rumpeldunk Skrevet 27. februar 2005 #1 Skrevet 27. februar 2005 Ja så var det sminke da.... Jeg blir "puntet" på en frisørsalong. Der skal håret pyntes, og kjolen has på. Jeg skal også sminkes. Tar med min egen sminke. Men jeg har ikke noen fondation...det burde jeg vel ha... Og hva med at kjolen er litt utringet, må vel ha litt der også..... ( bestilte meg en time til sol-spraying på en proff hul-salong, men ble IKKE fornøyd, så det dropper jeg !!) Noen som har tips til en god forndtion? Blir jo sminket tidlig på dagen, og må jo ha noe som sitter godt. Er litt redd for å bli fin og brun ifjeset, og så deeet skillet til hals, rygg, bryst..... Frisøren som skal ordne meg skal hist også sminke meg, så jeg får sette min lit til ho, men jeg regener med ho ikke har fag-utdannelse innen makeup.... Noen tips til fandation Til vanlig bruker jeg bare et sol-pudder...ser fresht ut, men sitter ikke mange timene..... H,mmmmm Rumpeldunk...
Martha Stewart Skrevet 27. februar 2005 #2 Skrevet 27. februar 2005 Hvis du har anledning, kan du jo gå til et parfymeri som kan anbefale riktig foundation, ut fra hudfarge og hudtype. Som du sier, foundation er kanskje noe av det aller viktigste å få riktig. Regelen er vel at man heller bør velge en nyanse for lys, enn for mørk. Jeg tar heller ikke sjansen på spray-tan, er redd det vil se møkkete ut siden jeg har så lys hud fra før...
anyvold Skrevet 27. februar 2005 #3 Skrevet 27. februar 2005 Foundation skal matche hudfargen din perfekt! Test den på kjevebeinet i godt lys. Det er også viktig at du får en foundation som passer din hudtype. (Fet, tørr, normal etc) Kan nok være lurt å prøve noen forskjellige typer før du bestemmer deg...
carina81 Skrevet 28. februar 2005 #4 Skrevet 28. februar 2005 Jeg er veldig glad i ID sin make-up! Dekker bra, ser naturlig ut og smitter ikke av. Men som det ble skrevet over, kommer det jo ann på hudtypen om det passer deg..
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #5 Skrevet 28. februar 2005 Hvis du har anledning' date=' kan du jo gå til et parfymeri som kan anbefale riktig foundation, ut fra hudfarge og hudtype. Som du sier, foundation er kanskje noe av det aller viktigste å få riktig. Regelen er vel at man heller bør velge en nyanse for lys, enn for mørk. Jeg tar heller ikke sjansen på spray-tan, er redd det vil se møkkete ut siden jeg har så lys hud fra før...[/quote'] Jeg er lys i både har og hud og tok spray-tan på Alles Beauty Clinique på Karl-Johan og det ble ikke seende møkkete ut i det hele tatt. Kan anbefales!
linky Skrevet 28. februar 2005 #6 Skrevet 28. februar 2005 helt enig med gjest her. jeg har tatt spray-tan maaange ganger, og det blir kjempefint. ser mye freshere og ut hvis du har lys hud. husk at du trenger ikke spraye deg sydenbrun, det hadde ikke jeg heller tatt sjansen på, men jeg snakker om å kun spraye meg litt slik at jeg får litt glød. er så utrolig lys i huden. vil jo ikke at kjolen skal gå i ett med huden....
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #7 Skrevet 1. mars 2005 Uff, gruar meg litt til denne sminkinga eg. Veit ikkje om eg skal pyntast hos frisør, eller om eg skal ordne det sjølv (ev. få svigerinna mi som er frisør til å ordne det..) Er har vanskeleg hår også, og er redd frisøren "øydelegg" det, men dei har vel peiling, har dei ikkje? Korleis har de tenkt å bli sminka på den store dagen? Eg brukar aldri sminke til vanleg, så veldig enkel makeup blir det nok, men har ikkje peiling på kva eg treng eg.. Dersom eg skal sminkast hos frisør, må eg kjøpe inn all sminke sjølv då? Æsj, sminkinga blir det verste!
Lille smurf Skrevet 3. mars 2005 #9 Skrevet 3. mars 2005 Jeg er veldig glad i ID sin make-up! Dekker bra, ser naturlig ut og smitter ikke av. Men som det ble skrevet over, kommer det jo ann på hudtypen om det passer deg.. ENIG!!!!!
Lille smurf Skrevet 3. mars 2005 #10 Skrevet 3. mars 2005 Uff, gruar meg litt til denne sminkinga eg. Veit ikkje om eg skal pyntast hos frisør, eller om eg skal ordne det sjølv (ev. få svigerinna mi som er frisør til å ordne det..) Er har vanskeleg hår også, og er redd frisøren "øydelegg" det, men dei har vel peiling, har dei ikkje? Korleis har de tenkt å bli sminka på den store dagen? Eg brukar aldri sminke til vanleg, så veldig enkel makeup blir det nok, men har ikkje peiling på kva eg treng eg.. Dersom eg skal sminkast hos frisør, må eg kjøpe inn all sminke sjølv då? Æsj, sminkinga blir det verste! Tror frisøren vet hva de driver med...Mht svigerinna de, kan dere jo prøvesette det???? Skjønner det er både lettere og vanskeligere når det er familie, men du får bare si klart hvordan du vil ha det, hun ønsker jo at du skal føle det fin!!!! Ang sminke. Er enig man ikke skal se sparklet ut...og spesielt være forsiktig hvis man ikke bruker sminke til vanlig, skal jo vøre seg selv. Men hva om du kjøper deg et godt pudder, mascara, lipgloss, også kan du øve deg på forhånd. Et annet tips er å bestille time til "Makeup-opplæring". Vet noen hudpleiesalonger har dette, sikkert flere også! Lykke til.!
Lia Skrevet 3. mars 2005 #11 Skrevet 3. mars 2005 Ingen som har tips å komme med? Hvis du skal sminkes hos frisør, trenger du mest sannsynlig ikke å kjøpe inn noe selv. I hvertfall ikke hvis frisøren din er stylist, for da har hun gjerne alt av produkter. Det eneste du trenger å kjøpe da, er leppestift eller gloss, hvis du skal bruke det. Men spør frisøren din for sikkerhets skyld. Du skal sikkert ha en prøvetime hos henne først? Dersom du ønsker å ha med egen sminke, ville jeg tatt en prat med frisøren eller noen i et parfymeri for å høre litt om fargevalg og gode produkter. Evt. tatt en fargeanalyse i en skjønnhetssalong. Der har de ofte gode tips og råd om hva som passer til hudtypen din også. Ettersom du ikke bruker sminke til daglig, ville jeg gått for en lys og lett make-up som føles naturlig for deg. Lykke til!
smilepia Skrevet 3. mars 2005 #12 Skrevet 3. mars 2005 Er det noen som har anbefalinger på evt når man bør avtale prøvetime for hår og sminke?? Vi bor jo ikke der bryllupet skal være og jeg lurer på om mai er for tidlig (bryllupet er 2.juli), men vi skal ikke hjem mellom 17.mai og en uke før bryllupet. Og en uke før er kanskje sent?? Tenker spesiellt dersom jeg ikke blir fornøyd med resultatet og må bytte frisør/sminkør??
Gjest Betty Boop Skrevet 3. mars 2005 #13 Skrevet 3. mars 2005 Er det noen som har anbefalinger på evt når man bør avtale prøvetime for hår og sminke?? Vi bor jo ikke der bryllupet skal være og jeg lurer på om mai er for tidlig (bryllupet er 2.juli), men vi skal ikke hjem mellom 17.mai og en uke før bryllupet. Og en uke før er kanskje sent?? Tenker spesiellt dersom jeg ikke blir fornøyd med resultatet og må bytte frisør/sminkør?? Vi gifter oss 4. juni, og jeg hadde min prøvetime på lørdag - dette fordi det var siste gang vi var i England før bryllupet. De skrev ned det vi bestemte oss for på et kort - synes det var greit å ha det så tidlig (heller det enn å ha det samme uken som bryllupet).
linky Skrevet 3. mars 2005 #14 Skrevet 3. mars 2005 mai er IKKE fortidlig..he he jeg bestillte vel 4-5 mnd i forveien, men er da forloveren min som tar seg av dette. hun er frisør..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå