Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skrev et innlegg tidligere i dag ang. feriepenger. Jeg har rett på feriepenger fant jeg ut av. Selv om sjefen sa jeg ikke får! Blir nok å kontakte arbeidstilsynet om jeg ikke ser noe til de før 1 juli 

Jeg hørte med ei som sa opp i mars, om hun hadde fått feirepengene. Men så svarte at hun hadde ikke en gang fått hennes siste lønn…

Så hørte jeg med ei annen ansatt som jobber der nå, og hun sa at hun fikk de 18 juni.

Det var også ei som kommenterte på det innlegget jeg skrev tidligere at mange arbeidsgivere svindler folk..

Dette var altså en butikk der vi kunne skrive oss opp om vi skulle kjøpe noe istedenfor å betale der og da. Jeg kom til å tenke på at i november eller i desember fikk jeg lønn på mindre enn jeg skulle, når jeg egentlig skulle ha mer enn det. Jeg handlet ting for ca. 4300, siden jeg har to katter og ville utnytte muligheten av å ha rabatt på kattemat og sand. Jeg hadde også bilde av papiret der vi måtte skrive oss opp på at ting skulle bli trukket fra lønna.

Jeg har kun på egne notater nå, siden jeg slettet bildet jeg hadde av det arket, at jeg brukte 4300. På lønnslippen jeg fikk så stod det at jeg hadde brukt 5700,- (husker ikke presise tall på 10’er plassen), men alt var jo i papir, lønnslipp og der vi skrev timelister og der vi ble trukket fra i lønn.

Jeg tenkte ikke over det før den lønna der siden jeg hadde regnet ut presist hva jeg skulle få, og det var på frikort.

Men kan jeg be om å få se de listene nå etter så lang tid? Jobbet der fra august til desember.

Jeg snakket med ei annen ansatt også, hun sa i dag at hun har merket mangel på 2000 kr osv i mnd, men ikke tenkt over at det faktisk kan ha blitt stjålet.

Vet noen om man kan få kopi av lønnslippen også? 

Nå er jeg desperat etter å se de listene igjen! Jeg vet hvertfall at om jeg får tak i listene så har jeg muligheten til at ei tar bilde av boka der det står alle timene jeg har jobbet, for de var alltid korrekte.

Jeg vet jeg er dum som ikke tok tak i det med engang jeg merket noe var rart men..

Anonymkode: c3973...3c8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bedrifter er pliktig å oppbevare papirer i x antall år

Anonymkode: 562d8...fdf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bedrifter er pliktig å oppbevare papirer i x antall år

Anonymkode: 562d8...fdf

Hørt at det er 10 år ja, men har jeg krav til å se de? Vil ikke lage en stor sagt eller fortelle hvorfor jeg vil ha de før jeg har fått frem beviser da 

Anonymkode: c3973...3c8

Gjest Nina1975
Skrevet (endret)

Gå sammen du og alle de andre kollegaene dine og samle bevis og papir og alt dere kan, gå til arbeidstillsynet og snakk med de. Her bør de gå inn å gjennomgå alle regnskap og fullt bokettersyn. Da vil nok ting ordne seg. Da vil de slite. Dette er ikke noe du skal eller kan undersøke, vi "vanlige" folk har ikke kompetanse til å ta tak i dette.

Endret av Nina1975

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...