Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men Going Their Own Way (MGTOW /ˈmɪɡtaʊ/) is a mostly pseudonymous online community[2][3] of men supported by websites and social mediapresences[4] cautioning men against serious romantic relationships with women, especially marriage.[5][6] The community is part of what is more broadly termed the manosphere.[7] MGTOW have "...vowed to stay away from women, stop dating and not have children".[8] MGTOW focus on men's self-ownership rather than changing the status quo through activism and protest, making MGTOW distinct from the men's rights movement.[9]

https://en.wikipedia.org/wiki/Men_Going_Their_Own_Way

Selv henger jeg litt på skråblikk, ser tv-serier og gamer. :cowboy:

Anonymkode: 5d4c3...afe

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Næ, du vet, det vanlige.  Kjører meg en tur mot kjøreretningen og så hjem og runker. 

Anonymkode: 85c6f...2a5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Næ, du vet, det vanlige.  Kjører meg en tur mot kjøreretningen og så hjem og runker. 

Anonymkode: 85c6f...2a5

Hehehe nå får nok sosialistene fnatt. :hoho:

Anonymkode: 5d4c3...afe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de fleste av oss gjør helt vanlige ting. For meg er det mest en mental grunninnstilling. Pga radikal mannehatende feminisme, "white privilege", skylding på patriarkiet osv, så har overton-vinduet blitt flyttet veldig langt mot en nesten opposisjonell holdning mot menn. Det er ikke det at alle kvinner er sinte feminister som pusher identitetspolitikk, men de fleste blir påvirket av denne "normen" som pushes i media og populærkultur. 

Jeg simpelthen følger ikke "spillereglene" lenger. Altså jeg har valgt å gå min egen vei. Jeg har ingenting imot kvinner, men jeg lar ikke kvinner definere mine meninger, holdninger, hvordan jeg tenker eller hvordan jeg snakker. Det er veldig befriende. Likevel er jeg ikke MGTOW per definisjon. Jeg bare utlever en light-versjon. Den største forskjellen fra før er at jeg ikke prøver å oppsøke/finne en partner. Mentalt sett har jeg "gone rogue", men jeg er ikke nødvendigvis lukket for å møte en jente. Hvis hun aksepterer 100% at jeg nekter å innrette meg etter politisk korrekt konformitet, så er jeg muligens åpen for å inngå et forhold med henne.

Jeg respekterer totalt at folk har forskjellige standpunkter og meninger om disse tingene. Og det er aldri ok å hetse hverken kvinner eller menn pga av kjønn, men dette er sånn jeg ser på det.

Anonymkode: de084...8a0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva kalles det når kvinner gjør det samme? Crazy cat ladies?

Jeg har ingenting imot menn generelt,men lar meg ikke affisere av dem lengre. Har innsett at livet er bedre uten å please menn og til stadighet være bevisst hva menn mener. 

Du kommer aldri til å se meg med restylane og trynet full av maling for å være god nok for en eller annen fyr. Har gått lei av alle de høye kravene og stadige dårlige stemningen jeg får fra menn.

Jeg er hyggelig mot menn jeg møter,ikke feminist  (De er gale de fleste av dem) og liker generelt menn,men ser ikke behov for å kaste bort tid og energi for å prøve å få et forhold med disse forvokste ungene.

Anonymkode: 86727...8d0

• Liker 8
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kalles det når kvinner gjør det samme? Crazy cat ladies?

Jeg har ingenting imot menn generelt,men lar meg ikke affisere av dem lengre. Har innsett at livet er bedre uten å please menn og til stadighet være bevisst hva menn mener. 

Du kommer aldri til å se meg med restylane og trynet full av maling for å være god nok for en eller annen fyr. Har gått lei av alle de høye kravene og stadige dårlige stemningen jeg får fra menn.

Jeg er hyggelig mot menn jeg møter,ikke feminist  (De er gale de fleste av dem) og liker generelt menn,men ser ikke behov for å kaste bort tid og energi for å prøve å få et forhold med disse forvokste ungene.

Du er hyggelig mot menn da du ikke er feminist? Du er altså ikke for likestilling?

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Silkebris said:

Du er hyggelig mot menn da du ikke er feminist? Du er altså ikke for likestilling?

Feminisme =/= likestilling.
Du sikter til ekvalisme.

Jeg trener, leser, gamer, jobber, reiser, treffer venner en sjelden gang og prøver nye hobbier om jeg skulle føle for det.
Har ingenting imot kvinner, jeg ser bare ikke hva de kan tilføre i livet mitt, så gidder ikke sløse energi og tid på den slags.

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Feminisme =/= likestilling.
Du sikter til ekvalisme.

Jeg trener, leser, gamer, jobber, reiser, treffer venner en sjelden gang og prøver nye hobbier om jeg skulle føle for det.
Har ingenting imot kvinner, jeg ser bare ikke hva de kan tilføre i livet mitt, så gidder ikke sløse energi og tid på den slags.

Det var vel ab som surret med begrepene. 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Silkebris said:

Det var vel ab som surret med begrepene. 

Nei.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Nei.

Nei? Feminister er for likestilling.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Silkebris said:

Nei? Feminister er for likestilling.

Nope, det ligger jo i ordet.
Ekvalisme er for likestilling, feminisme er for å fremme kvinner.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Store norske leksikon: 

Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikkpolitikk, og akademisk virksomhet som handler om frihet, likestilling og rettferdighet for begge kjønn.

Selve ordet feminisme kommer opprinnelig av det latinske ordet feminia, som betyr kvinne.

Feminismen har flere ideologiske retninger, men felles står målsetninger om at menn og kvinner skal ha like rettigheter, muligheter og ansvar. Både politiske, økonomiske og sosiale sider av likestilling mellom kjønnene analyseres. Dette omfatter også analyse av ideer om hva kvinnelighet/femininitet er, om hvordan seksualitetdefinerer kjønnsidentitet, og om hvordan dette endres.

Feminisme er en kritisk ideologi som kan legges til grunn for politisk handling, hvor målet er å endre skjev maktfordeling mellom kjønnene. Det er særlig i kvinnebevegelsen den feministiske ideologi praktiseres gjennom aksjoner og politisk press.

Anonymkode: 4c00a...d42

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Nei. Du bør lese deg opp. Er du for eller imot likestilling?

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Store norske leksikon: 

Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikkpolitikk, og akademisk virksomhet som handler om frihet, likestilling og rettferdighet for begge kjønn.

Selve ordet feminisme kommer opprinnelig av det latinske ordet feminia, som betyr kvinne.

Feminismen har flere ideologiske retninger, men felles står målsetninger om at menn og kvinner skal ha like rettigheter, muligheter og ansvar. Både politiske, økonomiske og sosiale sider av likestilling mellom kjønnene analyseres. Dette omfatter også analyse av ideer om hva kvinnelighet/femininitet er, om hvordan seksualitetdefinerer kjønnsidentitet, og om hvordan dette endres.

Feminisme er en kritisk ideologi som kan legges til grunn for politisk handling, hvor målet er å endre skjev maktfordeling mellom kjønnene. Det er særlig i kvinnebevegelsen den feministiske ideologi praktiseres gjennom aksjoner og politisk press.

👍

• Liker 3
Skrevet
31 minutter siden, Silkebris said:

Nei. Du bør lese deg opp. Er du for eller imot likestilling?

Jeg er ekvalist, og antifeminist.
Som betyr at jeg er for likestilling.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Feministene er ikke for likestilling. De er kun opptatt av fat acceptance og sånt sprøyt.

Jeg er takknemlig for at kvinner har like rettigheter og muligheter det er jo nettopp det som gjør at jeg ikke trenger å forholde meg til menn,men dagens feminister er ikke helt gode i hodet.

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feministene er ikke for likestilling. De er kun opptatt av fat acceptance og sånt sprøyt.

Jeg er takknemlig for at kvinner har like rettigheter og muligheter det er jo nettopp det som gjør at jeg ikke trenger å forholde meg til menn,men dagens feminister er ikke helt gode i hodet.

Du skriver bare tøv.

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

Jeg er ekvalist, og antifeminist.
Som betyr at jeg er for likestilling.

Du er feminist!

• Liker 1
Skrevet
På 26.5.2018 den 18.05, AnonymBruker skrev:

Store norske leksikon: 

Det artige er at dette er en alt og ingenting definisjon som er ca. like godt definer som "å være grei". Definisjonen blir dermed mer eller mindre meningsløs fordi den omfatter både de som ønsker omfattende diskriminering i "rettferdighetens navn" og de som ønsker fravær av diskriminering på samme grunnlag. 

Komisk nok fører denne definisjonen til at de fleste som ikke definerer seg som feminister er det, og mange av de mest hardbarkede feministene ikke er feminister. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 5/26/2018 at 5:07 PM, Silkebris said:

Feminisme har aldri handlet om likestilling, men om (definisjons)makt.

Anonymkode: 29dea...085

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...