Gå til innhold

Kaste ut barnet fra hjemmet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste om denne saken fra USA, hvor foreldrene valgte å kaste sønnen ut av barndomshjemmet hans. 

Kunne dette vært mulig i Norge, rent juridisk? 

Ville dere som er foreldre her ha funnet på noe lignende, dersom ett barn ble boende hjemme hos dere som voksen? 

Anonymkode: 4488b...948

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser det som helt usannsynlig at noen av barna kommer til å være arbeidsløse og hjemmeboende når de er 30 år. Jeg forventer at alle over 18 enten studerer eller jobber og hadde derfor tatt tak i dette lenge før vedkommende fylte 30 år, så jeg kan i grunnen ikke se for meg en slik situasjon eller hva jeg hadde gjort. Dette er nok veldig uvanlig og det er jo derfor det havner i avisene.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det lov å kaste ut voksne barn. Han har ikke noe mer rett til å bo der enn hvem som helst annen. Han bodde der på nåde. 

Hvis han hadde betalt leie og hatt en kontrakt hadde saken stilt seg annerledes. 

Ja, jeg hadde kastet ut voksne barn som ikke vil jobbe eller studere. Men lenge før de fylte 30 år. De må ta ansvar for sitt eget liv. 

Anonymkode: 3050b...a03

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det lov å kaste ut voksne barn. En 30 år gammel mann er ikke et barn, og han har ingen juridiske rettigheter til å bo hjemme hos foreldrene sine

Anonymkode: 21473...724

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare trist. En 30 åring som er feit og lat som behandler foreldrene sine som dette - uff, om dette var meg ville jeg ha byttet ut låsene mens han var ut og kjøpte snop.  

Anonymkode: 0fdd9...7ee

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva grunnen er til at det bare er menn som er slik. 

Anonymkode: f6b1c...5bd

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Mødre som behandler de som småbarn hele livet sitt -derfor. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare trist. En 30 åring som er feit og lat som behandler foreldrene sine som dette - uff, om dette var meg ville jeg ha byttet ut låsene mens han var ut og kjøpte snop.  

Anonymkode: 0fdd9...7ee

Hva har vekten hans med dette å gjøre? 

Anonymkode: fc1c5...8fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Outlander skrev:

Ja, selvfølgelig er det kvinnens feil.. 

Anonymkode: d0999...261

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, selvfølgelig er det kvinnens feil.. 

Anonymkode: d0999...261

Ja, i de fleste tilfeller er det kvinnes feil lol.  Ser hvordan flere mødre har blitt nesten slaver til guttebarn jo eldre de blir uten å forvente noe som helst fra disse barna.  Fedre er også problematisk men da er de behandlet likt og ha koner som er hushjelp, slaver osv.  Tafatt alle mann. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Arkana skrev:

Jeg ser det som helt usannsynlig at noen av barna kommer til å være arbeidsløse og hjemmeboende når de er 30 år. Jeg forventer at alle over 18 enten studerer eller jobber og hadde derfor tatt tak i dette lenge før vedkommende fylte 30 år, så jeg kan i grunnen ikke se for meg en slik situasjon eller hva jeg hadde gjort. Dette er nok veldig uvanlig og det er jo derfor det havner i avisene.

hvilken rett har du til å forvente noe som helst av en en myndig person? du kan ha ønsker, men alle må få lov til å gå egne veier og følge sine egne drømmer. selvsagt behøver du ikke å være med å finansiere dette, men du må tolerere at noen vil andre ting enn hva du forventer!

Anonymkode: 2ea46...8fb

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke bare menn som er slik. Søsteren min f.eks bodde hjemme hos moren min til hun var over 40.

Anonymkode: a5c12...440

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Outlander skrev:

Så faren, som bor sammen med mor, er fritatt all ansvaret??? 

Anonymkode: 24aa6...cd3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

hvilken rett har du til å forvente noe som helst av en en myndig person? du kan ha ønsker, men alle må få lov til å gå egne veier og følge sine egne drømmer. selvsagt behøver du ikke å være med å finansiere dette, men du må tolerere at noen vil andre ting enn hva du forventer!

Anonymkode: 2ea46...8fb

Men om man er en slabbedask på 30 år som ikke betaler for seg eller hjelper til som har disse drømmene så kan man ikke forvente noe annet enn å bli hive ut heller. Man er selv ansvarlig for eget liv.

Anonymkode: e4d91...5f4

• Liker 9
Skrevet

Hadde aldri kastet ut egne barn, men forventer at de hjelper til økonomisk og bidrar til å opprettholde husholdet mens de bor her, jobb eller ikke og mine regler. 

• Liker 1
Skrevet

Forutsatt at de ikke er syke forventer jeg at ungene flytter ut når de er ferdige med videregående, og jeg regner med at de ønsker det selv også. Er de ikke klare (ikke alle er det selvfølgelig) får de den tiden de trenger (innen rimelighetens grenser, 1-2 år ekstra). Jeg tror det er sunt å komme seg ut av skjørtene til mor, flyttet selv ut da jeg var 16, veldig frivillig. Jeg vil hjelpe ungene der det trengs selvfølgelig, de vil jo alltid være barna mine, men å ha sitt eget krypinn når man starter studier er en bra ting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri klart å kaste ut egne barn. Hadde nok vært lei og frustrert og gjort alt jeg kunne for å få barnet til å stå på egne ben, men jeg hadde aldri klart å kaste det ut. Det blir for meg helt feil. 

Forventer dog at de er selvstendige nok ved ca 20-års alder (kanskje også tidligere) og kommer til å kreve leie etter vgs. men jeg hadde aldri klart å kaste barnet ut.

Anonymkode: 2e344...b8a

Gjest Ingrid78
Skrevet

Jeg hadde aldri kastet ut et av barna mine. Kanskje jeg ser litt annerledes på det, fordi jeg er vokst opp i generasjonsbolig, og flyttet tilbake dit da den eldre generasjonen døde. Men jeg hadde forventet at de bidro, at de gjorde noe. Og hadde de ikke gjort noe frivillig, så kan du banne på at jeg hadde satt dem i sving. 

Skrevet

Jeg tenker at er mann 30 er det på tide å stå på egne ben og klarer man ikke det, bør man i hvertfall bidra hjemme og vise litt takknemlighet for å bli forsørget. Etter å ha lest artikkelen mistenker jeg at denne sønnen har ikke akkurat vært noe positivt bidrag i husholdningen og at det er kanskje det som er hovedgrunnen til at foreldrene går så langt for å få ham ut. De så jo helt nedkjørt ut på de bildene.. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste om denne saken fra USA, hvor foreldrene valgte å kaste sønnen ut av barndomshjemmet hans. 

Kunne dette vært mulig i Norge, rent juridisk? 

Ville dere som er foreldre her ha funnet på noe lignende, dersom ett barn ble boende hjemme hos dere som voksen? 

Anonymkode: 4488b...948

Foreldrene mine ville aldri latt meg bo hjemme uten jobb nå. De er ikke dårlige foreldre av den grunn, helt ærlig er jeg sjeleglad for at jeg har vett nok til å starte mitt eget liv for meg selv. 

Anonymkode: 9975b...640

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...