AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #1 Del Skrevet 24. mai 2018 Måtte legge innlegget her da det ikke gikk an å legge det på kropp og helse. Når jeg går eller jogger mye, så får jeg ufattelig vondt i høyere hofta. Jeg er usikker på om det er muskelaturen, scener eller ledd, men det er på en måte forrand på hofta, sånn at jeg ikke kan gå opp trapper f.eks. klarer ikke å løfte beinet opp, så må gå et og et skritt opp trappen, klarer heller ikke løfte beinet for å ta på bukse. Har vært sånn siden i vinter og går over etter et par dager hvis jeg holder det i ro og bare beveger meg nornalt og ikke trener. Får ikke denne smerten av spinning f.eks, bare jogging og av å gå fort. Noen som vet hva dette kan være ? Orker ikke å ha det sånn, er glad i å trene og dette stopper opp for treningen min, da jeg må ha opphold i to dager før jeg kan trene igjen. Må legge til at det ene benet mitt er litt lenger enn det andre. Kan det hjelpe med såler f.eks hvis det er dette som er årsaken ? Burde jeg dra til lege eller fysioterapaut? Anonymkode: c4528...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #2 Del Skrevet 24. mai 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må legge til at det ene benet mitt er litt lenger enn det andre. Kan det hjelpe med såler f.eks hvis det er dette som er årsaken ? Burde jeg dra til lege eller fysioterapaut? Ja, du burde dra til lege og få henvisning videre til fysioterapeut m.m. og få innleggssåler som er tilpasset. Anonymkode: 454ef...2f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #3 Del Skrevet 24. mai 2018 Fastlegen henviser også til ortoped som lager spesialtilpassede såler til deg. Anonymkode: 454ef...2f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #4 Del Skrevet 24. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fastlegen henviser også til ortoped som lager spesialtilpassede såler til deg. Anonymkode: 454ef...2f3 Okei, takk for svar Anonymkode: c4528...dff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #5 Del Skrevet 24. mai 2018 Vent med jogging og annen trening som gir smerter, til etter at du har fått slike såler. Du risikerer å få varige feil-belastningsskader av å fortsette med jogging og annet som gir slike smerter. Anonymkode: 454ef...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #6 Del Skrevet 24. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vent med jogging og annen trening som gir smerter, til etter at du har fått slike såler. Du risikerer å få varige feil-belastningsskader av å fortsette med jogging og annet som gir slike smerter. Anonymkode: 454ef...2f3 Okei, takk for tipset, skal kun trene spinning frem til det da Anonymkode: c4528...dff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #7 Del Skrevet 24. mai 2018 Du risikerer også å få ryggplager av å ikke bruke innleggsåler som kompenserer for lengdeforskjellen i bena dine. Anonymkode: 454ef...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #8 Del Skrevet 24. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Okei, takk for tipset, skal kun trene spinning frem til det da Anonymkode: c4528...dff Det er flott Anonymkode: 454ef...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #9 Del Skrevet 24. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du risikerer også å få ryggplager av å ikke bruke innleggsåler som kompenserer for lengdeforskjellen i bena dine. Anonymkode: 454ef...2f3 Ja, jeg slet veldig med korsryggen når jeg vokste, da var det kanskje en periode det var enda større foeskjell på beina. Det endte med at jeg kunne svikte totalt i beina og bare falle om uten å merke noe. Og måtte bruke lang tid på å legge meg ned, gjorde ekstremt vont. Tok kanskje 15 minutter før smertene gikk over når jeg la meg ned, men ikke hatt problemer med ryggen i senere tid. Jeg er ganske irritert for at jeg ikke fikk noe hjelp med dette når jeg var barn selvom jeg klagde mye på det. Håper ikke jeg har fått varige skader nå... begynte jo å merke disse smertene i hofta i vinter, har unnlatt å trene på den måten jeg fikk smerter av, prøvde igjen nå for å se, tenkte at jeg kanskje hadde en strekk i vinter eller noe, men nå kom de samme smertene tilbake... så er nok noe galt, er litt redd det er permanent og at jeg aldri kan trene sånn jeg vil... Anonymkode: c4528...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #10 Del Skrevet 25. mai 2018 Jeg har slitt med veldig lignende problem og mye vondt i korsryggen også - hos meg var løsningen å bli mer fleksibel. Hofteleddsbøyerne var utrolig tighte og dette førte til en haug av problemer. Etter 10 daglig tøyning hver dag i 3 uker er det mye bedre (men dette blir en dagling greie for meg fra nå av) Anonymkode: 33fd2...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #11 Del Skrevet 25. mai 2018 Jeg har slitt med veldig lignende problem og mye vondt i korsryggen også - hos meg var løsningen å bli mer fleksibel. Hofteleddsbøyerne var utrolig tighte og dette førte til en haug av problemer. Etter 10 daglig tøyning hver dag i 3 uker er det mye bedre (men dette blir en dagling greie for meg fra nå av) Anonymkode: 33fd2...b46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 25. mai 2018 #12 Del Skrevet 25. mai 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har slitt med veldig lignende problem og mye vondt i korsryggen også - hos meg var løsningen å bli mer fleksibel. Hofteleddsbøyerne var utrolig tighte og dette førte til en haug av problemer. Etter 10 daglig tøyning hver dag i 3 uker er det mye bedre (men dette blir en dagling greie for meg fra nå av) Anonymkode: 33fd2...b46 Veldig bra. Mange øvelser er utrolig nyttig. Behøver bare litt hver dag. Forstår ikke at ikke flere gjør det. Det er vel det at folk ikke tror nok på hvor nyttig det er. Men det har altså så mye å si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #13 Del Skrevet 25. mai 2018 Tror jeg ville sjekka hos legen før jeg hadde begynt med øvelser og sånt. Jeg hadde en nerve i klem for noen år siden, og fikk ikke løftet benet og hadde det akkurat som deg (Men jeg hadde en liten runde i senga dagen før, som jeg tenkte sikkert var en liten strekk, men tenkte ikke mer over det igjen før dagen etter da det begynte å gjøre vondere og vondere utover dagen... ) Fikk kortison, og noen øvelser av legen... Har også hofteøvelser innpakka i treningsprogram fra fysio. Hvis jeg blir verre gjør jeg de øvelsene hver dag (som jeg fikk av legen) og blir bedre, men må gjøre de jevnt for å holde det ved like... skal se om jeg finner igjen øvelsene. Anonymkode: 61674...705 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 25. mai 2018 #14 Del Skrevet 25. mai 2018 Ja, det er viktig at øvelsene er riktige for den enkelte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå