Gå til innhold

Ulovlig å grille overalt i Oslo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Betyr det at en grille hvis grillen plasseres på steiner?

5DF4E2F6-9BC8-4711-B369-52A43483F220.png

Anonymkode: 205a9...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hva som er offisielt tillatt eller ikke, men om engangsgriller er ulovlig vil politiet i Oslo ha en hektisk periode om dagen. Tenker du på skogen eller i parken? I parken hadde jeg ikke tenkt noe over det, i skogen hadde jeg vært veldig forsiktig nå siden det er så tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Duckie skrev:

Nå vet jeg ikke hva som er offisielt tillatt eller ikke, men om engangsgriller er ulovlig vil politiet i Oslo ha en hektisk periode om dagen. Tenker du på skogen eller i parken? I parken hadde jeg ikke tenkt noe over det, i skogen hadde jeg vært veldig forsiktig nå siden det er så tørt.

Tenker på stranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På stranda burde det ikke være noe problem å grille, både der og i parkene griller jo halvparten av de som er der. Og drikker øl. Jeg hadde grilla, skal grille selv i en park i morgen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, Duckie skrev:

I skolen er det forbudt nå.

Det er lurt å sjekke FB sidene til brannvesenet i Oslo :) 

Anonymkode: 8b2c2...061

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her på Sørlandet gjelder det all grilling utenfor private hager. Vegvesenet har avlyst kantslåtten og skytebanen er stengt pga faren for brann. Har aldri opplevd det så strengt før. Det har vert to skogbranner bare denne uka så det er all grunn til å ta forbudene på alvor. 

Anonymkode: 4acca...5cf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig høy skogbrannfare for tida. Går det ikke an å ta seg et rekesmørbrød, litt spekemat, en pastasalat eller noe annen deilig kald piknikmat for en fjøkkings gangs skyld da?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Duckie skrev:

Forsiktig? Det er TOTALFORBUD mot all bruk av ild om dagen. Hva som er lov i parker vet jeg ikke, men i skogen er det faktisk ikke lov i det hele tatt. Og om noen gjør det må de være helt hjernedøde!

Anonymkode: f857c...367

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz

Gjelder så vidt jeg forstår kun øyene, eller nær vannet, og marka, men det er veldig tørt nå så vær aktsom. 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VRMX93/dette-kan-koste-deg-6000-kroner

Sitat

Mai-måneden har foreløpig vært rekordvarm. Fra 1. april til cirka 1. september blir skogbrannfaren spesielt overvåket, og per nå er det totalforbud mot å grille andre steder enn i hagen og parker med godkjente beholdere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsiktig? Det er TOTALFORBUD mot all bruk av ild om dagen. Hva som er lov i parker vet jeg ikke, men i skogen er det faktisk ikke lov i det hele tatt. Og om noen gjør det må de være helt hjernedøde!

Merk at dette gleder åpen ild (også kjent som bål) og engangsgriller. Vanlige griller, og etablerte grillplasser er fremdeles lov.

Anonymkode: b3339...9c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Merk at dette gleder åpen ild (også kjent som bål) og engangsgriller. Vanlige griller, og etablerte grillplasser er fremdeles lov.

Jepp, det står i linkene jeg har kommet med lenger ned her. Legg også merke til denne uttalelsen.

Sitat

Det er ikke bare engangsgrillene som utgjør en stor skogbrannfare. Sneiper og fyrstikker hat tidligere startet branner. Elvrum ber folk tenke seg om før de tenner en sigarett i skogen.

– Ikke kast sneiper i skogen, det kan få store konsekvenser, sier han.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Her i Hordaland er alt forbudt nå. Kun ytterst forsiktig grilling i hage kan med nød tillates. Men selv det blir nok forbudt nå snart.

Anonymkode: 1c0fb...701

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 26.5.2018 den 13.27, AnonymBruker skrev:

Betyr det at en grille hvis grillen plasseres på steiner?

5DF4E2F6-9BC8-4711-B369-52A43483F220.png

Hvis engangsgriller nå er forbudt så må vel alle søppelkassene med «her kan du kaste din engangsgrill kastes» fjernes?

Butikkene må fjerne alle engangsgrill-produkter?

Anonymkode: c5f6b...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis engangsgriller nå er forbudt så må vel alle søppelkassene med «her kan du kaste din engangsgrill kastes» fjernes?

Butikkene må fjerne alle engangsgrill-produkter?

Anonymkode: c5f6b...dba

Det er snakk om et tidsbegrenset forbud. Dvs at så snart regnet er tilbake og har regnet godt slik at alt er vått igjen, da, og først da, kan man grille igjen. Da kommer det nok beskjed i media og skal du se.

Du skjønner vel at forbudet ikke har noe som helst med butikksalg av engangsgriller og merkede søppelspann?

Anonymkode: 1c0fb...701

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slike forbud kommer fra tid til annen, også i de tørre, sømløse vinterperiodene. 

Slike forbud respekterer en bare! Så enkelt som det. 👍

Anonymkode: 90a67...26d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...