Gå til innhold

Over 100 myggstikk på en kveld - holder på å klø meg ihjel😭

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

I går kveld var vi ute en tur i enga og spiste og kosa oss. Jeg kjente myggen stakk meg flere ganger, men  dekket raskt til meg med jakke og lange bukser.

i dag våkner jeg opp til 40 myggstikk på det ene benet, og over 100 stykk fordelt ut over armer, rygg, skuldre osv. Det er helt grusomt, og jeg har så lite energi! Andre som blir veldig plaget av myggen, som kan relatere seg?😭 Kjæresten min fikk typ to minimyggstikk, og skjønner ikke hvor forferdelig vonde disse digre stikkene mine er.

Noen som har noen gode tips til å lindre kløen/svien? Takk på forhånd:)

Anonymkode: 0d994...a61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Xylocain gel. Fås på apoteket reseptfritt. Perfekt mot insektbitt

• Liker 2
Skrevet

Har du allergimedisin? Hvis ikke kan du kjøpe reseptfritt på apoteket, det kan hjelpe!😊

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Meley skrev:

Xylocain gel. Fås på apoteket reseptfritt. Perfekt mot insektbitt

Takk! Den skal jeg teste ut:)  

Har til nå brukt en alovera-krem, men synes ikke det har hjulpet noe særlig.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Live88 skrev:

Har du allergimedisin? Hvis ikke kan du kjøpe reseptfritt på apoteket, det kan hjelpe!😊

Nei det har jeg ikke! Mener du sånn zyrtec-piller man kan få kjøpt hos dagligvaren? 

Takk for tips!:)

AnonymBruker
Skrevet

Kan hende du bør oppsøke lege. Så mange stikk kan være farlig. Hold deg unna sola også. 

Anonymkode: fde6d...b37

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir også ekstremt plaget av mygg i tilleg til at jeg får allergisk reaksjon i form av stoooore hvite merker og en så intens kløe at jeg kan klø meg til blods og det som er. Det som hjelper meg er hydrokortisonkrem, da roer kløen seg og bittene blir mye mindre veldig fort. 

Anonymkode: bcaa8...500

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende du bør oppsøke lege. Så mange stikk kan være farlig. Hold deg unna sola også. 

Anonymkode: fde6d...b37

Oi! på hvilken måte kan det være farlig? 😬

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir også ekstremt plaget av mygg i tilleg til at jeg får allergisk reaksjon i form av stoooore hvite merker og en så intens kløe at jeg kan klø meg til blods og det som er. Det som hjelper meg er hydrokortisonkrem, da roer kløen seg og bittene blir mye mindre veldig fort. 

Anonymkode: bcaa8...500

Ja! Det er akkurat sånne stikk jeg også får! Det er helt grusomt😭 Jeg skal på apoteket nå og høre om en lindrende salve, takk for tips:)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det har jeg ikke! Mener du sånn zyrtec-piller man kan få kjøpt hos dagligvaren? 

Takk for tips!:)

Ja, eller apoteket!😊

Gjest thejohan
Skrevet

Zyrtec fungerer ikke litt engang på meg, og jeg får sånne store hvite som KLØR og leggene og armene mine ser ikke ut etter at jeg klør og klør i desperasjon på natta. Jeg har store kjøttsår etterpå 🙈 Jeg gikk til legen og fikk resept på Aerius og det har hjulpet mye! Tar to stk om morgenen, og til nød en på kvelden om det er riktig ille. (Jeg fikk lov hos legen, bare så det er sagt!)

Så nå er det Aerius og eurax for alle penga, men det hjelper! 🙌🏻 *bankibordet*

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, thejohan skrev:

Zyrtec fungerer ikke litt engang på meg, og jeg får sånne store hvite som KLØR og leggene og armene mine ser ikke ut etter at jeg klør og klør i desperasjon på natta. Jeg har store kjøttsår etterpå 🙈 Jeg gikk til legen og fikk resept på Aerius og det har hjulpet mye! Tar to stk om morgenen, og til nød en på kvelden om det er riktig ille. (Jeg fikk lov hos legen, bare så det er sagt!)

Så nå er det Aerius og eurax for alle penga, men det hjelper! 🙌🏻 *bankibordet*

Uff, herregud! Det høres helt grusomt ut! "Godt" vi er flere i samme båt😬 Godt at dette Jar hjulpet for deg, for sånne stilk er virkelig hemmende!

Jeg snakket med en kompis som er lege. Han anbefalte zyrtec og Eurax, og skrev i tillegg resept på prednisolon. Så nå har jeg vært og hentet dette, og gleder meg til å smøre meg inn og forhåpentligvis bli piggere snart!

• Liker 1
Gjest thejohan
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uff, herregud! Det høres helt grusomt ut! "Godt" vi er flere i samme båt😬 Godt at dette Jar hjulpet for deg, for sånne stilk er virkelig hemmende!

Jeg snakket med en kompis som er lege. Han anbefalte zyrtec og Eurax, og skrev i tillegg resept på prednisolon. Så nå har jeg vært og hentet dette, og gleder meg til å smøre meg inn og forhåpentligvis bli piggere snart!

Lykke til! Håper det hjelper deg! 🙌🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...