Gå til innhold

Synes du dette var veldig rart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en 16 åring. Hender at jeg spør om jeg kan ta en øl i sola eller til maten, da med tanke på at jeg ikke kunne kjøre de neste timene.

Venninnen min synes det var veldig rart..... At jeg heller burde latt være å drikke noe, og i alle fall ikke spurt han. Jeg har ikke tenkt på det i det hele tatt. Synes dere det var veldig rart? Vi bor tre min utenfor sentrum, tar maks ti min å gå til ting, så er ikke slik at han blir låst hjemme av den grunn.

Anonymkode: 5a23d...f3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er litt white-trash og holde på sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en 16 åring. Hender at jeg spør om jeg kan ta en øl i sola eller til maten, da med tanke på at jeg ikke kunne kjøre de neste timene.

Venninnen min synes det var veldig rart..... At jeg heller burde latt være å drikke noe, og i alle fall ikke spurt han. Jeg har ikke tenkt på det i det hele tatt. Synes dere det var veldig rart? Vi bor tre min utenfor sentrum, tar maks ti min å gå til ting, så er ikke slik at han blir låst hjemme av den grunn.

Ikke rart i det hele tatt. Pappa spurte alltid meg om det samme. Vi bodde litt langt ifra ting da, så en litt større «avgjørelse» for meg😅 Synes bare det er hyggelig, du tar jo da hensyn til om han trenger å bli kjørt til noe eller ikke. Lurt å vise barn/tenåringer at man har et avslappet forhold til alkohol. Jeg har fått det selv etter at mamma og pappa hadde det. 

-J22

Anonymkode: 455ea...1b7

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med så kort vei må mine barn uansett komme seg rundt til ting selv. Har jeg lyst på en øl så tar jeg meg det, uansett om ungene skal noe sted.

Anonymkode: 723f1...26e

• Liker 6
Skrevet

Nei, det var fint av deg å spørre med hensyn til om du trengte å kjøre senere. Det var vel bare fint. Men hvis det er mange øl det er snakk om, så er det veldig negativt.

• Liker 1
Gjest Nina1975
Skrevet

Synest det er fint gjort, viktig å vise barna at man tar hensyn til hverandre. Både med tanke på alkoholdrikking og behov for kjøring. 

10 minutter siden, Antoinette skrev:

Synes det er litt white-trash og holde på sånn. 

Hallo...??? White-trash😳😂 white trash spør ikke

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet... vokste opp med at foreldrene mine spurte om jeg trengte sjåfør eller ikke. Slik at de kunne ta seg en øl og et glass vin på kvelden. 

Anonymkode: 3bd3e...232

• Liker 3
Skrevet

En 16-åring tar da overhodet ikke skade av det, tvert i mot. Han føler vel at du tar hensyn til ham og lar være dersom han trenger sjåfør.

Men når de blir så gamle at de er ute veldig seint, og man ikke ANER om de ringer og trenger skyss eller hjelp, da har vi latt alkoholen være, ja.... Ihvertfall en av oss... 

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes du har en fornuftig tilnærming til "problemet", og ser ingenting white-trash ved at du spør hjemmeboende barn om det er greit å ta seg et glass øl eller vin til maten. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser ikke hva som skulle være rart med det. Det er da naturlig at folk som bor sammen tar hensyn til hverandre.

• Liker 2
Gjest Ingrid78
Skrevet

Jeg ser ikke poenget med å drikke i hytt og pine, men det er en annen sak. Synes det er fint at du har såpass respekt for han at du spør jeg. At han har noe han skulle ha sagt hvis han har planer osv.

Gjest Solstråletårer
Skrevet
46 minutter siden, Ingrid78 skrev:

Jeg ser ikke poenget med å drikke i hytt og pine, men det er en annen sak. Synes det er fint at du har såpass respekt for han at du spør jeg. At han har noe han skulle ha sagt hvis han har planer osv.

Jeg liker øl. Ikke for å bli full men jeg liker smaken. Som ikke er den samme som i lett øl. Jeg drikker ikke en eller to øl for å bli full eller pussa. Men får vel litt promille og da er det best å la være å kjøre.  Og da ta seg en øl i sola er for meg som å da en brus . Et glass saft. Drikke du liker for smaken.  Hva er feil med det.?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er rart. Med mindre det er snakk om å drikke seg dritings. Da blir det litt rart

Anonymkode: 83edb...511

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...