Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Er det noen her som har gått (eller akkurat ferdig, da først kullet går ut nå) går eller har søkt dyrepleierstudiet i Bodø?

Jeg har søkt meg inn, men usikker på poenggrensen.. Hva kom du inn med/hva søker du med?

Hvordan er studentmiljøet? Alder på studenter på studiet? 

Anonymkode: 7813d...f51

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmål om selve dyrepleierstudiet, men om Bodø og Nord universitet.

Studentmiljøet er veldig bra etter min erfaring. Jeg er blitt veldig glad i Bodø og området rundt, og skal bli her selv nå når jeg er ferdig med studiet. Få med deg fadderuka! Men de fleste er vel i "vanlig" studentalder, da tenker jeg rett etter vgs og tidlig 20-årene, men det er mange som går samlingsbasert også, eller som er litt eldre. Bare spør om du lurer på noe mer.

Kvinne, 24

Anonymkode: 669a9...13b

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmål om selve dyrepleierstudiet, men om Bodø og Nord universitet.

Studentmiljøet er veldig bra etter min erfaring. Jeg er blitt veldig glad i Bodø og området rundt, og skal bli her selv nå når jeg er ferdig med studiet. Få med deg fadderuka! Men de fleste er vel i "vanlig" studentalder, da tenker jeg rett etter vgs og tidlig 20-årene, men det er mange som går samlingsbasert også, eller som er litt eldre. Bare spør om du lurer på noe mer.

Kvinne, 24

Takk for svar! Jeg har allerede en bachelor og fagskole i noe helt annet enn det jeg har søkt på, så jeg er 26. Litt redd for å bli"for gammel" for fadderuke og sånne ting.. Har et inntrykk av at det er mest festing, noe jeg er litt "ferdig" med :P 

- TS

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar! Jeg har allerede en bachelor og fagskole i noe helt annet enn det jeg har søkt på, så jeg er 26. Litt redd for å bli"for gammel" for fadderuke og sånne ting.. Har et inntrykk av at det er mest festing, noe jeg er litt "ferdig" med :P 

- TS

Det er en del festing ja, men du kan jo se på fadderprogrammet for i fjor for å få en idé for hvilke aktiviteter som kan komme i år også. Ellers er det utrolig fint å bo i Bodø om du er interessert i toppturer, vanlige turer på sti, men også konserter og standup.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke dyrepleie, men er på samme fakultet. Miljøet på universitetet er veldig bra, synes jeg. Mange studentorganisasjoner man kan involvere seg i, pluss at det skjer mye for studenter. Det er åpne brettspillkvelder, strikkekvelder og lignende. Også er det torsdagsquiz, med muligheter for å kjøpe (billig) drikke om man vil :) 

Selv er jeg 26, og merker at snittalderen på bachelor er litt under, men det er mange på vår alder som tar enkeltemner og derfor likevel tar mange fag med deg : )

Eneste minuset med Bodø er at det er kjempevanskelig å finne boplass, pluss at det er dyrt å reise med fly til og fra Bodø. En tur fra Bodø koster nesten det samme som en tur til USA fra Oslo :roll:

Anonymkode: 4f41d...34f

AnonymBruker
Skrevet

52,4 var grensen på hovedopptaket i fjor iallefall, og 51,2 på suppleringsopptaket. 
Jeg har vurdert det selv, siden det er litt lavere snitt enn NMBU, men droppet søke når jeg oppdaget hvor dårlig lønnen var.

Anonymkode: 17cc0...7ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snart ferdig på Nord universitet i Bodø. Personlig ville jeg styrt unna, dog har jeg bare erfaring med sykepleier utdanningen. Mye kluss i forhold til selve opplegget og ikke minst når det gjelder å få tilbake eksamensresultat i rett tid. Ellers blåser det helt sinnsykt i Bodø, som er hovedgrunnen til at jeg ikke har trivdes. 

For all del ikke bare negative ting med Bodø. Har fått mange gode venner og ikke minst en prins. Dog blir verken studiekamerater eller meg værende etter studieslutt.

Anonymkode: 89478...8a4

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

52,4 var grensen på hovedopptaket i fjor iallefall, og 51,2 på suppleringsopptaket. 
Jeg har vurdert det selv, siden det er litt lavere snitt enn NMBU, men droppet søke når jeg oppdaget hvor dårlig lønnen var.

Anonymkode: 17cc0...7ef

Jeg har 53 poeng nå, så jeg håper jeg kommer inn.. Har også søkt meg inn i Oslo, men som du sier er det høyere i Oslo. Jeg har jobbet 1 år som klinikk-assistent, men målet har alltid vært dyrepleier. Lønnen er dårlig, men jeg trives så godt på den klinikken jeg jobber nå, at trivsel går foran lønn! 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om et forum eller tråd for dyrepleiestudenter?

Eller et sted hvor nye studenter kan "bli kjent"? ved Nord-uni

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...