AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #1 Skrevet 24. mai 2018 Hvordan fungerer det om den ene parten har veldig lav selvfølelse i et forhold? At man tenker nedsettende om seg selv? Usikker på egen verdi. Hvor lett er det for en med lav selvfølelse å bli forelsket i noen andre? Det sies jo at man må elske seg selv før man kan elske noen andre.. Jeg har en mannlig venn som har lav selvfølelse. Han forteller meg alt, så er utypisk til å være mann. Veldig følsom, med tvers igjennom snill og god mot andre. Kan utstråle selvtillit og være strålende glad, men jeg føler jeg ser tristheten bak hele tiden. For han har mye tunge tanker om seg selv, og egenverdien hans. Har hatt selvmordstanker og hele pakka. Han er veldig usikker når de kommer til romantiske følelser for andre, og sier han ikke har vært forelska siden videregående, altså 15 år siden omtrent. Han har vært i et forhold, men det varte kort, og han innså i ettertid at det ikke var de riktige følelsene. En gjenganger i det han sier er at han aldri vet om ting føles riktig med en jente. Han har datet flere som har vært interessert, og han fortsetter å date fordi de er interessert og ikke fordi han virkelig er interessert. Jeg er redd han kan forplikte seg til noen som han egentlig ikke vil være sammen med. Hvordan hjelpe han med dette? Anonymkode: 16f90...c75
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #2 Skrevet 24. mai 2018 Han må oppsøke profesjonell hjelp, du kan ikke hjelpe han. Anonymkode: 3648a...c4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå