AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #1 Skrevet 24. mai 2018 Hei, Er det flere som har blitt rammet av de nye reglene angående makstid på arbeidsavklaringspenger? Har selv mistet all økonomisk støtte til tross for legeerklæring som mener jeg ikke er arbeidsfør. Kommet i økonomisk uføre, og ting har eskalert til at jeg nå må selge leiligheten. Er det flere som har liknende historier? Situasjonen har så vidt meg bekjent ikke blitt belyst i media. Anonymkode: a5cdd...a33
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #2 Skrevet 24. mai 2018 Det er mange som er i samme situasjon som deg. AAP har blitt en ytelse man i mye større grad «bruker opp»på samme måte som dagpenger eller sykepenger. Anonymkode: a9b0a...9ab 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #3 Skrevet 24. mai 2018 Så trist. Hvor lenge fikk du AAP før du mistet støtten og hvilken grunn ga de for å ikke søke om uføre i stedet? Anonymkode: 8a9d1...8b5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #4 Skrevet 24. mai 2018 Gått totalt 4 år, forsøkt omskolering men ble sykere under studiet og måtte gi meg midtveis. Begrunnelsen fra saksbehandler for å ikke ha fått avklaring mot ung-ufør er at jeg hele tiden har ytret et ønske om å komme tilbake i jobb. Må si meg enig med Jonas: bedre å være rik og frisk, enn syk og fattig. Anonymkode: a5cdd...a33
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #5 Skrevet 24. mai 2018 Hva mener nav er grunnen til at du ikke kan få en forlengelse? Er det arbeidstrening det står på? Hvorfor får du ikke klarsignal til å søke ufør? Dersom du får søkt ufør, så får du aap i inntil 8 mnd (som skal være maks behandlingstid) Anonymkode: 37c9f...772
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #6 Skrevet 24. mai 2018 Begrunnelsen er de nye reglene, hjelper ikke om jeg er syk. Må nå på arbeidsavklaringstiltak før jeg får søkt ufør. Avklaringen tar opp til tre måneder. Var ikke klar over at man gjennom å søke om ufør får rett på AAP. Forstår at samfunnet vil og trenger å spare penger, men er kipt å havne her. Anonymkode: a5cdd...a33 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #7 Skrevet 24. mai 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Begrunnelsen er de nye reglene, hjelper ikke om jeg er syk. Må nå på arbeidsavklaringstiltak før jeg får søkt ufør. Avklaringen tar opp til tre måneder. Var ikke klar over at man gjennom å søke om ufør får rett på AAP. Forstår at samfunnet vil og trenger å spare penger, men er kipt å havne her. Anonymkode: a5cdd...a33 Sprøtt. Hvilken sykdom har du? Anonymkode: 8a9d1...8b5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #8 Skrevet 24. mai 2018 Etter å ha gått på AAP i flere år har jeg gentlig kommet frem til at det lureste er å jobbe mot ufør så tidlig som mulig. Ellers risikerer man å drøye ut prosessen i flere år og bli sykere grunnet stress når det gjelder sykdom, arbeidskapasitet og dårlig økonomi. Bedre å bli ufør for så å jobbe mot å bli friskere og prøve seg i småjobber på egen tid. Jeg tenker ihvertfall at om jeg skal ha sjans til å komme meg i arbeid igjen må det skje på egne premisser, for hele opplegget jeg har drevet med på AAP i 4 år har vært bortkastet. Anonymkode: 0525b...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #9 Skrevet 27. mai 2018 har gått på aap i 8 år og nå mente legen det var nok tull og best å søke ufør . siden reglene ble enda strengere. har søkt ufør nå og får aap mens jeg venter svar. alt har gått på skinner, ingen protester fra noe hold. skal bli godt å få fred. 1 mnd utbetaling og ikke 2 ! Anonymkode: 10678...56b
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #10 Skrevet 28. mai 2018 På 24.5.2018 den 23.50, AnonymBruker skrev: Sprøtt. Hvilken sykdom har du? Anonymkode: 8a9d1...8b5 Hoveddiagnosen er av psykisk art. Som følge av å presse meg til å leve et "normalt" liv har kroppen i tillegg reagert med å gi meg somatiske sykdommer og symptomer som problematiserer et arbeidsforhold ytterligere. Min saksbehandler fortalte at de har stanset AAP til mennesker med f.eks prolaps som står i operasjonskø. Alt pga de nye og strengere reglene. Anonymkode: a5cdd...a33
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #11 Skrevet 28. mai 2018 De skal ikke bare kaste deg av AAP, det er ikke riktig fremgangsmåte. Er du nå på sosialstønad og er arbeidsudyktig? Vurder å sette i gang en søknad om uføre. Søk opp "NAV-Spørsmål?" på facebook, der er det dyktige mennesker som svarer. Det er mange som dessverre har havnet i samme problemstillingen. Anonymkode: 8b1bf...f22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå