Gå til innhold

Ishockey i Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av mangel på under-forum for idrett, så ka jeg spørre her: Hvorfor er Norge så dårlige i ishockey, sammenlignet med mange andre nasjoner? 

Vi er jo veldig flibke i for eksempel skiskyting og langrenn... 

Anonymkode: 4958f...a0d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det i flere landsdeler ikke finnes en eneste ishall. I Sverige er det en i omtrent hver bygd. Norge er gode i ishockey i forhold til hvor få som spiller. Vi er jo i A-puljen og har vært flere ganger i kvartfinalen i VM.

Anonymkode: 9ea82...59c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er mye bedre i ishockey enn vi er i fotball. Enda fasilitetene for ishockey er mye dårligere enn for fotball. Hvordan har det seg lurer Jeg?

Vi har like mange haller i Norge som det finnes i Stockholm. 

Vi har mangel på treningstid konstant. Det må settes maksbegrensning på lagene. Vi må kjøre langt for å trene og spille kamper. Det er dyrt. Ikke alle kan delta og det kreves veldig mye mer enn i fotball for å bli god. Alle kan bli gode i fotball, men ikke alle kan bli gode i hockey.

Hvorfor mener du Norge er dårlige? Vi kvalifiserte oss til OL og spiller fortsatt i A-VM. Med tanke på de forutsetningene vi har vil jeg si at det ikke er så verst.

Anonymkode: 238be...6a0

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Av mangel på under-forum for idrett, så ka jeg spørre her: Hvorfor er Norge så dårlige i ishockey, sammenlignet med mange andre nasjoner? 

Vi er jo veldig flibke i for eksempel skiskyting og langrenn... 

Hvor mange nasjoner er vi dårlige sammenlignet med? Fem-seks? Av rundt 200?

Men vi har muligens et problem når det gjelder nytt talent. Det gjenstår å se.

Anonymkode: fc2f6...717

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange nasjoner er vi dårlige sammenlignet med? Fem-seks? Av rundt 200?

Men vi har muligens et problem når det gjelder nytt talent. Det gjenstår å se.

Anonymkode: fc2f6...717

Men langrenn og skiskyting er jo også en temmelig smal idrett, iallefall internasjonalt. Det er faktisk ganske få land som holder på med dette. Men Norge er veldig gode på disse idrettene, samtidig som ishockey tydeligvis ikke er like stort / populært her.. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men langrenn og skiskyting er jo også en temmelig smal idrett, iallefall internasjonalt. Det er faktisk ganske få land som holder på med dette. Men Norge er veldig gode på disse idrettene, samtidig som ishockey tydeligvis ikke er like stort / populært her.. 

Det er faktisk veldig populært, men det er få steder det er mulig å trene.

Anonymkode: 238be...6a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...