Gå til innhold

Forskjell på Cerazette og Desogestrel Orifarm?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hentet nye p-piller på apoteket. Har resept på Crazette men fikk "tilsvarende Cerazette" uten å bli spurt om det eller opplyst om de ikke hadde cerazette igjen. Oppdaget det når jeg kom hjem, har nå åpnet de. Jeg vet de skal opplyse om et billigere alternativ, men synes det var litt rart at jeg bare fikk et annet merke uten å bli spurt.

Er det noen egentlig forskjell på Cerazette og Desogestrel Orifarm? Med Cerazette mistet jeg mensen, og akkurat nå er det den eneste grunnen til at jeg tar disse pillene.

Anonymkode: e3d60...74e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt de billige merket jevngod stund nå. Har enda ikke opplevd forskjell på de to typene. Men det kan jo hende at andre kan merke forskjell.

Anonymkode: a2d09...680

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt de billige merket en stund nå. Har enda ikke opplevd forskjell på de to typene. Men det kan jo hende at andre kan merke forskjell.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, de er like med samme mengde virkemiddel.

Anonymkode: ba79d...4f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er akkurat det samme i dem. 

Prisen som er gitt på felleskatalogen er den samme, men mulig apotekene tar mer for Cerazette? 

Anonymkode: 4a410...a3e

• Liker 1
Gjest thejohan
Skrevet

Det er samme greiene. 

Jeg hadde ofte småblødninger med Cerazette, men ikke nå med Desogestrel. 

Skrevet

Jeg har brukt begge og de skal være like men tilsetningsstoffene kan være ulike. Jeg har 0 blødninger på cerazette (derfor jeg og bruker de) mens på desogestrel fikk jeg blødninger etter en uke så noe er ulikt selv om virkestoffet er det samme. 

AnonymBruker
Skrevet

De er i teorien det samme, men jeg fikk voldsom, dyp akne av kopien, noe jeg ikke hadde på cerazette. 

Anonymkode: 847ef...6b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...