AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #1 Skrevet 23. mai 2018 Derav engelsk og nordisk som fag, har søkt på dette til høsten! Har noen gått/går noen der nå og kan dele erfaringer? Er dere fornøyd i det store og det hele? Hvordan er det faglig i norsk og engelsk, i forhold til lærere, og også sosialt utenom studiet og UiO som studiested generelt? Er det mye obligatorisk, så er det utfordrende å jobbe utenom studiet? Er foreleserne engasjerte? Anonymkode: 08a1f...a81
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #2 Skrevet 23. mai 2018 Jeg vil fraråde deg å ha to så rettetunge fag som norsk og engelsk. Anonymkode: bb51b...fc5 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #3 Skrevet 23. mai 2018 Jeg har fullført lektorprogrammet med historie og engelsk. Engelsk på uio var kjempe spennende. Syns kanskje ikke aaalt var godt gjennomført, men de tok til seg tilbakemeldingene hvertfall som ble gitt underveis. Flere gode professorer, spesielt grammatikk og fonetikk professorene jeg hadde. Seminarene var Ok. Mye obligatorisk, så jobb må bli på kveldstid. British civ. Var superkjedelig! Anonymkode: a09c1...b7e
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #4 Skrevet 24. mai 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil fraråde deg å ha to så rettetunge fag som norsk og engelsk. Anonymkode: bb51b...fc5 Enig, lett å få jobb, men mye arbeid! Jeg vil anbefale å kombinere norsk med et litt lettere fag. Anonymkode: 76acf...a3f 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #5 Skrevet 28. mai 2018 På 23.5.2018 den 23.45, AnonymBruker skrev: Jeg har fullført lektorprogrammet med historie og engelsk. Engelsk på uio var kjempe spennende. Syns kanskje ikke aaalt var godt gjennomført, men de tok til seg tilbakemeldingene hvertfall som ble gitt underveis. Flere gode professorer, spesielt grammatikk og fonetikk professorene jeg hadde. Seminarene var Ok. Mye obligatorisk, så jobb må bli på kveldstid. British civ. Var superkjedelig! Anonymkode: a09c1...b7e Hvilke fag var mest interessante i engelsk? Det er det som er favorittfaget mitt, og det jeg egentlig har mest lyst til å studere! Men skjønner at det er enklere å få jobb når man har "flere bein å stå på" Anonymkode: 08a1f...a81
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #6 Skrevet 28. mai 2018 På 24.5.2018 den 10.15, AnonymBruker skrev: Enig, lett å få jobb, men mye arbeid! Jeg vil anbefale å kombinere norsk med et litt lettere fag. Anonymkode: 76acf...a3f Det jeg egentlig har mest lyst på er engelsk! Har lest et sted at man har 19 undervisningstimer i engelsk i 100% stilling på vgs. Usikker på om dette stemmer, men hypotetisk sett - er det naivt å tro at jeg kunne kommet unna med å ha f.eks 14 timer engelskundervisning per uke, fordelt på ulike klasser, og hatt 5 timer norsk? Føler det ikke ville oppleves som like tungt Anonymkode: 08a1f...a81
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #7 Skrevet 29. mai 2018 Hør på de som fraråder deg den kombinasjonen. Skal du undervise kun norsk og engelsk på vgs? Har du i det hele tatt tenkt på rettebyrden? 14 timer engelsk vil si engelsk i tre klasser, eller flere? Og så skal du ha en klasse i norsk også? Hvis du brenner for engelsk så tar du engelsk. Dropp norsk, og velg heller et lettere fag uten så mye rettebyrde. Du kommer til å være utbrent etter kort tid, og hva gjør du da? Anonymkode: e3c85...f98 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #8 Skrevet 29. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hør på de som fraråder deg den kombinasjonen. Skal du undervise kun norsk og engelsk på vgs? Har du i det hele tatt tenkt på rettebyrden? 14 timer engelsk vil si engelsk i tre klasser, eller flere? Og så skal du ha en klasse i norsk også? Hvis du brenner for engelsk så tar du engelsk. Dropp norsk, og velg heller et lettere fag uten så mye rettebyrde. Du kommer til å være utbrent etter kort tid, og hva gjør du da? Anonymkode: e3c85...f98 Nei, har ikke tenkt på rettebyrden, da jeg fortsatt går på vgs og aldri har jobbet som lærer før Men skjønner ikke hvorfor det er mer retting på norsk enn i f.eks religion? Når det tross at er et mindre fag uansett, må man ikke da ha flere klasser uansett, blir det likvevel ikke lik mengde? Anonymkode: 08a1f...a81
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #9 Skrevet 30. mai 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, har ikke tenkt på rettebyrden, da jeg fortsatt går på vgs og aldri har jobbet som lærer før Men skjønner ikke hvorfor det er mer retting på norsk enn i f.eks religion? Når det tross at er et mindre fag uansett, må man ikke da ha flere klasser uansett, blir det likvevel ikke lik mengde? Anonymkode: 08a1f...a81 Norsk er det største faget i skolen. Det er en grunn til at ingen velger norsk og engelsk = rettebyrden er ENORM. I religion kan man ha kortsvar, ankryssing, mye muntlig osv, i norsk er det som regel tekster av en viss lengde. Husk at norsk er dobbelt arbeid, du skal rette nynorsk også! For guds skyld, ikke velg -begge- de tyngste fagene i skolen... Anonymkode: 2c4c5...afe
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #10 Skrevet 30. mai 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, har ikke tenkt på rettebyrden, da jeg fortsatt går på vgs og aldri har jobbet som lærer før Men skjønner ikke hvorfor det er mer retting på norsk enn i f.eks religion? Når det tross at er et mindre fag uansett, må man ikke da ha flere klasser uansett, blir det likvevel ikke lik mengde? Anonymkode: 08a1f...a81 Nei, det er mye, mye mer retting med norsk enn med religion per undervisningstime. Anonymkode: 76acf...a3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå