Gå til innhold

Kan treneren virkelig gjøre dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min var på fotball trening nå i uken, han bor litt langt unna så vi kjører han til og fra treningene. Vi kom 5 minutter før treningens slutt slik vi har avtalt og alltid gjør. Gå bort over banen å oppdager at det er ingen andre barn der, plutselig oppdager jeg gutten min sittende helt alene i gresset. 

Jeg spør hvor alle de andre er å om treningen allerede er ferdig, han svarer at ja han har sittet der alene i 30 minutter å sier at treningen ble avsluttet tidligere pga treneren hadde blitt irritert på noen av guttene som ikke hørte etter instrukser å dermed blåste han av de resterende 30 minuttene å alle gikk hjem.

Jeg ble sjokkert å mildt sagt forbanna over denne trenerens oppførsel. Har tenkt å kontakte han å si min mening. Barna skal på cup i sommer, men har mine tvil om jeg tør å sende han bort en helg, hva om treneren får et slikt innfall igjen å guttene blir overlatt til seg selv? Noen som har vert borti lignende eller har noen råd?

Anonymkode: 75831...f8d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er sønnen din? 

Anonymkode: 26466...593

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er 9

Skrevet

En niåring klarer da fint å vente i 30 min på en fotballbane uten at det er verdens undergang? jeg kjenner barn som drar alene til og fra fotballtrening som er langt yngre enn ham. Ser ikke helt problemet med mindre sønnen din har utfordringer utenom normalen. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det at sønnen min ikke klarer seg, tenker mer på holdningen til denne treneren. Barnslig og irrasjonell oppførsel å sende barna hjem fordi noen av barna ikke fulgte trenerens instrukser, hva med å gi disse barna en time out å la treningen fortsette som normalt?  Ts

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke det at sønnen min ikke klarer seg, tenker mer på holdningen til denne treneren. Barnslig og irrasjonell oppførsel å sende barna hjem fordi noen av barna ikke fulgte trenerens instrukser, hva med å gi disse barna en time out å la treningen fortsette som normalt?  Ts

Ut ifra hovedinnlegget virket det som om problemet var at treneren hadde etterlatt sønnen din alene, og det må jeg ærlig si jeg ikke ser problemet med å gjøre med en normal 9-åring.

Det er relativt vanlig å gi barn konsekvenser når de ikke oppfører seg og jeg kjenner både lærere og trenere som bruker "hvis dere ikke gjør som dere får beskjed om, så avslutter vi treningen/aktiviteten". Det er sjelden man trenger å gjøre det mange ganger før ungene tar poenget og hører på den voksne. Handling-konsekvens. Tenker at det bare er sunt å lære seg. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, altflyter skrev:

Ut ifra hovedinnlegget virket det som om problemet var at treneren hadde etterlatt sønnen din alene, og det må jeg ærlig si jeg ikke ser problemet med å gjøre med en normal 9-åring.

Det er relativt vanlig å gi barn konsekvenser når de ikke oppfører seg og jeg kjenner både lærere og trenere som bruker "hvis dere ikke gjør som dere får beskjed om, så avslutter vi treningen/aktiviteten". Det er sjelden man trenger å gjøre det mange ganger før ungene tar poenget og hører på den voksne. Handling-konsekvens. Tenker at det bare er sunt å lære seg. 

Enig.

Anonymkode: cf93d...b9e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Utifra det som kommer fram her høres du ut som en av disse mødrene nå til dags som overbeskytter unga for mye, helt til de ikke klarer seg på egenhånd den dagen de flytter hjemmefra. Håper ikke det stemmer

Anonymkode: 996d2...2b5

• Liker 8
Skrevet

Man forventer vel at når barnet er på en organisert aktivitet så er barnet trygt og under oppsyn av voksne, da er det ekkelt å plutselig finne ut at barnet har vært alene, uten ens egen viten, samme om det "bare" var en halvtime eller whatever, det er ikke hysterisk.

Jeg hadde ikke vært bekymret om mitt barn hadde vært alene en liten stund i en alder av 9 år, på et forholdsvis trygt sted som et sted man trener fotball, det jeg hadde reagert på, og som jeg får forståelsen av at TS reagerte på også, var å være uvitende om det og dermed føle på en usikkerhet rundt om barnet mitt er under oppsyn når det er på nevnte aktivitet.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, altflyter skrev:

jeg kjenner barn som drar alene til og fra fotballtrening som er langt yngre enn ham

Har du gjort din plikt og sendt bekymringsmelding til BV? Lukter omsorgssvikt lang vei.

Anonymkode: 5fec2...410

• Liker 2
Skrevet

Du aner ingenting om disse barna har fått MANGE advarsler tidligere, og at det faktisk rant over hos trenere med rette....

Hvis håndballtreneren til min datter hadde gjort det samme fordi noen ikke gadd å følge treningen, så hadde jeg støttet det 100%! Det får være måte på hvor mye man skal finne seg i som trener, og man vil jo være der for dem som faktisk VIL trene, ikke for dem som vil sabotere... Du vet heller ikke om foreldrene til de det gjelder fikk en telefon etterpå osv....

En 9-åring klarer fint å vente, og i og med at jeg jobber med barn OG har barn på lagidrett selv, så forstår jeg godt at treneren kan få nok. Det er ufattelig mange ufyselige oppførsler ute og går! Du har din sønns versjon av dette, og hvis dette har skjedd den ene gangen, så kan du da godt la det ligge.... Treneren kan heller ikke utbrodere til deg årsaken til dette, om det er vanlig, hva han evt har gjort i forhold til foreldrene osv. 

Synd at det gikk ut over alle denne gangen, men er man alene som trener får man ikke gjort alle til lags. Kanskje disse med ufyselig oppførsel faktisk fikk en konsekvens! DET ville ikke vært verdens undergang, spør du meg! Tvert i mot!

• Liker 13
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du gjort din plikt og sendt bekymringsmelding til BV? Lukter omsorgssvikt lang vei.

Anonymkode: 5fec2...410

Nå får du gi deg! Handler om å gi barna litt frihet og mestringsfølelse! Er sunt for barn!

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Ak90 skrev:

Nå får du gi deg! Handler om å gi barna litt frihet og mestringsfølelse! Er sunt for barn!

Tror det var ment ironisk... 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Driver folk fortsatt med kollektiv straff? Har ikke vært borti dette på mange herrens år, trodde det hadde dødd ut. Jeg hadde ringt og spurt om min sønn også oppførte seg dårlig, og sagt at du håper at treneren neste gang kan sende hjem bare de som ikke oppfører seg. Hadde dette skjedd igjen hadde jeg klaget til klubben. Varer treningen fra kl. 17 - 18 så skal det vare så lenge. Helt enig dog i at de som ikke respekterer trener og lagkamerater kan bli sendt hjem. 

Anonymkode: 8a24c...31f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utifra det som kommer fram her høres du ut som en av disse mødrene nå til dags som overbeskytter unga for mye, helt til de ikke klarer seg på egenhånd den dagen de flytter hjemmefra. Håper ikke det stemmer

Anonymkode: 996d2...2b5

Hønemor...

Anonymkode: dd304...9c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min var på fotball trening nå i uken, han bor litt langt unna så vi kjører han til og fra treningene. Vi kom 5 minutter før treningens slutt slik vi har avtalt og alltid gjør. Gå bort over banen å oppdager at det er ingen andre barn der, plutselig oppdager jeg gutten min sittende helt alene i gresset. 

Jeg spør hvor alle de andre er å om treningen allerede er ferdig, han svarer at ja han har sittet der alene i 30 minutter å sier at treningen ble avsluttet tidligere pga treneren hadde blitt irritert på noen av guttene som ikke hørte etter instrukser å dermed blåste han av de resterende 30 minuttene å alle gikk hjem.

Jeg ble sjokkert å mildt sagt forbanna over denne trenerens oppførsel. Har tenkt å kontakte han å si min mening. Barna skal på cup i sommer, men har mine tvil om jeg tør å sende han bort en helg, hva om treneren får et slikt innfall igjen å guttene blir overlatt til seg selv? Noen som har vert borti lignende eller har noen råd?

Ett barn sitter igjen, hvor var alle de andre? Hvorfor hadde ikke barnet mobil med seg?

Anonymkode: 03343...9d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel- fra en som har en mann som er trener på fotball kan disse 9 åring gutter kjøre man helt klinkende gal.  Stakkars mannen som gjør dette på sin fritid og dukker opp for å trene på fotball, men blir møt av respektløse, adhd, super hyper bortskjemte barn som nekter å høre på eller gjør hva han sier.  Dette er tema du burde ta opp, ikke at han gad ikke galskap noe mer denne dagen og avsluttet tidligere. 

Anonymkode: 426d3...875

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, han kan virkelig gjøre det. Om det er (moralsk, pedagogisk, sosialt/taktisk (med tanke på curlingforeldre), klokt osv) riktig, kan ingen gi svar på, det finnes ikke noe objektivt svar på det. Hvordan er han, er han en frivillig, oppofrende far som stiller opp og laget bare boikotter og foreldrene krever? Eller er han en dust av en betalt trener uten en god relasjon til barna? Er guttene en uregjerlig gjeng, og ingen treninger blir bra med dem, eller er de bare viltre, og en slik hendelse kan snu båten og de lærer noe til neste gang? Det virker jo som et trygt sted med selvstendige barn siden alle andre bare gikk hjem. Din gutt kunne vel lånt en mobil og ringt?

Anonymkode: 4c1b4...0e8

• Liker 1
Skrevet

Skjønner treneren godt, barn i dag er vant til å få være altfor kontrollerende. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv spilt fotball og opplevd at treningen har blitt avsluttet tidlig på grunn av diverse årsaker. Husk at trenere bruker fritiden sin til dette uten å få betalt, og unger kan være vanskelige. Han burde kanskje ringt deg/tilbudt gutten skyss hjem hvis det ikke er for langt, men nå som været er så fint syns jeg ikke en gutt på 9 år har vondt av å sitte ute alene en halvtime. Hva med de andre foreldrene som hentet barna. Hvorfor tilbyr ikke de skyss? 

Anonymkode: c65a7...0ee

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...