Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber bare deltid. Helt utslitt når jeg kommer hjem, og har småangst hver gang jeg skal på jobb. Elsker jobben, elsker kollegaene også. Men dette sliter meg helt ut mentalt, og jeg forstår ikke hvordan mennesker som jobber HVER dag klarer det.. Blir dere ikke helt utslitt? 

Anonymkode: fa8e8...e97

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blir sliten ja. 

Anonymkode: 648cd...0ad

• Liker 7
Skrevet

Jobber 7 dagers uke og OK med det

Er du introvert?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ambivert. Hadde ikke problemer med å dra på skolen hver dag, med mindre vi hadde mye lekser å gjøre 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ikke spesielt sliten, men har kontorjobb med fleksitid. Før hadde jeg en jobb jeg ble sliten av.

Anonymkode: 82054...af7

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber bare deltid. Helt utslitt når jeg kommer hjem, og har småangst hver gang jeg skal på jobb. Elsker jobben, elsker kollegaene også. Men dette sliter meg helt ut mentalt, og jeg forstår ikke hvordan mennesker som jobber HVER dag klarer det.. Blir dere ikke helt utslitt? 

Det høres ut som du trenger å bytte jobb, det bør ikke være sånn! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ti år i fullt arbeidsliv før jeg turte å innrømme for meg selv at det ikke er slik jeg vil leve. Bruke halvparten av mitt våkne liv på å jobbe? Nei. Så da stod jeg med valget om å ha mye penger, men jobbe masse ELLER kutte ned på jobbinga og dermed også store kutte i forbruk. Flyttet til et mindre og billigere sted, reiser ikke mye lenger osv, men jeg er lykkeligere enn noensinne. Og fattigere ;)

Anonymkode: 66490...46a

• Liker 37
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror det har mye med vane og innstilling å gjøre. 

Hadde du jobbet heltid hadde du nok sikkert klart det og. Jeg føler at jeg blir like sliten de dagene jeg ikke jobber så mye. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har litt angst, så blir du kanskje sliten av alt tankekjøret? 

Jeg jobber fulltid. Blir til tider veldig sliten, spesielt på vinteren. Men prøver å holde meg i gang før jeg tar kveld. Nå når det er lysere ute, er jeg nesten aldri sliten etter jobb. Kan gjøre mye forskjellig hjemme før kvelden. 

Anonymkode: 14628...5a1

• Liker 4
Skrevet

Blir en vanesak. Jeg har alltid vært utslitt en periode etter skifte av arbeidsplass. Tar litt tid før en kommer inn i rutinene og slipper å tenke alt før man gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet

Kort sagt: Man må. Nei, jeg har ikke lyst til å alltid jobbe i livet, men det må man for å brødfø seg selv. Arbeid er ikke et valg, men en nødvendighet. 

Anonymkode: 65587...318

• Liker 17
Skrevet

Jeg blir alltid ekstremt sliten i en periode hvor jeg har byttet arbeidsplass. Etter hvert går det seg til og det er ikke noe problem lenger.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånn hadde jeg det før. Da var jeg tilkallingsvikar. Men i min nåværende jobb er det ikke sånn

Anonymkode: 481f1...62b

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Kort sagt: Man må. Nei, jeg har ikke lyst til å alltid jobbe i livet, men det må man for å brødfø seg selv. Arbeid er ikke et valg, men en nødvendighet. 

Anonymkode: 65587...318

Jeg tror dog dessverre problemet for mange er at de lar seg rive med i samfunnets forventninger om at man jobber seg oppover for å få et større og finere hus og bil likeså. Samtidig skal man ha de nyeste duppedittene og så har man det man bruker på sosiale sammenkomster. Alt i alt tror jeg mange ville vært lykkeligere om de innså at de kan klare seg med langt mindre enn hva de egentlig tror - senke forventingene og dermed senke levekostnadene og øke livskvaliteten. (Jada, jeg er en sånn hipster tiny house forkjemper hvor man ideelt sett kan leve uten noe lån overhodet!)

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på viljen. Ingen på min arbeidsplass vet at jeg har en kronisk sykdom som gjør at mitt energinivå er lavt. I tillegg pendler jeg og har egentlig behov for 9-10 timer med søvn hvilket jeg knapt får i hverdagen. Vilje fordi jeg elsker jobben min og også fordi jeg ikke orker flere år på aap og tilsvarende lav inntekt.

Anonymkode: cb4c4...518

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ti år i fullt arbeidsliv før jeg turte å innrømme for meg selv at det ikke er slik jeg vil leve. Bruke halvparten av mitt våkne liv på å jobbe? Nei. Så da stod jeg med valget om å ha mye penger, men jobbe masse ELLER kutte ned på jobbinga og dermed også store kutte i forbruk. Flyttet til et mindre og billigere sted, reiser ikke mye lenger osv, men jeg er lykkeligere enn noensinne. Og fattigere ;)

Jeg har også valgt meg et liv som "lite-arbeider" og dermed lavlønnet. Det er den eneste måten jeg kan leve på uten å være dypt ulykkelig.

Anonymkode: 452d0...aa6

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jobber fullt + snart 4 barnsfamilie 😊

Anonymkode: dc4b7...e13

• Liker 2
Skrevet

Du har feil jobb.
Jeg jobber stort sett alene, og er min egen sjef.
Jeg blir bare utslitt de få dagene hvor prosjekter skal planlegges, og det dermed involverer mye gnål og mas fra forskjellige mennesker. Når jeg faktisk jobber, blir jeg ikke sliten og det er givende.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt kombinasjonen å elske jobben, men ha småangst når du skal på jobb. Hva har du angst for hvis du elsker jobben og kollegaene?

Anonymkode: 4a709...73f

• Liker 4
Skrevet

Jeg er helt ødelagt etter jobb, men jeg har ikke noe valg. Må jobbe for å ha et sted å bo osv.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...