AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #1 Skrevet 25. mai 2018 For 10 min så jeg en ukjent ung mann (nesten litt sånn midtøsten utseende) gå opp trappen til huset vårt. Det er midt på natten, hvorfor går en opp til et hus han ikke kjenner noen? Er litt redd Anonymkode: 0dc13...e6f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #2 Skrevet 25. mai 2018 Går han ikke avgårde igjen rimelig kjapt så må du jo bare ringe politiet, de har full forståelse for at folk ringer hvis de har uvedkommende på eiendommen midt på natten. Anonymkode: b79e0...b29
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #3 Skrevet 25. mai 2018 Og hvis han allerede har gått sin vei så ring allikevel, bare for å gi beskjed om at det er en uvedkommende person som virrer rundt i nabolaget natterstid, det er ikke sikkert han har gjort noe hos akkurat deg, men det kan vise seg at det har vært andre hendelser i nabolaget i løpet av natten, eller at han rett og slett trenger hjelp av noe slag. Anonymkode: b79e0...b29
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #4 Skrevet 25. mai 2018 Jeg hadde en i gangen min. Han skjønte ikke hvor bagen hans var. Ruset på mye rart. Jeg geleidet han ut. Politiet kom og da sto ham å banket på vinduet mitt og ville inn igjen. Anonymkode: c7216...f7a 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #5 Skrevet 25. mai 2018 Ring politiet. Det kan hende noen andre har sett det samme i natt eller andre dager, eller at noen andre vil ringe inn senere. Så du hva han gjorde? Mulig han titter inn eller sjekker stedet kanskje for å komme tilbake senere, derfor er det greit å ringe politiet (ikke nødnummer selvsagt). Pass på å låse dørene og lukke vinduer nær bakken. Veldig ekkelt. Anonymkode: 846c2...44b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #6 Skrevet 25. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring politiet. Det kan hende noen andre har sett det samme i natt eller andre dager, eller at noen andre vil ringe inn senere. Så du hva han gjorde? Mulig han titter inn eller sjekker stedet kanskje for å komme tilbake senere, derfor er det greit å ringe politiet (ikke nødnummer selvsagt). Pass på å låse dørene og lukke vinduer nær bakken. Veldig ekkelt. Anonymkode: 846c2...44b Jeg så ut og så han gå opp trappene, så ble jeg redd så jeg tok ned gardinen med hånden igjen. Dette er et ganske rolig nabolag, det er derfor jeg er redd. Samboeren min er på nattevakt og er derfor den eneste som så han. Regner med at de fleste i dette nabolaget sover. Anonymkode: 0dc13...e6f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #7 Skrevet 25. mai 2018 Vet at det høres teit ut, men jeg har også angst for å ringe i telefon. Anonymkode: 0dc13...e6f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #8 Skrevet 25. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Vet at det høres teit ut, men jeg har også angst for å ringe i telefon. Anonymkode: 0dc13...e6f Det skjønner jeg godt, har samme problemet selv. Terskelen for å ringe kan være veldig høy, men se på det som en slags øvelse, at det kanskje da vil være lettere å ringe ved en senere anledning, når man virkelig trenger det. Jeg vet i hvert fall med meg selv, og min ringe/be om hjelp fra andre-angst, at jeg er litt redd for at min egen terskel for å ubeleilige andre og be om hjelp er så høy at jeg vil komme til å vente for lenge om jeg virkelig skulle trenge hjelp til noe, få et illebefinnende eller lignende, at jeg venter så lenge at sjangsen går fra meg før jeg ikke lenger er i stand til å kontakte noen. Uansett er ikke dette noen dum ting å ringe for, selv om du ikke har sett at han har gjort noe. Du har gjort en nyttig observasjon av unormal atferd på en unormal tid, og du kan hjelpe andre ved å melde fra om det du har sett Anonymkode: b79e0...b29
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #9 Skrevet 25. mai 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet at det høres teit ut, men jeg har også angst for å ringe i telefon. Anonymkode: 0dc13...e6f Så du vet ikke hva han gjorde eller hvor lange han var der? Ring mannen din eller send han en melding om du ikke tør å ringe politiet selv. Men for guds skyld ring om du blir redd. Anonymkode: 846c2...44b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #10 Skrevet 25. mai 2018 Tror han er vekke nå. Jeg hørte dem som går å leverer avisen på morningen kjøre utenfor, da klarte jeg å se ut vinduet igjen og så ingen. Forhåpentligvis er han vekke. Anonymkode: 0dc13...e6f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #11 Skrevet 25. mai 2018 Det er ikke bare et bud som svirrer rundt da? Mange avisbud ute på denne tiden. Anonymkode: a2d72...553
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #12 Skrevet 25. mai 2018 Så ikke ut som det. Han hadde på seg en sekk og gikk opp trappen. De som er bud går som regel fort til postkassen og er ferdig med det + de kjører bil. Anonymkode: 0dc13...e6f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #13 Skrevet 25. mai 2018 Sekk = innbruddsutstyr. Ring politiet og si at du har observert en ung mann med sekk på ryggen som har snoket rundt husene i nabolaget ditt. Anonymkode: b79e0...b29 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #14 Skrevet 25. mai 2018 Kan jo være at han har levert reklame? Anonymkode: ee909...34c
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #15 Skrevet 25. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jo være at han har levert reklame? Anonymkode: ee909...34c Kanskje. I så fall en veldig rar måte å gjøre det på. Anonymkode: 0dc13...e6f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #16 Skrevet 25. mai 2018 Hva sa politiet da du ringte? Anonymkode: 4a3fa...6ed
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #17 Skrevet 25. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva sa politiet da du ringte? Anonymkode: 4a3fa...6ed Har ikke ringt. Når samboeren min kommer hjem skal vi ta er nærmere titt på det. Jeg vet at det har vært sånne folk i perioder i Norge som har gått rundt i nabolag og sett om folk er hjemme og hvor lett det er å bryte seg inn, så legger de fra seg et tegn på hvilket hus som de kan rane og hvilke de ikke kan. Sier ikke at det er det som er situasjonen, men jeg vil være sikker på at det er noe før jeg ringer. Anonymkode: 0dc13...e6f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #18 Skrevet 25. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke ringt. Når samboeren min kommer hjem skal vi ta er nærmere titt på det. Jeg vet at det har vært sånne folk i perioder i Norge som har gått rundt i nabolag og sett om folk er hjemme og hvor lett det er å bryte seg inn, så legger de fra seg et tegn på hvilket hus som de kan rane og hvilke de ikke kan. Sier ikke at det er det som er situasjonen, men jeg vil være sikker på at det er noe før jeg ringer. Anonymkode: 0dc13...e6f Som politiet sier, la DE vurdere om det "er noe", det er ikke opp til publikum. For alt man vet så har det vært andre observasjoner nylig, som du/publikum ikke vet om, men som er kjent innad i Politiet, og kanskje akkurat din observasjon kunne ført til at man hadde fått fatt på en man så etter. Anonymkode: b79e0...b29 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå