AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #1 Skrevet 25. mai 2018 Hva får deres unger til lørdagsgodt og ca hva betaler dere? Synes det er alt for overpriset for tiden. 200 grams melkesjokolade koster nå over 40. Savner tiden da cola kostet 10 kr i butikk og 15 på automat. Anonymkode: 3c216...76f 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #2 Skrevet 25. mai 2018 Kr 50,- de kan spare eller kjøpe lørdagsgodt Eller jeg bare kjøper noe når jeg handler, og da blir det mindre. Anonymkode: eda52...66f
Arkana Skrevet 25. mai 2018 #3 Skrevet 25. mai 2018 De får plukke 15 smågodtbiter hver og får i tillegg en liten bolle hver med potetgull/nøtter/annen salt snacks. Aner ikke hva det koster, 30 kr per barn kanskje?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #4 Skrevet 25. mai 2018 Her får de valget mellom lørdagsgodt eller å laste ned et spill på ipaden som koster penger. (33 kr el.l. pleier spillenede ønsker seg å koste). Ofte velger de heller det enn lørdagsgodt. Hvis de velger lørdagsgodt i butikk, blir det enten et visst antall smågodtbiter hver fra løs vekt-utvalget (ml 10 og 15, alt etter hva annet de har fått den dagen, om vi kjøper is i tillegg på en varm dag, f.eks), eller noe annet småtteri. F.eks. en kjærlighet pluss en pastilleske/tyggispakke/liten sjokolade. Barna er 5 og 7. Det er så dyrt med "vanlige" godteriposer i butikkene nå, ca 50 kr uansett hva man velger, at det er svært sjelden vi handler godteri på butikk til oss selv (utenom lørdagsgodt-småtteriet). Vi drar til Sverige i ny og ne og hamstrer litt der i stedet. Eller vi benytter oss av tilbud når vi kommer over det. (5 plater til 100 kr og så videre). Og prøver å spare. Anonymkode: 0cc30...03b
Tibbie Skrevet 25. mai 2018 #7 Skrevet 25. mai 2018 (endret) Da jeg var barn fikk vi 25 kroner hver som vi ble sendt på butikken med. Vi måtte selv finne ut av hva vi hadde råd til og ikke (mammas forsøk å gjøre oss smartere på ). Jeg er 26 nå, så dette er jo en liten stund siden. Ville kanskje økt til 35 nå (kommer selvfølgelig an på om barnet er seks eller 14 år, selvfølgelig). (Bonusbarnet her er ikke så veldig opptatt av godteri, så han bruker aldri å be om det. Han er fornøyd om han får et glass brus og får se på Netflix i fred) Endret 25. mai 2018 av Tibbie
puppi Skrevet 25. mai 2018 #8 Skrevet 25. mai 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Hva får deres unger til lørdagsgodt og ca hva betaler dere? Synes det er alt for overpriset for tiden. 200 grams melkesjokolade koster nå over 40. Savner tiden da cola kostet 10 kr i butikk og 15 på automat. Anonymkode: 3c216...76f Jøss, savner du den tiden da bensin kostet 6kr/literen og? Og Donald-blad kostet 12kr? Da antar jeg at du savner, månedslønn på 8.000kr òg, og flybilletter til 10.000kr/person. 8
Drakan Skrevet 25. mai 2018 #9 Skrevet 25. mai 2018 Er sannsynlig at prisen i Norge gikk opp grunnen sukkeravgiftene. Er ikke det like greit? Kjøp noe sunnere til barna 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #10 Skrevet 25. mai 2018 Vi kjøper litt smågodt. 5-10 biter. Det blir jo ikke mange kronene. Og så får han en colaboks, da det tydeligvis er verdens lykke. (Han er fem) så til sammen blir det 30-40kr tenker jeg. Lillesøster får oppskjært frukt. Hun er 1,5 år. Noen ganger dropper vi godteri og lager en kake istedet. Anonymkode: 459ac...49e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #11 Skrevet 25. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kjøper litt smågodt. 5-10 biter. Det blir jo ikke mange kronene. Og så får han en colaboks, da det tydeligvis er verdens lykke. (Han er fem) så til sammen blir det 30-40kr tenker jeg. Lillesøster får oppskjært frukt. Hun er 1,5 år. Noen ganger dropper vi godteri og lager en kake istedet. Anonymkode: 459ac...49e Cola til en på 5? Anonymkode: 6b73c...25b 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #12 Skrevet 25. mai 2018 "Lørdagsgodt" må være en veldig særnorsk tradisjon. Forøvrig helt greit at det er dyrt. Anonymkode: 14f15...a5c
Drakan Skrevet 25. mai 2018 #13 Skrevet 25. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kjøper litt smågodt. 5-10 biter. Det blir jo ikke mange kronene. Og så får han en colaboks, da det tydeligvis er verdens lykke. (Han er fem) så til sammen blir det 30-40kr tenker jeg. Lillesøster får oppskjært frukt. Hun er 1,5 år. Noen ganger dropper vi godteri og lager en kake istedet. Anonymkode: 459ac...49e Ehhhh… Helt ærlig, ikke gi barn på fem brus. o_o I alle fall ikke Cola. Hadde en venninne som måtte få hele tannsettet reparert da hun fikk brus i sinne yngre dager. ALLE TENNA. Vær ekstremt forsiktig med så små barn, de kan lett skadde emaljen og raspe ned tennene når de drikker
lipglossy Skrevet 25. mai 2018 #14 Skrevet 25. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Cola til en på 5? Anonymkode: 6b73c...25b Hva er uvanlig og farlig med det? 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #15 Skrevet 25. mai 2018 1 time siden, lipglossy skrev: Hva er uvanlig og farlig med det? Av alle jeg kjenner så er det kun et par som gir det til jentungen.. Hvis du leser om cola så burde du ha vett nok til å ikke gi det til barna. Anonymkode: 6b73c...25b 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #16 Skrevet 25. mai 2018 1 hour ago, Drakan said: Ehhhh… Helt ærlig, ikke gi barn på fem brus. o_o I alle fall ikke Cola. Hadde en venninne som måtte få hele tannsettet reparert da hun fikk brus i sinne yngre dager. ALLE TENNA. Vær ekstremt forsiktig med så små barn, de kan lett skadde emaljen og raspe ned tennene når de drikker Fordi hun drakk en boks cola på lørdager? Anonymkode: 76ccb...01e 6
Arkana Skrevet 25. mai 2018 #17 Skrevet 25. mai 2018 Det er ingenting galt med litt brus til små barn, det sier selv tannlegen. Vi snakker ikke akkurat å helle nedpå daglig heller. Det er ingen som ødelegger tennene sine av moderate mengder brus så ingen grunn til hysteri over en liten boks én gang i uka. 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #18 Skrevet 25. mai 2018 2 minutter siden, Arkana skrev: Det er ingenting galt med litt brus til små barn, det sier selv tannlegen. Vi snakker ikke akkurat å helle nedpå daglig heller. Det er ingen som ødelegger tennene sine av moderate mengder brus så ingen grunn til hysteri over en liten boks én gang i uka. Selv vanedannende brus som cola? Vår tannlege er helt i mot brus, både med og uten sukker.. Anonymkode: 6b73c...25b 3
Arkana Skrevet 25. mai 2018 #19 Skrevet 25. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selv vanedannende brus som cola? Vår tannlege er helt i mot brus, både med og uten sukker.. Anonymkode: 6b73c...25b Mens vår mener at litt brus til barn på lørdager ikke er skadelig på noe som helst vis og jeg er helt enig. Man blir ikke automatisk avhengig av cola fordi man drikker litt av og til og man trenger heller ikke drikke bare cola, det finnes mange typer brus. (Typisk KG-stil å se ting så svart-hvitt. All brus er kjempefarlig uansett mengde!) 7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #20 Skrevet 25. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv vanedannende brus som cola? Vår tannlege er helt i mot brus, både med og uten sukker.. Anonymkode: 6b73c...25b Tenk at vi som vokste opp på 90 tallet har overlevd med alle tennene i behold. Da var det ofte brus både fredag og lørdag. Og kanskje en gang i uken også. Anonymkode: a60b5...900 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå