Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo i vinden igjen etter utallige år der dette har blitt diskutert. Jeg havnet selv akkurat i diskusjon med mine foreldre angående bruk av shorts på arbeidsplassen.

Jeg mener at dersom menn ikke skal få gå med shorts på jobb så kan ikke kvinner få gå med knelangt skjørt heller, det vil måtte nå anklene.Dersom kvinner derimot skal få gå med skjørt til knærne er det også rett og rimelig at menn får gå med shorts. Man kan da virkelig ikke diskriminere og kreve at menn skal bli overopphetet bare basert på deres kjønn? Jeg synes det er enormt trangsynt, bakvent og i mot likestilling at menn skal tvinges til å gå med langbukse dersom kvinner på samme arbeidsplass får gå med knelangt skjørt, men da ble foreldrene mine (60+) så forferdet over hva jeg sa og begynte å legge ut om at jeg måtte revurdere mine holdninger og at de ikke hadde hørt på maken. Jeg kjenner at jeg ble skuffet over at foreldrene mine henger så tilbake i tiden og tydeligvis synes det er greit å diskriminere menn bare fordi de er menn. Hva tenker folk her på KG om denne saken?

Mann 27

Anonymkode: 03a36...74c

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes hverken miniskjørt eller korte shorts har noe å gjøre i et jobbmiljø kontormiljø.  Knelangt skjørt og presentable shorts (ikke dongeri) som går ned til knærne, synes jeg er innafor.

Min mening.

Endret av Zenobia
Tenkte én ting og skrev noe annet
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at de få dagene vi har så varmt vær i Norge at shorts er et tema så burde også menn kunne gå med shorts. Men, et stort men... det må være pene shortser. Ikke med blomster og farger osv, men noe som ligner dressbukse eller slikt. 

Anonymkode: cdee8...b4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så glad jeg har et yrke hvor man stort sett driter i hva jeg har på meg.. Om jeg vil komme i joggebukse, shorts, tights, onepiece eller hva det nå enn skulle være er det ingen som løfter et øyebryn.

Mann, jobber i barnehage...

Anonymkode: edbdf...380

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Noen flere`?

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo i vinden igjen etter utallige år der dette har blitt diskutert. Jeg havnet selv akkurat i diskusjon med mine foreldre angående bruk av shorts på arbeidsplassen.

Jeg mener at dersom menn ikke skal få gå med shorts på jobb så kan ikke kvinner få gå med knelangt skjørt heller, det vil måtte nå anklene.Dersom kvinner derimot skal få gå med skjørt til knærne er det også rett og rimelig at menn får gå med shorts. Man kan da virkelig ikke diskriminere og kreve at menn skal bli overopphetet bare basert på deres kjønn? Jeg synes det er enormt trangsynt, bakvent og i mot likestilling at menn skal tvinges til å gå med langbukse dersom kvinner på samme arbeidsplass får gå med knelangt skjørt, men da ble foreldrene mine (60+) så forferdet over hva jeg sa og begynte å legge ut om at jeg måtte revurdere mine holdninger og at de ikke hadde hørt på maken. Jeg kjenner at jeg ble skuffet over at foreldrene mine henger så tilbake i tiden og tydeligvis synes det er greit å diskriminere menn bare fordi de er menn. Hva tenker folk her på KG om denne saken?

Mann 27

Da jeg jobbet på kontor gikk jeg som jeg ville. I shorts, tresko og Mötorhead t-skjorte, i tillegg gikk jeg med caps innimellom, ga blanke faen i hva andre måtte mene. Ingen sa noe heller. Jeg gjorde jobben min.

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer med folk som er så fryktelig redde for å se hud? Hva er egentlig uanstendig med det? Ok, det strider kanskje med noen "vedtatte" (og importerte) konvensjoner i visse deler av arbeidslivet, men jeg oppfordrer de som sliter med dette å tenker gjennom hva de egentlig reagerer på. Ja til mer naturlighet!

Anonymkode: 0a89f...530

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at de få dagene vi har så varmt vær i Norge at shorts er et tema så burde også menn kunne gå med shorts. Men, et stort men... det må være pene shortser. Ikke med blomster og farger osv, men noe som ligner dressbukse eller slikt. 

Fordi at?

AnonymBruker
Skrevet

Når menn må gå i shorts på jobben, har ledelsen sviktet. Et AC-anlegg, som gjør at arbeidsplassen holder 20 grader, er det minste man kan folange, som arbeidstaker.

Anonymkode: 5e4bb...71d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjørt og shorts er forskjellige plagg og ikke nødvendigvis sammenliknbare. Du får stille i skjørt og se hva ledelsen sier...

Anonymkode: 868e0...05a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjørt og shorts er forskjellige plagg og ikke nødvendigvis sammenliknbare. Du får stille i skjørt og se hva ledelsen sier...

Anonymkode: 868e0...05a

Dersom jeg hadde fått forbud mot å gå i shorts, men kvinner fikk gå i skjørt kan du banne på at jeg hadde stilt i skjørt jeg også, men heldigvis er ikke min arbeidsplass såpass trangsynt.

• Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva skjer med folk som er så fryktelig redde for å se hud? Hva er egentlig uanstendig med det? Ok, det strider kanskje med noen "vedtatte" (og importerte) konvensjoner i visse deler av arbeidslivet, men jeg oppfordrer de som sliter med dette å tenker gjennom hva de egentlig reagerer på. Ja til mer naturlighet!

Det er vel ikke det å se hud som er problemet, men at det ser uprofesjonelt ut og ikke matcher bedriftens image? 100% naturlig og selv selv kan man være før og etter arbeidstid, synes jeg. På jobben har man en rolle man får betalt for å spille.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, chinosshorts eller liknende bør være greit. Men både skjørt og shorts bør rekke minst til kneet synes jeg; ikke vil jeg se for mye av kollegene mine, og ikke er jeg interessert i at de skal legge fra seg svette og døde hudceller på møblene rundt omkring. :P 

Anonymkode: 78555...9eb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Mr. Kilmister skrev:

Fordi at?

Pga kleskoder. Det passer seg ikke at en advokat kommer i møte med kunden i surfeshortsen han bruker på stranda. Derimot hvis han har på en cityshorts f.eks eller chinos-shorts synes jeg det er helt greit. 

Jobber man på anleggsplass så gjelder selvsagt ikke dette, jeg snakker om kontor-yrker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, hind skrev:

Det er vel ikke det å se hud som er problemet, men at det ser uprofesjonelt ut og ikke matcher bedriftens image? 100% naturlig og selv selv kan man være før og etter arbeidstid, synes jeg. På jobben har man en rolle man får betalt for å spille.

Hvorfor ser det uprofesjonelt ut? Det er bare tillærte holdninger. Følg tanken helt ut og forklar hvorfor tekstiler er mer profesjonelt enn hud. Man er ikke betalt for å spille en rolle. Man er betalt for å gjøre en jobb. Om man ikke er skuespiller da.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi shorts ser useriøst ut. Dette er samfunnsbetinget. Hvis man så gjerne vil gå med shorts på jobb får man heller velge seg et litt mer fritt og gøyalt yrke, som å selge sukkerspinn for eksempel. 

Anonymkode: 0356d...5a7

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga kleskoder. Det passer seg ikke at en advokat kommer i møte med kunden i surfeshortsen han bruker på stranda. Derimot hvis han har på en cityshorts f.eks eller chinos-shorts synes jeg det er helt greit. 

Jobber man på anleggsplass så gjelder selvsagt ikke dette, jeg snakker om kontor-yrker. 

Det er snakk om kontor her. I rettsalen er det noe annet. Man går heller ikke i SURFESHORTS på en anleggsplass, da bruker man verneutstyr.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mr. Kilmister skrev:

Det er snakk om kontor her. I rettsalen er det noe annet. Man går heller ikke i SURFESHORTS på en anleggsplass, da bruker man verneutstyr.

Det har jeg vel aldri sagt, men man går heller ikke i cityshorts eller chinos på anleggsplass. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ser det uprofesjonelt ut? Det er bare tillærte holdninger. Følg tanken helt ut og forklar hvorfor tekstiler er mer profesjonelt enn hud. Man er ikke betalt for å spille en rolle. Man er betalt for å gjøre en jobb. Om man ikke er skuespiller da.

Fordi det er klær mange forbinder med ferie og fritid og fordi det ser mer respektabelt ut med klær. Tillært eller ei, sånn er det nå. Stiller man i shorts og t-skjorte signaliserer man at bryr seg mer om seg selv og eget velbehag enn om kundene og de andre bedriften er avhengig av å gjøre et godt inntrykk på. Man signaliserer også manglende vilje til å tilpasse seg.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så glad jeg har et yrke hvor man stort sett driter i hva jeg har på meg.. Om jeg vil komme i joggebukse, shorts, tights, onepiece eller hva det nå enn skulle være er det ingen som løfter et øyebryn.

Mann, jobber i barnehage...

Anonymkode: edbdf...380

Tror du har misforstått..😨 jeg som forelder hadde faktisk hevet øyebrynene om jeg hadde møtt en ansatt i onepiece og også i en slaskete johgebukse! Du er faktisk på jobb! Jeg jobber også i barnehage og der kler man seg ordentlig. Shorts er selvfølgelig innafor, men den skal ikke være veldig kort. Behagelig, men skikkelig bør man kle se i den type jobb. 

Anonymkode: 56a05...c46

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...