Nuith Skrevet 27. mai 2018 #21 Skrevet 27. mai 2018 Vi har bestilt fra Askeladden tror jeg det heter, klistremerker med fullt navn og mitt telefonnummer. Bestilt 3 ark a 50 om gangen og vi er på 3. bestilling nå, etter 4 år i barnehage. Så min erfaring er at det går rundt 100 merker i året. Merker alt av klær, matbokser/flasker/ski/leker, sko, etc.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #22 Skrevet 27. mai 2018 Vi bruker askeladden navnelapper, tror det er 160 pr bestilling. Jenta på fire har brukt ca et ark pr barnehageår. Litt fordi vi merker alt. Sokker, luer, hals, drikkeflaske, 17-mai tute og -flagg, kosedyrs vaskeanvisning om de tas med på tur og diverse andre leker som fotball, badering osv. Gutten på ett begynner i barnehagen i august, og der var vi brukt kanskje 10-15 til drikkeflaske og leker som er med på tur. Anonymkode: c7b49...911
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #23 Skrevet 27. mai 2018 På 26.5.2018 den 10.48, Hummel34 skrev: Og noe jeg lærte etter to tette, ha etternavn i stedet for fornavn. Nå går lillebror rundt med ting som det står storebror sitt navn nå. Så har nå bestilt en haug med lapper fra Askeladden med etternavn og tlf. Brukes på alt fra sokker, klær, matbokser og flasker. Og de varer i mange år så bare å bestille. Har også to tette. Lillebror begynner i bhg o høst, så dette har jeg tenkt over. Han går jo allerede nå rundt med navnelapper med storebror sitt navn på, så jeg tenkte å merke på nytt. Det er jo ikke et problem at det står feil navn, for plaggene kommer jo til rett hjem, men klarer barnehagen å huske hva som er hvem sitt regntøy f.eks? Vil tro det bare skiller 1-2 str når minsten begynner i barnehagen og det vi sliter allerede med å se hvem som passer hva her hjemme... Anonymkode: 18038...13e
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #24 Skrevet 27. mai 2018 Vi har forresten bestilt lapper i to omganger. I tillegg til lapper har vi en merkepenn som vi merker yttertøy og dresser med. Begynte med det da det begynte å minke på lapper, og det er veldig greit! Yttertøy har ofte store felt med plass til navn, adresse og livshistorie om man vil. Anonymkode: 18038...13e 1
Felidays Skrevet 27. mai 2018 #25 Skrevet 27. mai 2018 Tipps for de med flere barn: Navn1/navn2 Etternavn Telefonnummer
Frostrose Skrevet 27. mai 2018 #26 Skrevet 27. mai 2018 Jeg har begynt å merke klær som skal i barnehagen. ALT skal jo merkes. Begge vottene, skoposene og vottene i et par f.eks. 10 par sokker, 3 par votter, 3 par skoposer, 5-6 gensere, 5-6 bodyer, 5-6 bukser, regntøy, vinterdress, mellomlagsdress, sekk, matboks, termos... Jeg brukte fort 150 lapper. Smålapper har jeg ikke bestilt. Kjøpte heller et par smokker med navnetrykk.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #27 Skrevet 27. mai 2018 På 26.5.2018 den 10.42, FantasDick skrev: Vi bestilte "vanlig" pakke, 180 merker? Har brukt kanskje 25. Hun har gått i bhg snart ett år. Og da har du merket alt som skal merkes? 🤨 Anonymkode: 02419...710 1
FantasDick Skrevet 28. mai 2018 #28 Skrevet 28. mai 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Og da har du merket alt som skal merkes? 🤨 Anonymkode: 02419...710 Ikke skiftetøy som body og strømpebukser, de har stålkontroll med egne kurver på badet uansett. Men har merket uteklær og sko, matbokser, ulltøy, solkrem o.l. Det som ikke bare ligger i kurvene og som er litt dyrere.
Gjest Dorey Skrevet 28. mai 2018 #29 Skrevet 28. mai 2018 11 minutter siden, FantasDick skrev: Ikke skiftetøy som body og strømpebukser, de har stålkontroll med egne kurver på badet uansett. Men har merket uteklær og sko, matbokser, ulltøy, solkrem o.l. Det som ikke bare ligger i kurvene og som er litt dyrere. Du bør virkelig merke alt. Ting kan forsvinne når skifteklærne kommer i bruk. Vi bestiller 180 merkelapper fra Askeladden to ganger i året, og merker absolutt alt. Er en favoritt hos de ansatte, hehe.
FantasDick Skrevet 28. mai 2018 #30 Skrevet 28. mai 2018 Akkurat nå, Dorey skrev: Du bør virkelig merke alt. Ting kan forsvinne når skifteklærne kommer i bruk. Vi bestiller 180 merkelapper fra Askeladden to ganger i året, og merker absolutt alt. Er en favoritt hos de ansatte, hehe. Ja, burde sikkert det, men.. Hun bruker jo skifteklær nå, men de tar rett fra kurven, legger de skitne i posen som henger på plassen hennes og så legger vi nytt rett i kurven neste morgen. Skjønner ikke helt hvordan det skal forsvinne, sånn egentlig? Er jo bare fem unger så ikke så mye å holde orden på? Enten må vi bruke et lite utvalg merkede klær eller så må vi jo merke hele garderoben.
Frostrose Skrevet 28. mai 2018 #31 Skrevet 28. mai 2018 26 minutter siden, FantasDick skrev: Ja, burde sikkert det, men.. Hun bruker jo skifteklær nå, men de tar rett fra kurven, legger de skitne i posen som henger på plassen hennes og så legger vi nytt rett i kurven neste morgen. Skjønner ikke helt hvordan det skal forsvinne, sånn egentlig? Er jo bare fem unger så ikke så mye å holde orden på? Enten må vi bruke et lite utvalg merkede klær eller så må vi jo merke hele garderoben. Jeg holder på å merke hele garderoben. Har familiemedlemmer som jobber i barnehage og skole, og de har mange ganger snakket om hvor irriterende det er med foreldre som ikke merker tøy. Det kan f.eks. skje at et barn velter kurvene med klær, at det kommer inn en vikar som ikke kjenner rutinene og blander tøyet m.m. Når barna blir eldre får de også mer ansvar i garderoben, og da er det iallefall viktig at ting er merket
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #32 Skrevet 28. mai 2018 6 minutter siden, Frostrose skrev: Jeg holder på å merke hele garderoben. Har familiemedlemmer som jobber i barnehage og skole, og de har mange ganger snakket om hvor irriterende det er med foreldre som ikke merker tøy. Det kan f.eks. skje at et barn velter kurvene med klær, at det kommer inn en vikar som ikke kjenner rutinene og blander tøyet m.m. Når barna blir eldre får de også mer ansvar i garderoben, og da er det iallefall viktig at ting er merket Enig i dette. Vi merker alt, det er egentlig ganske enkelt. Har lappene på kjøkkenet og hver morgen han har på seg noe nytt sjekker jeg om det er lapp på og klistrer på hvis ikke. Når jeg gjør storinnkjøp av klær merker jeg alt, men det hender det glipper når han får ett og ett plagg eller arver f.eks. Eller nå når han går i sommerklær jeg kjøpte i fjor før han begynte i barnehage. Det hender jo de kler av seg i forbindelse med aktiviteter med vann eller maling o.l eller hvis det blir varmt. Kjedelig for de ansatte å etterpå ha gjettelek med genserne 😛 har observert det et par ganger. Da sa de at alle har jo også de samme klærne nesten, så det er veldig fint med de som merker godt. Men dette er en avd med 30 barn da. Litt annerledes når det er 5. Anonymkode: 18038...13e
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #33 Skrevet 28. mai 2018 Nå skjer det ofte at barn har samme fornavn, så vi løste "problemet" med å skrive: Roger H og Mette H pluss telefonnummeret. Navnene er fiktive da. Anonymkode: 501f6...c7d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #34 Skrevet 28. mai 2018 Jeg bestiller fra navnelapper.no. Eldste har gått i bhg i ett år nå, og brukt to fulle ark med merkelapper. Nå som minsten begynner i bhg kommer jeg til å bestille lapper med begges navn på. Ola / Kari Nordmann Hansen Tlf: 49494949 Telefonnummer er greit å ha på, spesielt om det er noe dyrt. Traff en gang en liten unge som hadde gått seg bort fra mammaen sin. Spurte om han hadde navnelapper i klærne sine, og jeg fikk se på lappen. Der sto telefonnummeret, og jeg fikk ringt moren med en gang, fremfor å lete etter henne! Anonymkode: 42fef...ea4
Gjest Dorey Skrevet 28. mai 2018 #35 Skrevet 28. mai 2018 1 time siden, FantasDick skrev: Ja, burde sikkert det, men.. Hun bruker jo skifteklær nå, men de tar rett fra kurven, legger de skitne i posen som henger på plassen hennes og så legger vi nytt rett i kurven neste morgen. Skjønner ikke helt hvordan det skal forsvinne, sånn egentlig? Er jo bare fem unger så ikke så mye å holde orden på? Enten må vi bruke et lite utvalg merkede klær eller så må vi jo merke hele garderoben. Ja, du må faktisk merke hele garderoben
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #36 Skrevet 28. mai 2018 1 hour ago, FantasDick said: Ja, burde sikkert det, men.. Hun bruker jo skifteklær nå, men de tar rett fra kurven, legger de skitne i posen som henger på plassen hennes og så legger vi nytt rett i kurven neste morgen. Skjønner ikke helt hvordan det skal forsvinne, sånn egentlig? Er jo bare fem unger så ikke så mye å holde orden på? Enten må vi bruke et lite utvalg merkede klær eller så må vi jo merke hele garderoben. Opplevde det på samme måte da min sønn var så liten at han fremdeles ble skiftet på. Null problem å ha kontroll på klærne da. Jeg merket likevel hele garderoben. Når de blir større og skifter selv derimot, da havner plutselig klærne over hele barnehagen. 24 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bestiller fra navnelapper.no. Eldste har gått i bhg i ett år nå, og brukt to fulle ark med merkelapper. Nå som minsten begynner i bhg kommer jeg til å bestille lapper med begges navn på. Ola / Kari Nordmann Hansen Tlf: 49494949 Telefonnummer er greit å ha på, spesielt om det er noe dyrt. Traff en gang en liten unge som hadde gått seg bort fra mammaen sin. Spurte om han hadde navnelapper i klærne sine, og jeg fikk se på lappen. Der sto telefonnummeret, og jeg fikk ringt moren med en gang, fremfor å lete etter henne! Anonymkode: 42fef...ea4 Godt poeng. Jeg har instruert min sønn om å vise en av navnelappene sine til noen hvis han kommer bort fra oss en gang. Anonymkode: babd4...aa0
FantasDick Skrevet 28. mai 2018 #37 Skrevet 28. mai 2018 1 minutt siden, Dorey skrev: Ja, du må faktisk merke hele garderoben Det tror jeg ikke vi gidder.. Enda. Kanskje når hun begynner på storbarn med dobbelt så mange unger til høsten. De ansatte på småbarn sier vi ikke trenger å merke alt, men at det kan være greit på dyrere ting.
FantasDick Skrevet 28. mai 2018 #38 Skrevet 28. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Opplevde det på samme måte da min sønn var så liten at han fremdeles ble skiftet på. Null problem å ha kontroll på klærne da. Jeg merket likevel hele garderoben. Når de blir større og skifter selv derimot, da havner plutselig klærne over hele barnehagen. Anonymkode: babd4...aa0 Jeg ser den! Selv om hun skifter og kler på seg det meste selv allerede. Skal tenke på det til hun skal på storbarn til høsten, er jo 10 unger der så mer å holde styr på. Og da må minstemanns klær merkes. Kanskje felles merkelapper hadde vært noe!
Arkana Skrevet 28. mai 2018 #39 Skrevet 28. mai 2018 Vi har aldri merket hele garderoben. Skiftetøy ligger i kurver i hyller på et eget rom. Ingen barn går dit og forsyner seg selv, det er alltid en voksen med, så minimalt med sjanse for ganske usannsynlige scenarier som at flere kurver skulle veltes og blandes. Dresser og annet yttertøy (inkludert votter, luer, hals osv) samt sko som henger på plassen merkes. Vanlige inneklær merkes ikke. For det første fordi det er altfor mye og for det andre fordi det rett og slett ikke er behov. De kommer jo i barnehagen med klær på seg og skulle det være behov for å skifte legges det skitne/våte tøyet rett i en pose som legges på garderobeplassen eller i sekken. Vi har aldri mistet klær. 1
FantasDick Skrevet 28. mai 2018 #40 Skrevet 28. mai 2018 Signerer Arkana, har samme erfaring som henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå