AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #1 Skrevet 24. mai 2018 Trenger virkelig hjelp! Katten min vil aldri kose, og da mener jeg aldri. Når jeg prøver å ha den på fanget eller holde den, spretter den rett ned på gulvet igjen. Katten skal forresten snart ha kattunger... Kan det ha noe med saken å gjøre? Men har hørt fra andre at kattene blir mer kosete når de skal ha kattunger... Setter pris på alle svar❤️ Anonymkode: 2c7fc...9ae
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #2 Skrevet 24. mai 2018 Du kan ikke tvinge en katt til å bli kosete. Noen har en personlighet som gjør at de ikke er så interessert i kos. Anonymkode: 58fd9...ad1 10
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #3 Skrevet 24. mai 2018 Det er fint annet du kan gjøre enn å være håpefull og tålmodig. Enkelte katter liker rett og slett ikke å ligge på fanget. Noen vil ikke ha kos i hele tatt, og noen tar imot kos kun på gulvet. Min katt ligger kun på sofaen om hun får ligge ved siden av meg, oppå et pledd. Det tok flere år før hun gadd å hoppe opp til meg, og hun gjør det svært sjelden. Derimot elsker hun å få bli med på soverommet og sove der om natta. Da er hun tidenes kosepus. Du kan jo teste det ut og gi katten din tilgang til soverommet eller et annet sted hun normalt ikke får være, og se om hun belønner deg med kos og godt humør Anonymkode: c51cb...a9a 3
Tvist Skrevet 25. mai 2018 #4 Skrevet 25. mai 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger virkelig hjelp! Katten min vil aldri kose, og da mener jeg aldri. Når jeg prøver å ha den på fanget eller holde den, spretter den rett ned på gulvet igjen. Katten skal forresten snart ha kattunger... Kan det ha noe med saken å gjøre? Men har hørt fra andre at kattene blir mer kosete når de skal ha kattunger... Setter pris på alle svar❤️ Anonymkode: 2c7fc...9ae Kanskje hun bare ikke liker å ligge på fanget? Liker hun det bedre om hun ligger for seg selv? Stoler hun på deg? Pass på å hold katten inne rett før fødselen så hun ikke føder ute, og helt til hun blir kastrert etter fødselen, for hun får løpetid og kan bli drektig igjen nesten rett etter fødselen. 2
Gent82 Skrevet 25. mai 2018 #5 Skrevet 25. mai 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke tvinge en katt til å bli kosete. Noen har en personlighet som gjør at de ikke er så interessert i kos. Anonymkode: 58fd9...ad1 Det er sant. Å kose er faktisk jobben til katta, men noen av dem forstår ikke det. 1 1
Nemo<33 Skrevet 25. mai 2018 #6 Skrevet 25. mai 2018 Katter er sta vet du. Vil de ikke så vil de ikke. Kan jo prøve og komme til den isteden for at du tar den på fanget.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #8 Skrevet 25. mai 2018 35 minutter siden, Gent82 skrev: Det er sant. Å kose er faktisk jobben til katta, men noen av dem forstår ikke det. Mhm.... 🙄🤦🏼♀️ Anonymkode: 58fd9...ad1
Sphynx Skrevet 25. mai 2018 #9 Skrevet 25. mai 2018 54 minutter siden, Gent82 skrev: Det er sant. Å kose er faktisk jobben til katta, men noen av dem forstår ikke det. I likhet til oss mennesker, så er det mange katter som heller ikke tar jobben sin veldig seriøst. 3
Nera Skrevet 27. mai 2018 #10 Skrevet 27. mai 2018 På 24.5.2018 den 18.11, AnonymBruker skrev: Trenger virkelig hjelp! Katten min vil aldri kose, og da mener jeg aldri. Når jeg prøver å ha den på fanget eller holde den, spretter den rett ned på gulvet igjen. Katten skal forresten snart ha kattunger... Kan det ha noe med saken å gjøre? Men har hørt fra andre at kattene blir mer kosete når de skal ha kattunger... Setter pris på alle svar❤️ Anonymkode: 2c7fc...9ae Var den kosete før den ble direktig , og er det rasekatt?
Drakan Skrevet 27. mai 2018 #11 Skrevet 27. mai 2018 La katten komme til deg. Det beste med katter er at de venner seg til deg. Klart noen er mindre kosete en andre, men om du gir dem rom så kommer de når de har lyst å vise kjærligheten sin. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #12 Skrevet 27. mai 2018 Aldri? Hvor gammel er katten, hvor lenge har du hatt den, og siden det ikke høres ut som den er veldig gammel, eller du har hatt den veldig lenge (korriger meg gjerne), hvorfor i all verden er den drektig? Og sånn ellers, sånn rent bortsett fra at spidey-sensene mine vibrerer, så er cluet med å få en kosete katt å gi den et trygt og rolig miljø, hvor den ikke trenger være redd for noe. Noen katter vil allikevel aldri bli ordentlig kosete, og det beste du kan håpe på er å sitte på sofaen sammen, men ikke inntil hverandre, og kanskje gi hverandre et lite sakte-blunk (kattekyss), og det skal du respektere. Og, kastrer katten din. Så fort veterinæren din vil gjøre det. Anonymkode: c7e83...f65 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #13 Skrevet 11. desember 2022 Min katt var svært lite kosete som liten. Men det ble betydelig bedre etter kastrering. Han gikk fra kos nå og da til og sove oppå fanget. Anonymkode: d83e4...ccb
Nattens rytter Skrevet 11. desember 2022 #14 Skrevet 11. desember 2022 Skaff deg ein Ragdoll neste gong. Schizoide kattar høver best til musefangst på ein gard.
Avstand Skrevet 1. januar 2023 #15 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 24.5.2018 den 18.11): Trenger virkelig hjelp! Katten min vil aldri kose, og da mener jeg aldri. Når jeg prøver å ha den på fanget eller holde den, spretter den rett ned på gulvet igjen. Katten skal forresten snart ha kattunger... Kan det ha noe med saken å gjøre? Men har hørt fra andre at kattene blir mer kosete når de skal ha kattunger... Setter pris på alle svar❤️ Anonymkode: 2c7fc...9ae Vis null interesse for den 😅 har sett flere ganger at hvis en person stadig skal løfte en katt og kose med den vil den vekk, men hvis det er noen der som ikke vil ha den så hopper den i fanget på vedkommende.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #16 Skrevet 1. januar 2023 Nattens rytter skrev (På 11.12.2022 den 1.15): Skaff deg ein Ragdoll neste gong. Schizoide kattar høver best til musefangst på ein gard. Jeg har 2 Ragdoller, ingen av dem vil ligge på fanget, men de liker å ligge ved siden av meg i sofaen. Trikset med katter er å la dem komme til deg, aldri tving dem om de ikke vil, da forbinder de deg med tvang. Om de kommer så koser du med dem på deres premisser, da vil de komme tilbake for mer kos neste gang.... 😉 Dette er jo hele poenget med katter, man må bevise at man fortjener deres kjærlighet, ikke som hunder som elsker alt som kan krype og gå, omtrent som at menn vil ha sex med alt som kan krype og gå, mens kvinner kun vil om mennene har gjort seg fortjent til det.... 😉 Anonymkode: b014c...b4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå