Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #1 Skrevet 27. februar 2005 Jeg dusjer og vasker håret hver kveld. Jeg har hørt at det ikke er bra, men håret mitt blir fort fett og jeg føler at jeg må vaske det så ofte. Dessuten trening jeg av og til og blir svett i håret. Kan bli klamt og svett om natten når jeg sover også... Jeg har hørt at håret blir fett fordi at jeg vasker det for ofte og det kan sikkert stemme: Når jeg har fri fra skole og andre aktiviteter og bare går hjemme og suller så lar jeg gjerne være å vaske håret et par dager.. Hvis jeg dusjer en mandagskveld, så ser håret bra ut på tirsdagen. Onsdagen ser det litt fett ut, torsdagen er det for jævlig. Når jeg vasker det da så blir håret utrolig fint. Hvordan skal jeg få normalisert dette og føle meg vel med å vaske håret annenhver dag f.eks?
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #2 Skrevet 27. februar 2005 det skulle stå trener, ikke trening... :oops:
Arkana Skrevet 28. februar 2005 #3 Skrevet 28. februar 2005 Du må bare slutte å vaske det så ofte, de første dagene vil håret bli fett, men ikke fall for fristelsen å vaske det. Hold deg til en gang hver/annenhver dag og du vil oppdage at håret ditt blir mye bedre ganske snart. Det du også bør gjøre er å kjøpe en god shampo for fett hår.
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2005 #4 Skrevet 28. februar 2005 Jeg vasker det litt skjeldnere nå enn før jeg fikk dreads, men lukter ikkke jævlig og er ikke fett på toppen eller noe, så det er ingen fare å vaske litt skjeldnere
Miss Marple Skrevet 28. februar 2005 #5 Skrevet 28. februar 2005 Har en søster med samme problemet (fett hår), noen som kan anbefale en god shampo?
Eføy Skrevet 28. februar 2005 #6 Skrevet 28. februar 2005 Jeg har noe av samme problemet. Føler jeg ikke kan bruke shampo for fett hår, siden håret mitt egentlig er noe tørt. I tillegg har jeg problemer med hodebunnen (eksem), så jeg bruker selukos når periodene er som verst. Jeg vasker det annenhver dag nå, men jeg føler meg skikkelig uvel om jeg må gå ut blant folk den 3.dagen uten å ha vasket det..(det blir altså fett)
Miss Marple Skrevet 28. februar 2005 #7 Skrevet 28. februar 2005 Eføy, har du prøvd Fungoral Shampoo? Det skal være bra for eksem i hodebunnen.
Eføy Skrevet 28. februar 2005 #8 Skrevet 28. februar 2005 Ja jeg brukte Fungoral før, men jeg syns ikke den fungerte. Dermed gikk jeg over på Selukos ( etter tips her inne). Syns den fungerer bedre, men nå har jeg ikke brukt den på en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå