Gå til innhold

Sliter med relasjoner til andre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes det å forholde seg til andre mennesker er så utrolig vanskelig. Jeg har noen få venner, men sliter med å opprettholde vennskap og ha venner over tid. Grunnen til at jeg fortsatt har venner er nok fordi den andre parten er tålmodig og er flink til å ta initiativ. 

Jeg tar så å si aldri initiativ til å finne på noe, jeg er livredd for å bli avvist eller at det jeg foreslår ikke skal være "bra" nok og at andre sikkert heller vil treffe noen andre enn meg. 

Jeg er også ekstremt treg med å svare på meldinger jeg mottar på f.eks facebook, sms osv. Bruker gjerne dager på å svare, noen jeg har mottatt for flere måneder siden har jeg fortsatt ikke svart på..., jeg vil jo ikke være sånn, men jeg klarer ikke endre meg. Jeg har slitt psykisk siden jeg var 12-13 år, og har gått i behandling siden, jeg er nå 26. ble mobbet mye i barndommen. 

Jeg har aldri hatt kjæreste og ingen nære venner. Utad framstår jeg egentlig ikke spesielt usikker, og på overflaten virker jeg ganske blid og fornøyd, snakker aldri om vanskelig ting med venner eller familie. Så ingen er klar over at jeg sliter så mye som jeg gjør. 

Så jeg mister venner stadig vekk, det er aldri konflikter eller noe, men det er jeg som ødelegger for meg selv, ja, ved å f.eks aldri svare på en sms og plutselig er det gått tre måneder. Jeg har heller ikke noen god forklaring på oppførselen min, så det er vanskelig å forklare andre hvorfor jeg er som jeg er.  Jeg har ingen problemer med å ha en hyggelig tone med folk, det er når det begynner å nærme seg en nær relasjon jeg plutselig får problemer. 

Desperat etter råd...

Anonymkode: f6dc2...fa0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver.. Sliter så fælt med relasjoner selv. Straks jeg er med andre føler jeg meg så klein/dum/rar... Blir så selvbevisst og klarer ofte ikke å slappe av. Det gjør at det er lettere å bare være alene... Men tror mobbingen i mitt tilfelle er en viktig faktor i dette. Man lærte at man ikke passet inn, og dette kan sitte så godt i, selv om fornuften kanskje vet noe annet. 

Vet ikke om jeg har noen gode råd.. være åpen om det? Gå til terapi? Kognitiv terapi kan hjelpe for sosial angst. Ta en ting av gangen. Sette deg et mål om å være med venner/andre en gang i uken? Eller en gang i mnd, alt ettersom hvor du er nå. 

En liten trøst at det finnes flere som sliter med dette. 

Anonymkode: 8a37a...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

(...) jeg vil jo ikke være sånn, men jeg klarer ikke endre meg. Jeg har slitt psykisk siden jeg var 12-13 år, og har gått i behandling siden, jeg er nå 26. ble mobbet mye i barndommen. 

(...) Så ingen er klar over at jeg sliter så mye som jeg gjør. 

(...)

Anonymkode: f6dc2...fa0

Du gir fasiten litt (veldig) selv. Du sliter.

Folk med psykiske problemer (f.eks. fortid, depresjon, drama, osv.) evner dessverre ikke å opptre ''ekte'' i situasjoner...

Anonymkode: c600f...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk med psykiske problemer (f.eks. fortid, depresjon, drama, osv.) evner dessverre ikke å opptre ''ekte'' i situasjoner...

Han vet han sliter da, einstein

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du gi deg! Hold deg til dine egne idiot-tråder!

Ts, ikke hør på denne brukeren, han er notorisk her inne.

Anonymkode: bdf59...839

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det du som laget « unnvikende personlighetsforstyrrelse» tråden i går? 

Anonymkode: 1b095...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nå må du gi deg! Hold deg til dine egne idiot-tråder!

Ts, ikke hør på denne brukeren, han er notorisk her inne.

Anonymkode: bdf59...839

Eh... HÆ!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ønsker du relasjoner til andre? Hva tenker du når du får disse meldingene du ikke svarer på ? Blir du glad for at folk tar kontakt, eller opplever du det som mas?

Anonymkode: c28c9...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du klarer jo selv å styre dine handlinger, så det må være en grunn til at du ikke vil svare på disse meldingene. Kanskje du vil avvise andre, for selv å kjenne deg som den sterke, den som ikke blir avvist?

Selv synes jeg det kan være avvisende når folk ikke svarer på meldinger. Spesielt når man vet at meldingen er lest, og at mottakeren har valgt å ikke svare.

Anonymkode: ad95b...efd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...