Supernova17 Skrevet 24. mai 2018 #1 Skrevet 24. mai 2018 Går det an å være venn med noen man ikke har noe til felles med? Eller er felles interesser en nødvendighet? Fortell gjerne, hvis du har venner uten likhetstrekk med deg selv.
Eun Skrevet 24. mai 2018 #2 Skrevet 24. mai 2018 Ja, så lenge man har god kjemi. At man har ca samme humor, at man kommuniserer godt sammen og at man har tillit til og respekt for hverandre er mye viktigere enn felles interesser. Har man alt dette, så kan man snakke om det meste. Man kan finne felles referansepunkter andre steder enn i akkurat ens interesser. Syns også at det er mye mer å lære og hente fra slike vennskap enn fra bekjentskap som baserer seg på felles interesser. Å ha venner som gjør helt andre ting enn en selv er veldig givende så lenge begge har en genuin interesse for hverandre 2
Supernova17 Skrevet 24. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2018 3 minutter siden, Eun skrev: Ja, så lenge man har god kjemi. At man har ca samme humor, at man kommuniserer godt sammen og at man har tillit til og respekt for hverandre er mye viktigere enn felles interesser. Har man alt dette, så kan man snakke om det meste. Man kan finne felles referansepunkter andre steder enn i akkurat ens interesser. Syns også at det er mye mer å lære og hente fra slike vennskap enn fra bekjentskap som baserer seg på felles interesser. Å ha venner som gjør helt andre ting enn en selv er veldig givende så lenge begge har en genuin interesse for hverandre Takk for innspillet! ;-)
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #4 Skrevet 24. mai 2018 Jeg og min beste venninne har svært lite til felles, men vi har samme verdisyn og livsfilosofi. Samme humor og samme særheter. Vi forstår hverandre på et nivå ingen av oss har opplevd før. Anonymkode: 04c3d...c13 1
Gjest Ingrid78 Skrevet 24. mai 2018 #5 Skrevet 24. mai 2018 Tja... Jeg har ei veldig nær venninne, som på mange måter er min totalt motsetning. Vi har til felles at vi ikke er noe glad i å feste, fly på byen, drikke osv. Men der stopper det og. Liker ulike serier, hobbyer og musikk. Vi er på to helt ulike plasser i livet, og aldersforskjellen er stor. Men vi kan snakke sammen i timesvis, og koser oss skikkelig sammen. Vi møtes på de små områdene vi har felles, deler og rådfører hverandre på de områdene vi er ulike. Og respekterer hverandres ulikheter.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. mai 2018 #6 Skrevet 24. mai 2018 Man må ha noe til felles, men ikke nødvendigvis felles interesser. Man kan ha felles livssyn, felles humor, felles erfaringer, felles livssituasjon etc. Men en eller annen felles markør må man jo ha.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #7 Skrevet 24. mai 2018 Tja, de fleste av mine venninner har jeg ikke så mye til felles med utenom at vi vokste opp sammen og har ganske like livssyn osv. Og noe av den samme humoren. Utover det har vi egentlig lite til felles. Føler de har mer til felles, mens jeg er litt utenfor. Det er helt greit, men jeg skulle gjerne hatt andre venner i tillegg som deler interessene mine Anonymkode: b8c08...f62 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #8 Skrevet 24. mai 2018 4 timer siden, Supernova17 skrev: Går det an å være venn med noen man ikke har noe til felles med? Eller er felles interesser en nødvendighet? Fortell gjerne, hvis du har venner uten likhetstrekk med deg selv. Har flere venninner der vi ikke har noe særlig til felles. Vi møtes på de samme festene hos en felles kompis. Sånn utover det er jeg ei rolig dame med småbarn som er veldig hjemmekjær. Mens hun ene farter overalt hver dag, skilt og ute de helgene hun har barnefri. Jeg gjør sjeldent og lite med mitt utseende, mens hun fikser vipper, lepper og bryn ofte. Vi stoler på hverandre og har en god kjemi så derfor henger vi sammen de få gangene begge kan. Anonymkode: e06ad...1f6 1
Krakk Skrevet 24. mai 2018 #9 Skrevet 24. mai 2018 Jeg har aldri blitt venn med noen fordi de har samme interesse som meg, ikke planlagt i hvert fall. Broren min der i mot synes det er veldig viktig at vennene hans har de samme interessene som han. Men nå er jo jeg en person som mister interesse for ting nesten med en gang, litt kjipt. Men vennene man ender opp med er jo ofte ganske lik deg selv på ulike måter uansett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå