Gå til innhold

Hvorfro kan ikke vi med former gå i samme klær som de tynne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplever ofte at jeg som har stor rumpe og pupper og smal midje ikke kan gå i det samme som de som er tynn og har rett ned form. Hvorfor ikke det? Hvorfor må vi med former skjule dem, for om vi ikke gjør det så viser vi oss frem og er vulgære? Er jo samme klær som flere av de tynne går med , de som ikke har pupper, og da er det liksom greit?

Anonymkode: 678e4...c2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du ofte å flashe med puppene kan ei venninne spørre om jeg har på en spaghetti topp i sommervarmen, mens hun selv går med det samme bare at hun ikke får puppesprekk i den. Hva skal jeg gå med da? Høyhalset genser?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo det, gå i hva du vil.

Anonymkode: 86e3e...5e9

• Liker 10
Skrevet

Nå til dags er det vanlig at folk viser fram kurver.

AnonymBruker
Skrevet

Vi som har tynne guttekropper ser heller ikke bra ut i alle klær. Hvorfor på død og liv bruke klær som ser lite flatterende ut, fremfor å bare velge klesplagg som passer kroppen?

Anonymkode: 2666f...05e

• Liker 23
Skrevet

Man kan vel gå i det man vil. J
eg personlig, som er litt overvektig, føler meg ikke komfortabel med for trange klær eller klær som viser for mye pupper. 
Men det er jo noe jeg velger å ikke gå i. Det er klart jeg synes det er kjipt innimellom hvis jeg ser en kjempefin kjole som ikke passer min kroppsform. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo gå i akkurat hva du vil, men det er klart at jo mer du viser frem, jo mer vulgært ser det ut. Hvis man ikke har pupper, viser man ikke frem noen ting når man har stor utringning, og dermed blir det seende mer anstendig ut. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke heller bare gå med det du føler deg komfortabel i? Hvis det er ettersittende klær, så går du i det.. Jeg er ganske tynn og bruker lange skjørt og løse gensere. Sikkert ikke helt riktig i forhold til kroppen min, men det driter jeg i. 

Anonymkode: e5f12...526

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplever ofte at jeg som har stor rumpe og pupper og smal midje ikke kan gå i det samme som de som er tynn og har rett ned form. Hvorfor ikke det? Hvorfor må vi med former skjule dem, for om vi ikke gjør det så viser vi oss frem og er vulgære? Er jo samme klær som flere av de tynne går med , de som ikke har pupper, og da er det liksom greit?

Jeg har store pupper, men liten rumpe. Føler ikke at jeg må skjule noe, men ser ofte at klær ikke passer meg. Særlig kjoler eller bluser som har knapper foran. Jeg har aldri følt at jeg har vært vulgær, selv om jeg har store bryster.

Det handler jo ikke om at vi ikke får gå i de klærne vi vil, men at det er få klær som kler oss. Vi må finne klær som gjør oss gode. Og de kan vi finne! Og de finnes både på Cubus, HM, Lndex, og de andre små nærbutikkene vi har. Og om ikke annet, så finnes Boozt, Miinto, Zalando og annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Overvekt er ikke former

Anonymkode: db32d...b8a

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Du går i de klærne du vil. Men det er ikke pent med pupper som tyter ut eller fett som deles i to pga plagget. Det er som en over her skrev, ikke alt ser anstendig ut på en med store bryster eller rompe. Kommer jo ann på hvordan du vil bli oppfattet. 

Anonymkode: 65653...325

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overvekt er ikke former

Om en har smal midje er man ikke overvektig, da har hun former.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke med overdeler som er utringet. Jeg kan bruke t-shirt og gensere med v-hals men ikke dyp. Det ser for vulgært ut, og jeg føler meg ikke vel. Og jeg hater at folk glaner på brystene mine. Dessuten, bruker jeg for det meste sports-bh, for da ser de mindre ut. 

Anonymkode: 5bb72...90e

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi som har tynne guttekropper ser heller ikke bra ut i alle klær. Hvorfor på død og liv bruke klær som ser lite flatterende ut, fremfor å bare velge klesplagg som passer kroppen?

Anonymkode: 2666f...05e

enig! Det handler jo om hva som er flatterende. 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overvekt er ikke former

Ser du noen som har snakket om overvekt her?

Anonymkode: 4bc5a...4d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke gå med samme bukser som stankelbeinene fordi jeg ikke har sjans til å få dem over låra.

Anonymkode: eda39...a9a

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke gå med samme bukser som stankelbeinene fordi jeg ikke har sjans til å få dem over låra.

Det er ikke behov for å kalle tynne folk for stankelbein.

• Liker 28
Skrevet

Gå med hva du vil. Vare pass på at det er riktig størrelse. Med det mener jeg at du kan gå med shorts,men bruk størrelse XXL,ikke prøv å få deg inn i en M.

Det er ingen som sier feite folk ikke kan gå med hva dere vil,det er bare konstruert oppi hodene deres. Når en feit person går med shorts og magetopp,blir personen hyllet for å være selvsikker. Når en tynn person gjør det samme,så løfter ingen et bryn.

At du ikke finner klær som passer får du ta med butikkene og ikke alle andre.

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du opp noen størrelser. Jeg bruker M og kan heller ikke ta på meg en XXS...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...