Gå til innhold

Nattbleie for større barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min på 4 er ikke tørr om natta enda, og bruker bleiestørrelse 7. Str 116 er begynt å bli litt smått til han, så han er stor for alderen. 

Hvilke bleier kan jeg kjøpe som holder tett til et såpass stort barn? Alle bleier er våte hver natt og ofte holder de ikke tett. Er så lei av å skifte på sengen. Tips?

Anonymkode: b6f11...9b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Libero har opp til str 9. Så du har jo litt å gå på der. Selges ihvertfall hos rema 1000 der jeg bor. Har du tatt alle forhåndsregler? Ikke drikke rett før han legger seg, ta han opp for å tisse når du legger deg? Vi har ikke samme problem som deg, så kan desverre ikke hjelpe så veldig, men det finnes jo også sånne matter man legger i sengen som suger opp veske. Det tror jeg man kan få på resept hos legen.

Skrevet

Finnes flere merker som har nattbleier til større barn, blant annet Libero Sleep Tight og Drynites. Er kanskje ikke så mange vanlige butikker som har, men sjekk apotekene. 

Skrevet

Jeg syns jeg har sett sånne til eldre barn på Rema, hvertfall. For min 4-åring blir det mest lekkasje hvis bleia er for stor, så han bruker nr 6 (men selv om han også er litt stor for alderen, er han litt mindre enn din, da). Jeg vet svigermor har hatt på ham to bleier utenpå hverandre når han har sovet der for å unngå lekkasje, men hun er nok ikke streng på å begrense drikke på kvelden.

Vi bruker trusebleier, forresten, bare antok at det er den typen du snakker om? Jeg syns å huske 4-åringen har hatt mer lekkasje ved bruk av bleier med tape, da jeg kjøpte feil.

Ellers høres sånne kladder veldig smart ut.

AnonymBruker
Skrevet

Her selger Rema både Libero nattbleier og Drynites, Kiwi har nettopp fått Libero nattbleier. 

Hvis din butikk ikke selger det så kan du spørre dem om de kan ta det inn, det gjør de ofte om kunder spør. Ellers så har apotekene. 

MEN, jeg synes ikke det er så veldig mye bedre. Nå har jeg et større barn, men bleiestørrelsen gjelder for hans størrelse, men det er ofte lekkasjer. 

Kjøp tisseunderlag. De har gode på ikea, som dekker hele senga. Og man får kjøpt engangs i butikkene som fører nattbleiene.

Anonymkode: e406b...916

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...