AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #1 Skrevet 26. mai 2018 Er det noen kleskode som sier at man ikke skal gå i bare legger i konfirmasjon? Har hatt en diskusjon med de andre i familien som mener at det er etikette å bruke strømpebukse, men nå er det jo så ekstremt varmt og leggene er ikke lenger likbleke. Selv synes jeg det blir mye penere uten, men vil ikke dumme meg helt ut her heller.. Kjolen er forresten knelang. Noen innspill? Anonymkode: f70c2...a1a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #2 Skrevet 26. mai 2018 Jeg er forøvrig gjest. Anonymkode: f70c2...a1a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #3 Skrevet 26. mai 2018 Må da være helt greit å gå uten strømpebukse!:) selv hadde jeg valgt å gå med, men det pga likbleke og medtatte legger... ser leggene pene ut så er det null problem. Anonymkode: 5a508...aa4 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #4 Skrevet 26. mai 2018 Herlig, tusen takk for svar Anonymkode: f70c2...a1a
Salka Skrevet 26. mai 2018 #5 Skrevet 26. mai 2018 Jeg skal i konfirmasjon neste helg og kommer til å gå med strømpebukse siden leggene mine er likbleke og jeg ikke vet om jeg gidder selvbruning. Tynn, tynn 20 den som går i ett med huden min. Brukte en sånn på 17.mai og, syntes ikke at jeg hadde på strømpebukse en gang siden fargen er helt perfekt.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #6 Skrevet 26. mai 2018 Gå uten du! I sommervarmen vi har nå høres det ikke behagelig ut med strømpebukse! Anonymkode: 67575...933 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #7 Skrevet 26. mai 2018 Gå med. Det er jo ingen varme i en tynn hudfarget (altså lysebrun og ikke svart hvis du er neger), eller hvit strømpebukse. Anonymkode: fc999...a88 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #8 Skrevet 26. mai 2018 Bare dropp strømpebuksen du! Er ikke poeng å ha på seg mer enn nødv3ndig i varmen så lenge du kler deg for en konfirmasjon og ikke i lårkort kjole eller skjørt! Anonymkode: 00db5...c72 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #9 Skrevet 26. mai 2018 Med en tynn nylonsstrømpebukse om kjolen er kort. Knelang er vel nja ifht strømper. Anonymkode: d3376...f8a
barbent Skrevet 26. mai 2018 #10 Skrevet 26. mai 2018 gå uten tynne strømpebukser er faktisk varmt i dette været 2
FantasDick Skrevet 27. mai 2018 #11 Skrevet 27. mai 2018 Jeg ser ikke problemet med å gå uten. Gikk uten selv da vi hadde konfirmant for to år siden. 3
solmåneogstjerner Skrevet 27. mai 2018 #12 Skrevet 27. mai 2018 Uten! Mye penere. Selv om du så skulle være litt blek 😊 1
Djungelvrål Skrevet 27. mai 2018 #13 Skrevet 27. mai 2018 21 timer siden, Salka skrev: Jeg skal i konfirmasjon neste helg og kommer til å gå med strømpebukse siden leggene mine er likbleke og jeg ikke vet om jeg gidder selvbruning. Tynn, tynn 20 den som går i ett med huden min. Brukte en sånn på 17.mai og, syntes ikke at jeg hadde på strømpebukse en gang siden fargen er helt perfekt. 20 den er IKKE tynt. 5 den er tynt og lite synlig. 20 den sees på en mils avstand. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #14 Skrevet 27. mai 2018 21 hours ago, Salka said: Jeg skal i konfirmasjon neste helg og kommer til å gå med strømpebukse siden leggene mine er likbleke og jeg ikke vet om jeg gidder selvbruning. Tynn, tynn 20 den som går i ett med huden min. Brukte en sånn på 17.mai og, syntes ikke at jeg hadde på strømpebukse en gang siden fargen er helt perfekt. Da lurer jeg på hvorfor noen sier at man MÅ ha på strømpebukse om det ikke en gang vises at den er på? Anonymkode: 38e15...dde 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #15 Skrevet 27. mai 2018 Hva er egentlig galt med lyse legger? Anonymkode: f7001...c86 2
Salka Skrevet 27. mai 2018 #16 Skrevet 27. mai 2018 (endret) 3 timer siden, Peonjenta skrev: 20 den er IKKE tynt. 5 den er tynt og lite synlig. 20 den sees på en mils avstand. Den jeg har syns ikke og jeg har spurt flere pluss at jeg stoler på mine egne øyne. Nå skal det sies at den KAN være under 20 den og, mulig jeg husker feil der, den er ihvertfall tynn-tynn og florlett, var den tynneste de hadde der jeg kjøpte den. Uansett er det vel så viktig med riktig farge. For mørk, for lys eller for skinnende blir synlig uansett. Fargen på denne går i ett med hudtonen min. Har aldri funnet en såkalt nude farge som matcher så bra som denne, de fleste blir for mørke og det er IKKE pent i mine øyne. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da lurer jeg på hvorfor noen sier at man MÅ ha på strømpebukse om det ikke en gang vises at den er på? Anonymkode: 38e15...dde Hvorfor noen sier man MÅ vet jeg ikke, for jeg har aldri ment det. Det er ikke meningen at den type strømpebukse skal vises, den skal jo være usynlig. Det er heller ikke alle som er komfortable med å vise leggene sine. Siden vi er her på KG tror sikkert noen jeg er feit siden jeg ikke liker å vise leggene mine, men nei, jeg er ikke det. Ikke ville en så tynn strømpebukse hatt noen slankende effekt heller. Men man må jo gå sånn som man føler seg mest vel og til penkjole føler jeg meg mest vel med tynn-tynn usynlig strømpebukse under. Syns det har en slags "egen hud men bedre"-effekt. Leggene mine blir selvsagt ikke brunere med denne, det er heller ikke meningen, men jeg syns likevel de ser penere ut. Kjolen er ikke kort for de som tror jeg velger strømpebukse pga det, den går til rett under knærne. Endret 27. mai 2018 av Salka
Dr. A. Kula Skrevet 27. mai 2018 #17 Skrevet 27. mai 2018 Etikette er en norm som blant annet er til for at man ved å holde etikette viser respekt for hendelsen. Så er kanskje spørsmålet hvor opptatt vertskapet er av etikette. Siden dine familiemedlemmer påpeker nettopp etikette, og jeg formoder konfirmanten er familie, så ville jeg nok hørt litt etter. Som mann ville det vært deilig å kunne gå i skjorts eller bare bruke korte sokker (steps?, eller barbent) til dressen, men man lar være av respekt til etikette og normer. Så kan man argumentere at man må da kunne kle seg som man vil? Men det kan man ikke nødvendigvis. På jobb vil mange ha kleskoder, og selv om man tillater skjørt, er det uvanlig at bare legger er godtatt mange steder. Når så du sist en advokat i bare legger? Eller skjorts? Eller børsmelding, finansanalytiker, eller selger? Om strømpebukse blir for tett, kan du vurdere strømper/stay-ups, men knestrømper ville jeg unngått om lengden er knelang. Dere damer er i grunnen heldige som har et så stort utvalg å spille på når temperaturen kryper oppover. Vi menn er til og med "dømt" av likestillingsombudet til at skjorts ikke kan sidestilles med skjørt i kleskoder på jobb, slik at vi må ikle oss kjole/skjørt for å oppnå samme "kjøling" som dere. http://www.ldo.no/en/nyheiter-og-fag/klagesaker/2015/141112-klesreglement-var-ikke-kjonnsdiskriminerende/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå