’en når jeg sitter i senga, har 50" på soverommet. Jeg liker store skjermer. 

AnonymBruker
Skrevet

Er nok vanen. I stua har vi 42tommer 4 meter unna. på soverom 28tommer også ca 4 meter unna. Kunne tenke meg større skjerm. 

Anonymkode: c2675...0e2

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er nok vanen. I stua har vi 42tommer 4 meter unna. på soverom 28tommer også ca 4 meter unna. Kunne tenke meg større skjerm. 

kunne ikke...

AnonymBruker
Skrevet

Det er smak og behag. For å få kinoopplevelse (dekke 40 grader av synsvidden) måtte du hatt en TV på 66",

Anonymkode: 1b2da...178

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...