Gå til innhold

Jeg greier ikke spise nok.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å gå opp til 55 kg innen september, har alltid veid 50 kg så lenge jeg kan huske og jeg er sunn og frisk og rask. Jobben er mye kontorarbeid, og i ukedagene er det stort sett en times sykkeltrim jeg får. I helgene blir det mye friluft. 

Jeg kartlegger det jeg spiser, og skal ha (for å klare å gå opp, og med mitt aktivitetsnivå) 2500 kcal om dagen. Det har jeg greid, og det er fin balansemellom hovedgruppene som fett, karbo og protein. Jeg har på et par-tre uker gått opp et par hundre gram. De siste dagene har jeg hatt stabil vekt. Jeg hadde forventet å gå opp mye mer. Det har snart gått en måned, jeg trykker i meg alt jeg finner for å klare kaloriene. Mitt normale konsum rr omtrent halvparten av set jeg spiser nå. 

Skulle man ikke forvente at vekten skal gå ytterligere opp? Mer enn det her greier jeg ikke spise. 

Anonymkode: 5773d...418

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bestemt meg for å gå opp til 55 kg innen september, har alltid veid 50 kg så lenge jeg kan huske og jeg er sunn og frisk og rask. Jobben er mye kontorarbeid, og i ukedagene er det stort sett en times sykkeltrim jeg får. I helgene blir det mye friluft. 

Jeg kartlegger det jeg spiser, og skal ha (for å klare å gå opp, og med mitt aktivitetsnivå) 2500 kcal om dagen. Det har jeg greid, og det er fin balansemellom hovedgruppene som fett, karbo og protein. Jeg har på et par-tre uker gått opp et par hundre gram. De siste dagene har jeg hatt stabil vekt. Jeg hadde forventet å gå opp mye mer. Det har snart gått en måned, jeg trykker i meg alt jeg finner for å klare kaloriene. Mitt normale konsum rr omtrent halvparten av set jeg spiser nå. 

Skulle man ikke forvente at vekten skal gå ytterligere opp? Mer enn det her greier jeg ikke spise. 

En neve nøtter hver dag kan få opp kalorinivået. Sunt er det også. bare et lite tips. vet hvor vanskelig det er. Sliter selv. Kanskje bestille time med ernæringsfysilolog?

Anonymkode: 90fa7...42f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser nok i forhold til behovet på 2500 kcal, men kroppen synes visst ikke det er nok. Vekten er fortsatt stabil... 

Skrevet

Støtter forslaget om å snakke med en profesjonell. Kan hende er det ting som foregår i kroppen din som må tas høyde for. Kanskje har en ernæringsspesialist andre tips å komme med også. Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En måned er ikke så lenge, kroppen prøver å holde igjen på den vekten du har ligget på, men over tid vil den regulere seg mer og du vil gå opp :) Hvor høy er du?

Anonymkode: d3601...af3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sier du ikke "klarer" å spise mer. Det er jo det samme som at noen som skal ned i vekt sier at de ikke "klarer" å spise mindre. Selvfølgelig klarer man det hvis man er helt innstilt på det, og hvis du virkelig ønsker å gå opp krever det sikkert en innsats på linje med andre som vil forandre vekten. 

Prøv å spis enda mer, selv om du ikke er sulten og hvis det fortsatt ikke hjelper etter en stund burde du kanskje sjekke blant annet stoffskiftet.

Anonymkode: a487f...fac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...