Gå til innhold

Tror klesprodusentene at man automatisk er over 2 m høy om man er overvektig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt bred over skuldrene og har litt store pupper, noe som gjør at det er vanskelig å finne rett passform på topper.

Jeg bestilte nettopp en haug topper fra Zizzi i minste str for tenkte at jeg får gå for stormote for å kunne ha noe som ikke sprenger over pupper og skuldre. Alt er jo i ganske romselig str selvom deres minste er 42. Men uten unntak er alle utrolig lange. Det ser jo bare ut som om man er en uformelig masse. Jeg kommer til å beholde noen og prøve å sy opp, sy inn, men vet at det antageligvis ikke blir så veldig pent resultat. Jeg er 1.68 høy, og det er vel egentlig gjennomsnittshøyde?

Jeg er så lei av å prøve å finne topper som sitter pent på meg.

Dere andre som må opp i litt større str; sitter det virkelig pent på dere om det henger langt nedenfor rumpa? Jeg kunne liksågodt tredd på meg en søppelsekk! Ser jo det samme i avdelingene for større str i vanlige butikker, laaaaange topper!!

Noen som vet hva det ville ha kostet å få noen bluser spesialsydd og hvor man evt. kunne fått gjort dette?

Anonymkode: 0985e...fd3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I know! Jeg er under 160 cm, så jeg sliter virkelig med å finne passende klær. Helt håpløst. Capribukser blir vanlige bukser i lengden. Alle topper blir laaange. 

Det er ofte lokale "sydamer" som tar på seg oppdrag. Hør på facebook om noen vet om noen. Aner ikke hva det koster. 

Anonymkode: 109db...297

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det motsatte problemet. Jeg er slank og høy. Tror klesprodusentene at man automatisk er 160 høy dersom man også er slank og har lite pupper? Hvorfor kan ikke størrelsene også skille mellom høy og lav? 

Anonymkode: 47449...281

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 1,69 høy og synes toppene fra Zizzi ofte er i korteste laget...

Anonymkode: ef57a...673

AnonymBruker
Skrevet

Er 160 og alle bukser er for lange. Jeg bare bretter de opp. Synes det er verre om problemet skulle vært motsatt. Men det koster mye mer å spesialtilpasse alle klær, så er lettere å sy opp.

Anonymkode: 12bcc...f71

Skrevet

Jeg har et lignende problem, men jeg er veldig slank og litt under gjennomsnittet lav (165). Alle bukser som passer til meg er alt for lange i bena. De lager tydeligvis ikke klær til folk som er bittelitt utenfor normalen. Bukser er spesielt et problem. XS/S passer fint til meg rundt hoftene, men jeg må alltid legge dem opp fordi de er så himla lange. Jeg liker at topper går litt ned på rumpa, så det er bare en bonus i mine øyne at de er litt lange :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det motsatte problemet. Jeg er slank og høy. Tror klesprodusentene at man automatisk er 160 høy dersom man også er slank og har lite pupper? Hvorfor kan ikke størrelsene også skille mellom høy og lav? 

Anonymkode: 47449...281

Ja, skulle ønske de gjorde det. De gjør det til en viss grad med bukser heldigvis.

Jeg er eplefasong, mens pære er mest vanlig for kvinner, altså at det legger seg over rumpe og lår. De toppene fra Zizzi er jo laget for å skjule rumpe og lår, noe jeg ikke trenger, men når jeg svømmer i str 42 er det vel noe som ikke stemmer. Kanskje jeg har kort overkropp i forhold til andre.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, altflyter skrev:

Jeg har et lignende problem, men jeg er veldig slank og litt under gjennomsnittet lav (165). Alle bukser som passer til meg er alt for lange i bena. De lager tydeligvis ikke klær til folk som er bittelitt utenfor normalen. Bukser er spesielt et problem. XS/S passer fint til meg rundt hoftene, men jeg må alltid legge dem opp fordi de er så himla lange. Jeg liker at topper går litt ned på rumpa, så det er bare en bonus i mine øyne at de er litt lange :) 

Jo, litt lange er greit, men når omkretsen neders er som et telt er det ikke pent lengre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror produsentene tror vi er 2 meter alle sammen, uansett fasong egentlig. Helt håpløst. Føler maxikjoler er like lange enten de er størrelse xs eller xl, forstår det ikke. 

Anonymkode: 51756...83c

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, litt lange er greit, men når omkretsen neders er som et telt er det ikke pent lengre.

Det kan ha med modellen å gjøre. Har du prøvd andre butikker for frodige kvinner? Har en venninne som har litt ekstra på kroppen og hun har masse kjempefine klær, men tror ikke hun handler på Zizzy. Tror hun har funnet en del på Lindex sin avdeling for større klær :) 

Skrevet

Jeg tror produsentene tror vi er 2 meter alle sammen, uansett fasong egentlig. Helt håpløst. Føler maxikjoler er like lange enten de er størrelse xs eller xl, forstår det ikke. 

Anonymkode: 51756...83c

Det er søren ikke tull en gang! Jeg kan ikke gå med slike kjoler med mindre de er lett å legge opp. Kunne nesten sydd en ekstra kjole av stoffet som blir til overs, og jeg trodde ærlig talt ikke at 165 var så forferdelig lavt, men ifølge klesprodusentene er jeg jo nærmest kortvokst. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, altflyter skrev:

Det kan ha med modellen å gjøre. Har du prøvd andre butikker for frodige kvinner? Har en venninne som har litt ekstra på kroppen og hun har masse kjempefine klær, men tror ikke hun handler på Zizzy. Tror hun har funnet en del på Lindex sin avdeling for større klær :) 

Dette problemet har jeg alltid hatt og har alltid vært på jakt etter topper. Føler jeg finner gull om noen ser fine ut på. Jeg har en venninne som er slank, men med samme svømmerygg som meg og hun har også alltid hatt problemerer med å finne noe som ikke knaker i sømmene over skuldrene. Jeg gikk ikke med skulderputer på åttitallet for å si det sånn:)

Ja, ikke noe mer Zizzi, får se litt på Lindex og sånt. En annen ting er at klær for store alltid er i utrolig kjedelige farger, mørkt, blomstrete etc.

Skrevet

De tenker nok at man enten er liten og rund eller veldig høy hvis man trenger den størrelsen, og så lager de noe som begge gruppene "passer".

AnonymBruker
Skrevet

Opplever det samme. Jeg er overvektig, og kjøper for det meste plus size klær, og et gjennomgående problem er at 90% av buksene (forskjellige merker) er altfor lange i beina. Jeg er 1.73 cm høy, så man skulle jo ikke tro at det var et problem, men det er det dessverre. Utrolig irriterende. 

Anonymkode: 028ff...7b6

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 1,70 og finner knapt en eneste topp som dekker navlen en gang. Jeg tror dette kommer veldig an på fasongen en har og om man har noe særlig pupper eller ikke. 

Anonymkode: 0cdd0...2b7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 168 og elsker å se på jeans på zalando hvor jeg finner min str og det står "modellen er 188cm høy og bruker 27/34". Hvordan I alle dager skal det passe meg da.......

Anonymkode: fe5c1...08e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ofte lurer jeg på hva i heiteste huleste det feiler de som designer klær! 

Anonymkode: fce66...9f9

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ofte lurer jeg på hva i heiteste huleste det feiler de som designer klær! 

De tror åpenbart at gjennomsnittskvinnen er minst 180

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, altflyter skrev:

De tror åpenbart at gjennomsnittskvinnen er minst 180

Ja, Og 50 kg. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man skal ha klær tilpasset hver eneste centimeter på kroppen bør man lære seg å sy selv. Kjøp et plagg du liker og sy det til, alle klær er ikke tilpasset alle former og figurer. 

Anonymkode: d3f7f...24f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...