AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #1 Skrevet 23. mai 2018 Guttungen på 1,5 år er "kritthvit"! Alle i familien på pappans og min side blir brune i forskjellige skalaer på sommeren. Alle uten om 1. Nemlig min bror som også er "kritthvit". Nå smører jeg lillemann opp og i mente med solkrem hver dag, men noe farge burde han vel ha fått. Han er ute i flere timer hver dag. Har noen erfaring med at barn/ babyer blir brunere i huden med årene? Eller er det slik at lillemann fullt og helt har arvet huden til den ene i familien som ikke tåler sol? :/ Svar mottas med takk! Anonymkode: 949d6...866
Gjest BearMama Skrevet 23. mai 2018 #2 Skrevet 23. mai 2018 Han tåler vel sol om han er ute flere timer om dagen uten å bli brent.
Nyepoke Skrevet 23. mai 2018 #3 Skrevet 23. mai 2018 Mine ble brunere med årene, men det hadde kanskje noe med at jeg gikk ned fra faktor 50 til faktor 30....og at når de var små passet jeg på at de var i skyggen, hadde solhatt, og tynne klær, når de ble eldre var de nok mer ute i direkte sollys. Vær glad ungen din ikke blir brent, fortsett å bruk solkrem, selv om han ikke blir brun. Det viktigste er å beskytte seg mot solstrålene, ikke bli brun. 14
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #4 Skrevet 23. mai 2018 Beskyttelse er det viktigste. Selv var jeg kritthvit som barn, hadde rødt hår frem til jeg ble 2-3 år. Nå er jeg mørk i håret og blir brun før jeg stikker tåa over dørstokken i februar. Anonymkode: efb91...4e1 2
Gjest Nina1975 Skrevet 23. mai 2018 #5 Skrevet 23. mai 2018 Vi var i Thailand i tre uker med to småbarn. Smørte de 2-3 ganger om dagen, høy faktor, var ute nesten hele tiden. Begge var nesten like bleke når de kom hjem😂 Så sola biter ikke like godt på alle. Noen venner av de blir brune bare de melder sol på yr omtrent.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #6 Skrevet 23. mai 2018 Ok! Da finnes det håp for at han kan få noe mer farge med årene:) Takk for mange fine svar! Anonymkode: 949d6...866
skruf Skrevet 23. mai 2018 #7 Skrevet 23. mai 2018 (endret) Det kan være hudtypen, at han ikke blir brun i sola. Eldstejenta mi har veldig lys hudtype, hun får nesten aldri farge. Er voksen nå, og har vært sånn hele tiden. En sommer var hun 4 uker med oss på Kreta og to uker i Italia med faren sin, var så vidt antydning til bikiniskille. Både faren hennes og jeg blir fort solbrune, men hun har en onkel og ei kusine som har samme hudtypen. Yngste derimot blir brun som ei pepperkake straks solen titter frem. Hun har vært sånn siden hun var baby, selv med høy faktor. Endret 24. mai 2018 av skruf 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #8 Skrevet 23. mai 2018 Oj, jeg ville definitivt satt han på en kur med betakaroten og lagd et opplegg med betakaroten og solarium ❤️ Jeg gjorde det med Leander-Zalando-Michael og nå er han skikkelig gylden og brun ❤️ Lille sjekkasen min 💙 Anonymkode: ded01...93f 30
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #9 Skrevet 23. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj, jeg ville definitivt satt han på en kur med betakaroten og lagd et opplegg med betakaroten og solarium ❤️ Jeg gjorde det med Leander-Zalando-Michael og nå er han skikkelig gylden og brun ❤️ Lille sjekkasen min 💙 Anonymkode: ded01...93f 🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: 063a2...a3a 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #10 Skrevet 24. mai 2018 Så heldig han er. Helt lys hud er så vakkert! Anonymkode: 33303...5e7 1
Ulrikke Skrevet 24. mai 2018 #11 Skrevet 24. mai 2018 Sånn var datteren min også, og hun er sånn til en viss grad enda, nå er hun 12 1/2.... Hun er plaget av soleksem hver vår, men bank i bordet har det ikke vært FULLT så ille i år selv om sommeren kom som en rakett... Jeg har alltid smurt henne godt, hun har vært solbrent noen få ganger, men ofte går det fint selv om hun feks har glemt å smøre seg selv nå. Skille får hun derimot ikke, så det virker bare som om hun ikke har allverdens pigment, eller hva vet jeg.... Vi kan være 14 dager på badeferie hvor hun bor i sola i bikini, og det er såvidt det synes når vi kommer hjem... Det virker som noen bare er sånn.... Hun har aldri vært blant de 2-åringene som er nøttebrune oppå hendene i april fordi de har lekt i vårsola (har jobbet mange år i barnehage og sett noen sånne ) Stedatteren min har vært helt lik.... Jeg husker enda vi var på ferie det året hun var 14, og da fikk hun faktisk skille... SÅ fornøyd med seg selv
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #12 Skrevet 24. mai 2018 Jeg ble brunsvart som liten i sola, samme med søstera mi. Folk har forskjellig hud og noen blir brunere enn andre. Ett lite barn har ikke opparbeidet seg pigmenter ennå fra soling. Så det kan komme, men det kan også være at han ikke har hud som blir særlig brun. Pass på å smør han med solfaktor 30. Anonymkode: fa92c...96c
WCKD Skrevet 24. mai 2018 #13 Skrevet 24. mai 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Guttungen på 1,5 år er "kritthvit"! Alle i familien på pappans og min side blir brune i forskjellige skalaer på sommeren. Alle uten om 1. Nemlig min bror som også er "kritthvit". Nå smører jeg lillemann opp og i mente med solkrem hver dag, men noe farge burde han vel ha fått. Han er ute i flere timer hver dag. Har noen erfaring med at barn/ babyer blir brunere i huden med årene? Eller er det slik at lillemann fullt og helt har arvet huden til den ene i familien som ikke tåler sol? :/ Svar mottas med takk! Anonymkode: 949d6...866 Skal du virkelig presse skjønnhetsidealer på et lite spedbarn? Nå må folk for helvete skjerpe seg! 6
Raven.Writingdesk Skrevet 24. mai 2018 #14 Skrevet 24. mai 2018 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Oj, jeg ville definitivt satt han på en kur med betakaroten og lagd et opplegg med betakaroten og solarium ❤️ Jeg gjorde det med Leander-Zalando-Michael og nå er han skikkelig gylden og brun ❤️ Lille sjekkasen min 💙 Anonymkode: ded01...93f 😂 .. «zalando»... 😂😂😂 Endret 24. mai 2018 av veggteppe 1
Minlillelykke Skrevet 24. mai 2018 #15 Skrevet 24. mai 2018 Junior her blir veldig brun, mens vi voksne blir ikke særlig brun. Så det har han nok fra oldemorens side. Dette vil jeg tro handler om hudtype
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #16 Skrevet 24. mai 2018 3 timer siden, JackNapier skrev: Skal du virkelig presse skjønnhetsidealer på et lite spedbarn? Nå må folk for helvete skjerpe seg! Enig, skjønner ikke greia med å lage en tråd om dette. Samma det vel om ungen blir brun eller ei, lider ingen nød. Er sikkert en av dem som ikke vil ha rødhåra unger. Anonymkode: 894e0...e3a
The Kitten Skrevet 24. mai 2018 #17 Skrevet 24. mai 2018 Jeg lurer også på om det er viktig at han blir brun eller om det bare var generelle erfaringer du var ute etter?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #18 Skrevet 24. mai 2018 På 23.5.2018 den 21.24, AnonymBruker skrev: Guttungen på 1,5 år er "kritthvit"! Alle i familien på pappans og min side blir brune i forskjellige skalaer på sommeren. Alle uten om 1. Nemlig min bror som også er "kritthvit". Nå smører jeg lillemann opp og i mente med solkrem hver dag, men noe farge burde han vel ha fått. Han er ute i flere timer hver dag. Har noen erfaring med at barn/ babyer blir brunere i huden med årene? Eller er det slik at lillemann fullt og helt har arvet huden til den ene i familien som ikke tåler sol? :/ Svar mottas med takk! Anonymkode: 949d6...866 Sart barnehud har ikke godt av sol. Og lillemann? Jeg måtte undersøke at jeg ikke var havnet i feilt underforum. Anonymkode: 55d6e...bf7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå