AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #1 Skrevet 24. mai 2018 Vi har hatt et langvarig vennskap og er godt voksne. Alltid hvert veldig på å spørre folk ut hvordan de har det og graver i detaljer. Nå har jeg begynt å legge merke til at hun bruker informasjon å sender videre og er heller ikke interessert i å prate lenge hvis det ikke er snakk om problemer eller negative ting. Jeg har alltid vært sterk person, fikk en smell her i vinter og tok litt tid å komme opp. Da merket jeg meg spesielt hvor ivrig hun var å finne små detaljer på meg som var negativt. Prøvde å finne såre punkt, men samtidig å virke støttende. Har aldri sett dette før og får følelsen av at hun nyter å prøve å bryte ned andre på en svært lumsk og ligner nærmest narsissisme. Man blir vel enda mere sensitiv og våken kanskje etter en smell. Hun er sjarmerende, har et stort behov for oppmerksomhet, sykelig opptatt av utseende å fortelle om komplimenter hun får, svært påståelig og snakker nedlatende om andre. Tåler veldig dårlig kritikk og har ofte vanskelig med å forstå empatiske tilstander. Var en hendelse i fjor da hun skulle til Spania med en annen venninne og hun måtte bryte sydenturen fordi svigermor døde. Hun hadde null forståelse for dette og vennskapet ble brutt av den andre. Ja du kan jo spørre meg hva jeg ser i en slik venninne, men når det har gått over 20 år kan man kanskje bli litt blind. Er jo glad i henne, men nå begynner jeg virkelig å lure om dama har en personlighetsforstyrrelse. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Noen med tilsvarende venner? Anonymkode: bb260...7ef
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #2 Skrevet 24. mai 2018 Vil legge til at hun kan drive silent treatment hvis hun feks føler seg fornærmet. Har en sykdom som gjør at jeg ikke alltid kommer meg ut av huset å må en gang i blant akutt bryte avtaler, noen ganger dessverre 1 time før avtale. Dette vet hun godt om, men blir likevel veldig furten. Så later hun som ingenting kanskje 2 uker senere. Anonymkode: bb260...7ef
wintergirl Skrevet 24. mai 2018 #3 Skrevet 24. mai 2018 Tatt en alvorsprat med henne? Enten så må du kutte henne ut, eller kutte ned på tid med henne. Virkelig ikke fint å være så opptatt av seg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #4 Skrevet 24. mai 2018 Slike er det bare å kutte kontakten med. Anonymkode: 6b46a...972 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #5 Skrevet 24. mai 2018 Kutt kontakten. Ingenting å vente med. Anonymkode: 1e0b5...fbc 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #6 Skrevet 24. mai 2018 Kutt kontakten! Ingen vits i å spekulere om hun har en diagnose eller ikke, bruk tiden din på noe mer verdifullt. Anonymkode: a8c8a...2dd 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #7 Skrevet 24. mai 2018 Unnskyld altså. men det er ganske mange som ikke hadde giddet svare deg når du avbryter avtaler 1 time før du skal være et sted og ikke ville giddet prate med deg ever again uten at det feiler dem noe som helst. Anonymkode: 4da43...aee
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #8 Skrevet 24. mai 2018 Vi er venninner i en stor vennekrets med mange felles venninner, så å ikke ha kontakt er nesten umulig. Jeg har prøvd å si ting på forskjellige måter til henne å stusset over før hvor barnslig jeg synes hun kan oppføre seg hvis jeg er syk og hun blir fornærmet. Ikke svar på tekstmelding tilbake en gang. Å kutte tvert er jeg faktisk redd for skal skape enorm hevngjerrighet. Hun er veldig avhengig av meg og noen andre venner. Å gjøre det litt diskré kanskje? Anonymkode: bb260...7ef
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #9 Skrevet 24. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld altså. men det er ganske mange som ikke hadde giddet svare deg når du avbryter avtaler 1 time før du skal være et sted og ikke ville giddet prate med deg ever again uten at det feiler dem noe som helst. Anonymkode: 4da43...aee Når de vet du har en sykdom kan som komme så akutt? Jaha.. Anonymkode: bb260...7ef 4
Calypso Skrevet 24. mai 2018 #10 Skrevet 24. mai 2018 Hun høres ut som en drittkjerring men det betyr ikke at du kan slenge rundt deg alvorlige diagnoser som personlighetsforstyrrelse. 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 24. mai 2018 #11 Skrevet 24. mai 2018 Alle med personlighetsforstyrrelser er ikke onde, altså. Men uansett hun er ingen venn å ha i livet sitt, så kutt henne ut.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #12 Skrevet 24. mai 2018 18 minutter siden, Calypso skrev: Hun høres ut som en drittkjerring men det betyr ikke at du kan slenge rundt deg alvorlige diagnoser som personlighetsforstyrrelse. 16 minutter siden, Catalina Culès skrev: Alle med personlighetsforstyrrelser er ikke onde, altså. Men uansett hun er ingen venn å ha i livet sitt, så kutt henne ut. Enig i at det ikke trenger å være personlighetsforstyrrelse og at man dermed sagt er ond. Det var mere i retning om hun er en slange/ondsinnet eller om det faktisk kan feile henne noe i den retningen. Hvis jeg spør henne om hun ble sur eller fornærmet over at jeg måtte bryte fordi jeg var syk, sier hun alltid noe annet som at hun har vært super opptatt i det siste og ikke tenkt på det. Stemmer ikke. Vet hun bruker samme taktikken med andre. Jeg skal bryte diskré, men er veldig redd for at hun skal være hevngjerrig. Etter 20 års blindhet fra min side og i tro hun har hvert en Okay venninne, prater man jo om fortrolige saker. Jeg har tatt gradvis avstand og snodig nok har hun nå daglig kontakt med min bestevenninne. Sånn helt plutselig etter 20 år. Skal jeg advare min bestevenninne? Det virker som hun spinner nett. Veldig ubehagelig. Anonymkode: bb260...7ef
Salka Skrevet 24. mai 2018 #13 Skrevet 24. mai 2018 Venninne? Høres ikke ut som mye til venninne hun der. Ville kuttet henne ut, hun behandler deg jo som dritt! Tror du får det bedre uten henne. 3
Gjest Catalina Culès Skrevet 24. mai 2018 #14 Skrevet 24. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i at det ikke trenger å være personlighetsforstyrrelse og at man dermed sagt er ond. Det var mere i retning om hun er en slange/ondsinnet eller om det faktisk kan feile henne noe i den retningen. Hvis jeg spør henne om hun ble sur eller fornærmet over at jeg måtte bryte fordi jeg var syk, sier hun alltid noe annet som at hun har vært super opptatt i det siste og ikke tenkt på det. Stemmer ikke. Vet hun bruker samme taktikken med andre. Jeg skal bryte diskré, men er veldig redd for at hun skal være hevngjerrig. Etter 20 års blindhet fra min side og i tro hun har hvert en Okay venninne, prater man jo om fortrolige saker. Jeg har tatt gradvis avstand og snodig nok har hun nå daglig kontakt med min bestevenninne. Sånn helt plutselig etter 20 år. Skal jeg advare min bestevenninne? Det virker som hun spinner nett. Veldig ubehagelig. Anonymkode: bb260...7ef Selvfølgelig må du advare bestevenninna de.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #15 Skrevet 24. mai 2018 Nå er det snart 5 år siden jeg kuttet all kontakt med en venninne. Hun snakket alltid dritt om andre, sinnsykt opptatt av seg selv (kunne ringe og snakke i minst en halvtime om seg og sitt før hun etter en lang stund lurte på hvordan det gikk med meg), kunne snakke kjempelenge om alle komplimentene hun fikk av menn den ene dagen før hun snakket en evighet om hvor stygg hun var. Var rett og slett slitsomt å forholde seg til henne. Det rant over da hun ikke var glad på mine vegne da en stor begivenhet skjedde i mitt liv. Det lyste misunnelse, og hun snakket om det på en måte som ga meg dårlig samvittighet. DA skjønte jeg endelig at hun var en dårlig venninne. Angrer ikke en eneste dag på at jeg avbrøt vennskapet, og savner henne overhodet ikke. Anbefaler alle å avbryte vennskap som bare tilfører en negativitet. Anonymkode: 992b6...d8f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå