Gå til innhold

Lot sitt 5 år gamle barn smake vin!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fortvilet. Var hos et vennepar og barnet deres spurte sin mor om han kunne stikke tungen sin i rødvinen i glasset til moren, og hun lot han gjøre det! Jeg vet ikke hva jeg bør gjøre, skal jeg kontakte barnevernet?

Anonymkode: 3b5a9...578

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om de lar barnet drikke vin = barnevern. Ikke noe problem at barnet får smake på tunga

Anonymkode: 8b665...cf4

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig vil de ikke ha mer, etter å ha smakt. Så det skal jeg nok gjøre med mine barn i fremtiden også:)

Anonymkode: fcd9c...0b9

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel helt OK. Da jeg var barn fikk jeg Jägermeister og varm melk som hostemedisin, og jeg overlevde helt fint. 

Anonymkode: 0eb72...719

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet?? Eh nei. Mange foreldre som gjør det samme med kaffi. Det er ikke smaker barn liker og er preventivt mot mer mas å bare la dem smake og hate. 

Anonymkode: f2aa5...281

• Liker 17
Gjest lillemy36
Skrevet

Hahhaaha barnevernet Pga noe så dumt😂 

Skrevet (endret)

Er du seriøs? Om så, så må du ha ringt Barnevernet på mange!

Dette er jo en ikke-sak. De fleste av oss fikk vel en smak av både øl, vin og kaffe som barn? Ingen barn liker det, så du trenger ikke være redd for at 5-åringen skal stå opp om natten for å sjenke seg et glass vin.

Dette er litt hysterisk.

Endret av Tibbie
  • Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Så der synes ikke at å la barn smake på vin/generelt alkohol er barnemishandling??

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Tviler på ungen tok noe skade av det, en fille ting.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig fortvilet. Var hos et vennepar og barnet deres spurte sin mor om han kunne stikke tungen sin i rødvinen i glasset til moren, og hun lot han gjøre det! Jeg vet ikke hva jeg bør gjøre, skal jeg kontakte barnevernet?

Nei, det skal du ikke. Barnet sa vel mest sannsynlig «æsj», også var den saken ferdig. Om barnet laget gurgle og smattelyder og sa «Mmm, denne Bordeaux’en var nydelig», så kan jeg derimot forstå bekymringen. 

Anonymkode: af438...341

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk smake både øl og vin da jeg var 5-6 år. Det ga ikke mersmak - jeg synes fortsatt ikke det er spesielt godt, og nå har jeg passert midten av tredveårene 😂

Anonymkode: 56122...2df

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Å herregud, jeg fikk smake masse vin/cider da jeg var liten:// har samme foreldre enda, og de er verdens beste.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så der synes ikke at å la barn smake på vin/generelt alkohol er barnemishandling??

Nei, de gjorde ikke barnet noe vondt, det var ikke noe barnet kunne ta skade av eller noe barnet opplevde som negativ behandling.

Anonymkode: 5ed8a...be4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva om ungen synes cider/smirnoff smaker godt på tunga da??

Skrevet

Seriøst? Ser (nesten) ikke problemet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, huff og huff, dette var skikkelig krise.. 

Jeg fikk i blant et lite glass med cider av moren min på den alderen, og jeg har det altså helt fint den dag i dag 😄 

Anonymkode: 52581...ead

AnonymBruker
Skrevet

Haha! 

Var i Italia når jeg var 6. Da ble alle barna tilbudt vin i brus. Der var det tydeligvis helt vanlig når man skulle kose seg. 

Ikke at jeg sier det er rett, for det syns jeg ikke. Men det sier noe om hvor anstrengt forhold vi har til alkohol her i Norge.. 

Å la barnet smake, ser jeg overhode ikke noe galt med, og bv har ingen ting med det å gjøre! 

Anonymkode: f8816...c2d

• Liker 9
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke hva jeg bør gjøre, skal jeg kontakte barnevernet?

Nei, absolutt ikke. Du burde ikke gjøre noe som helst, annet enn å droppe saken og la den gå.

• Liker 4
Skrevet

Snakk med venninnen din først? 

Skrevet (endret)

Du aner ikke hvordan det står til hjemme hos dem. Og du aner heller ikke hvilke store konsekvenser det kan få når man ringer barnevernet, så jeg ville ikke vært så drastisk - selv om jeg er enig i at det å gi et barn vin i så lav alder er helt feil.

Endret av AndreaE
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...