Ny Bruker Skrevet 26. mai 2018 #1 Skrevet 26. mai 2018 Det er første gang jeg tenker å bestille navnelappene til barnehagebruk og evt. hjemmebruk. Hvor mange er nok? Er det noe vits med minilapper med bare fornavn? Ikke noe plass til mer info der.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #2 Skrevet 26. mai 2018 Det kommer jo litt an på hvor mye klær poden har. Vi bestilte tre ark med navn og telefonnummer til barnehageoppstart (da må jo alt som kan tenkes å bli med i barnehagen merkes) Etter barnehageoppstart i august var vi da tomme og måtte bestille flere i mai året etter (da skulle jo vårklærne merkes) Men her har poden kanskje i overkant mye klær. Leveringstiden på disse lappene er jo temmelig rask, så det holder nok å bestille et ark eller to til å begynne med også kan du bestille flere etter hvert. Anonymkode: d7a0b...df4
FantasDick Skrevet 26. mai 2018 #3 Skrevet 26. mai 2018 Vi bestilte "vanlig" pakke, 180 merker? Har brukt kanskje 25. Hun har gått i bhg snart ett år.
Gjest Hummel34 Skrevet 26. mai 2018 #4 Skrevet 26. mai 2018 Og noe jeg lærte etter to tette, ha etternavn i stedet for fornavn. Nå går lillebror rundt med ting som det står storebror sitt navn nå. Så har nå bestilt en haug med lapper fra Askeladden med etternavn og tlf. Brukes på alt fra sokker, klær, matbokser og flasker. Og de varer i mange år så bare å bestille.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #5 Skrevet 26. mai 2018 18 minutter siden, Ny Bruker said: Er det noe vits med minilapper med bare fornavn? Ikke noe plass til mer info der. Det er jo ikke noe i veien for å ha fullt navn og telefonnummer på alt, men jeg pleide å bruke bare fornavn på småting det ikke er så farlig med (som jeg ikke forventer at folk ringer meg for), samt innetøy som det er lite sannsynlig blir lagt igjen noe annet sted enn inne i barnehagen. Trenger uansett flere sett med lapper, så det er like greit å gjøre det sånn synes jeg. (Nå går min på skolen og legger igjen ting over alt, så nå har jeg klassetrinn og bokstav med i tillegg. 😛 ) Anonymkode: babd4...aa0
Nemo<33 Skrevet 26. mai 2018 #6 Skrevet 26. mai 2018 Kommer ant på hva dere skal merke. Om dere skal merke klær, sko OL kommer jo dette ann på hvor mye barnet har. Ville nok anbefalt og hatt med fult navn og telefonnummer.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #7 Skrevet 26. mai 2018 10 timer siden, Hummel34 skrev: Og noe jeg lærte etter to tette, ha etternavn i stedet for fornavn. Nå går lillebror rundt med ting som det står storebror sitt navn nå. Så har nå bestilt en haug med lapper fra Askeladden med etternavn og tlf. Brukes på alt fra sokker, klær, matbokser og flasker. Og de varer i mange år så bare å bestille. Må vel være enklere for barnehageansatte med fornavn? Anonymkode: 4b62b...1a8 3
atropos Skrevet 26. mai 2018 #8 Skrevet 26. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må vel være enklere for barnehageansatte med fornavn? Anonymkode: 4b62b...1a8 Ja, det er det, hilsen barnehagelærer. Det er noe dritt å skulle huske på etternavnet til x antall barn, og i tillegg måtte minne assistenter og vikarer på hvem «Hansen» merkene hører til. Her hjemme bestiller vi lapper ca en gang i året. Ett brett klister og ett sett tøylapper med tagg-it. Det holder. 3
solmåneogstjerner Skrevet 26. mai 2018 #9 Skrevet 26. mai 2018 Jeg har bestilt med kun fornavn til alle barna. Så bestilte jeg en pakke med kun etternavn og telefonnummer. Så setter jeg på den ene eller den andre eller begge, alt ettersom hva slags ting det er. Matboks og flaske- kun fornavn. Ytterdress o.l. - kun etternavn og nummer. Har ikke trengt å bestille opp nytt enda...
Surriball Skrevet 26. mai 2018 #10 Skrevet 26. mai 2018 Jeg anbefaler å droppe strykemerker og gå for klistremerker og tusj i stedet. Strykemerker hopper fortere av i vask, og klistremerker sitter greit på lappene i siden på de fleste plagg (ikke nakken). Tusj på resten. Har snart brukt opp det første arket med klistremerker, gått i barnehagen i ett år.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #11 Skrevet 26. mai 2018 Du skal merke klær i en del år, så du kan omtrent ikke bestille for lite. Her har jeg barnets fornavn, mitt fornavn samt mitt telefonnummer på klistemerkene. De holder seg vaske etter vask etter vask. Går i 2 klasse og enda merkes klærne. Anonymkode: 63595...732 1
Arkana Skrevet 26. mai 2018 #12 Skrevet 26. mai 2018 (endret) Vi har fornavn, etternavn og telefonnummer. Jeg ville som et minimum hatt fornavn (lettere for ansatte i barnehage/skole/SFO å kjenne igjen) og telefonnummer (for å kunne bli kontaktet om et plagg/en ting er mistet). Tror vi har brukt kanskje 150 lapper i løpet av en barnehagekarriere. Vi merker alt av utetøy, alt av sko og alt av utstyr (matbokser, flasker, sekker o.l.). Det eneste vi ikke merker er vanlige klær. Det er vi for det første ikke redde for å miste og for det andre har de jo klærne på seg og hvis noe trenger å skiftes legges det rett i sekken deres og dermed liten sjanse for at det havner på avveie (vi har foreløpig aldri mistet umerkede klær). Vi merker også skolebarnas ting, selv fjerdeklassingen. Selv eldre barn kan miste ting og da er det greit at andre kan se hvem som eier noe eller noen kan ta kontakt hvis tingen mistes andre steder enn barnehagen/skolen. Vi bruker klistremerker/strykefrie lapper fra navnelapper.no. Mye enklere enn sånne man må stryke på og de sitter godt. Endret 26. mai 2018 av Arkana
GammelKaktus Skrevet 26. mai 2018 #13 Skrevet 26. mai 2018 Vi bruker ganske mange av de navnelappene, bestiller hvert år og fester de på alt som går ut av huset. Klær, sko, drikkeflasker, matbokser, skolesekk, gymsekk, SFO bag og klassebag med skiftetøy, svømmebriller og hetter osv... Har navn og nummer på de. Elsker de klisternavnelappene😉
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #14 Skrevet 26. mai 2018 Hvilke lapper anbefaler dere? Er helt ny på dette! Anonymkode: 47f76...2c1
Arkana Skrevet 26. mai 2018 #15 Skrevet 26. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke lapper anbefaler dere? Er helt ny på dette! Anonymkode: 47f76...2c1 Vi bruker de strykefrie klassiske navnelappene fra navnelapper.no. De sitter godt og vi er veldig fornøyde med dem.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #16 Skrevet 26. mai 2018 Bruker kun tusj. Skriver som regel kun fornavn, eneste i bhg som heter det. Skriver fult navn og nr i dyrere ting som dress, regntøy osv. Ikke noe problem og få plass til og skrive det med tusj. Anonymkode: 17ca9...486
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #17 Skrevet 26. mai 2018 Du skal jo bruke disse lappene i årevis, og merke opp et nytt lass hver vår og høst i 8-9 år. Kjøp et par tusjer og bestill 150 lapper nå. Til høsten vil du være glad for å få lov å bestille nye for du vil være lei av de du har nå. Greit med litt variasjon. Nå er minstejenta 7 år og driver med heftig gjenglemming og byttelåning av tøy så alt merkes fortsatt, i år har jeg gått for minilapper på tross av et veldig vanlig fornavn og de går på alt fra klær til hårbøyler til leker som hun drar med seg. Anonymkode: b4182...875
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #18 Skrevet 26. mai 2018 I dag har jeg faktisk selv vært på runde og levert tilbake ting og tang, hansker, pannebånd, en drikkeflaske, et par tynne ullsokker, en genser og et hoppetau, alt merket med navn! Hurra! Anonymkode: b4182...875
Gjest BearMama Skrevet 26. mai 2018 #19 Skrevet 26. mai 2018 13 timer siden, Ny Bruker skrev: Det er første gang jeg tenker å bestille navnelappene til barnehagebruk og evt. hjemmebruk. Hvor mange er nok? Er det noe vits med minilapper med bare fornavn? Ikke noe plass til mer info der. Pleier å bestille 2 ark om gangen. De ryker fort når alt av tøy, hver sko, lue, votter, kosedyr, sekk, matbokser, vannflasker etc skal merkes. Har bestilt 4 ganger i løpet av 3 år. Vel og merke forsvant det ene arket en dag og det var 140 lapper. Bestiller herfra og er superfornøyd. De holder vask etter vask og tørketrommel. https://www.nordicprint.no/navnelapper?gclid=CjwKCAjwi6TYBRAYEiwAOeH7GVZcDvFpSOXnJJvHBZo6t7u-AtpsTxn_nk068h_KDsMfW_xXP5edDxoCy9AQAvD_BwE
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #20 Skrevet 27. mai 2018 14 hours ago, AnonymBruker said: Hvilke lapper anbefaler dere? Er helt ny på dette! Anonymkode: 47f76...2c1 Navnelapper.no. Har prøvd flere andre, ettersom disse er blant de dyreste, men de andre jeg har prøvd bare faller av i vask, så det blir ikke noe billigere likevel. Bare mer jobb og irritasjon. 😛 Anonymkode: babd4...aa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå