Gå til innhold

99% sjokolade

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s
Skrevet

Elsker bitter sjokolade, men det får være måte på.. Ved en feil kjøpte jeg to store plater med 99% sjokolade. Og en ting er sikkert - den siste prosenten er ikke sukker..

Hva kan jeg bruke disse til?

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Kakao, sjokolademousse, sjokoladeglassur, sjokoladekake.

Gjest GreenSky
Skrevet

Men før du spør: Jeg har ingen oppskrift. Jeg bare prøver meg fram, klæsjer litt her, og klæsjer litt der, og ser på deigen hva som trengs når jeg baker. Smelt sjokkisplatene, så kan du nok bruke dem til mye.

Skrevet

Ja, 99% er ikke godt å spise som snop. Grensen for meg går ved 70%, alt over 70% derimot er aldeles nydelig i kaker fordi der tilsetter du jo sukker uansett, så den gode sjokoladen kommer til sin rett og gir fyldige kaker. :sikle:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor kjøpte du denne sjokoladen? All sjokolade med mye kakaosmør er jo veldig godt egnet til å bruke som overtrekkssjokolade på konfekt ol. så det burde vel denne kunne brukes til. Kanskje litt overkill på en vanlig langpannesjokoladekake (det var et langt ord) dog.

Gjest Catwoman
Skrevet

Funker fint i sjokoladekake ja.

Jeg kjøpte en gang en med 90 % kakaoinnhold eller der omkring.

Jeg elsker mørk sjokolade og tenkte "ah kjempe mørk... den må være god" men nei....

Skrevet

Huff, det kan ikke ha smakt godt! Jeg smakte 85% en gang, det var jævlig nok.

Men i kaker er det helt sikkert supert som de andre sier her :)

Skrevet

Kanskje det mest tankevekkende her ikke er hvor vondt/bittert 99% sjokolade smaker, men hvor lite sjokolade feks en søt melkesjokolade da må inneholde i forhold til sukker... :roll:

Gjest Catwoman
Skrevet
Kanskje det mest tankevekkende her ikke er hvor vondt/bittert 99% sjokolade smaker' date=' men hvor lite sjokolade feks en søt melkesjokolade da må inneholde i forhold til sukker... <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_rolleyes.gif' alt=':roll:'>

og det er vel ikke stort kakaoinnhold en melkesjokolade har heller.... prosentandelen er vel en god del mindre enn prosentandelen sukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...