Gå til innhold

Beltestol med mulighet for isofix

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe et bilsete med rygg til å ha i ekstrabilen til en på 5 år og en på 7 år.

- Må ha isofix som man kan ''snu'' bort etter behov.
- Helst ta så liten plass som mulig.
- Mulighet for å ha i ekstrasete bak i biler som er 7 seter. 

Noen tips til hva jeg bør kjøpe?

Anonymkode: 54db7...437

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlige beltestoler kan ikke roteres. Men cybex og den nye besafe izi flex fix er bra stoler. Det viktigste dog er å ha med barna og bilene for å prøve, slik at du ser hvilken stol som gir rett belteføring og står rett i deres biler.

Skrevet
3 timer siden, Minlillelykke skrev:

Vanlige beltestoler kan ikke roteres. Men cybex og den nye besafe izi flex fix er bra stoler. Det viktigste dog er å ha med barna og bilene for å prøve, slik at du ser hvilken stol som gir rett belteføring og står rett i deres biler.

Er heller ikke snakk om rotasjon som jeg leser, men at personen må kunne snu isofixfestene bort for å ikke bruke de. 

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Er heller ikke snakk om rotasjon som jeg leser, men at personen må kunne snu isofixfestene bort for å ikke bruke de. 

Det finnes ingen stol som kan roteres som ikke har isofix. Alle de som kan roteres festes med isofix. Cybex sirona, recaro zero 1, britax dualfix og maxi cosi axxisfix. Inen av de vil trolig passe en 5 åring da de er i size og varer kun til 18 kg eller 105 cm. Alt ettrsom hva som intreffer først

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Minlillelykke skrev:

Det finnes ingen stol som kan roteres som ikke har isofix. Alle de som kan roteres festes med isofix. Cybex sirona, recaro zero 1, britax dualfix og maxi cosi axxisfix. Inen av de vil trolig passe en 5 åring da de er i size og varer kun til 18 kg eller 105 cm. Alt ettrsom hva som intreffer først

Hun snakker ikke om å snu stolen. 

Hun snakker om å kunne snu isofixfestene vekk, slik at de ikke dytter inn i seteryggen når setet brukes i en bil uten isofix! 

Anonymkode: 4b722...6b1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun snakker ikke om å snu stolen. 

Hun snakker om å kunne snu isofixfestene vekk, slik at de ikke dytter inn i seteryggen når setet brukes i en bil uten isofix! 

Så kom med forslag i stedet for å korrigere? Vet at flere av cybex stolene har denne funksjonen. Hvis man tar turen til noen som selger stoler vet de også det. Den nye til besafe er jeg usikker på om det går med, men jeg er ganske sikker på at flere av cybex kan brukes slik

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke peiling på hvilke stoler isofixen kan pakkes vekk og ikke brukes på, så jeg har ingen forslag. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal kjøpe et bilsete med rygg til å ha i ekstrabilen til en på 5 år og en på 7 år.

- Må ha isofix som man kan ''snu'' bort etter behov.
- Helst ta så liten plass som mulig.
- Mulighet for å ha i ekstrasete bak i biler som er 7 seter. 

Noen tips til hva jeg bør kjøpe?

Anonymkode: 54db7...437

Du får ikke isofix til stoler beregnet på store barn. Isofix er for stoler i gruppe 1, noen få stoler i gruppe 2 og der stopper det..Gruppe 3 stoler er uten isofix og skal heller ikke snues. 

Du må prøve stolene i bilene før du kjøper ellers kan du få en stol som er trafikkfarligere enn å ikke bruke stol. Det gjelder alle typer stoler. 

Anonymkode: 16d70...71f

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke isofix til stoler beregnet på store barn. Isofix er for stoler i gruppe 1, noen få stoler i gruppe 2 og der stopper det..Gruppe 3 stoler er uten isofix og skal heller ikke snues. 

Du må prøve stolene i bilene før du kjøper ellers kan du få en stol som er trafikkfarligere enn å ikke bruke stol. Det gjelder alle typer stoler. 

Hvorfor er det da isofix på beltestolen til sjuåringen her i huset? Stolen er festet i bilen med isofix, og ungen er stroppet inn med bilens belte. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joda, de fleste beltestoler har faktisk isofix, men der er jobben til isofixen å kun holde stolen. På klasse 1 stoler holder den jo både barn og stol. På belestoler fungerer den slik at du slipper å sette fast setet med bele når barnet ikke sitter der

• Liker 1
Skrevet

Vi har Britax kidfix, og det har isofix. Ikke veldig smalt, men godt å sitte i for barnet og kommer veldig høyt i tester.

Skrevet
På 24.5.2018 den 15.24, Minlillelykke skrev:

Jeg vet da det. Tror du må lese igjen hva jeg skriver.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i butikk hvor vi selger bilstoler, og anbefaler virkelig BeSafe iZi Flex FIX i-Size. Det er det smaleste setet hvor du kan fjerne beskyttelsen på sidene slik at man i praksis kan plassere 3 av disse setene ved siden av hverandre i en bil. Isofix-festene kan også dyttes inn i fester under stolen når de ikke er i bruk😊

Anonymkode: ad831...0d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Axkid woolman mener jeg man kan «ta bort» isofix på :) 

Anonymkode: 8e52a...023

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...