Gå til innhold

Nei til eksamen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som er enig at eksamen burde ha blitt fjernet fra ungdom og videregående skoler?

Anonymkode: 37b21...dc5

Videoannonse
Annonse
Gjest cupcakemonster
Skrevet

enig! Skal ha engelsk eksamen snart å gruer meg sykt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor burde den det?

Anonymkode: 8ead3...085

• Liker 2
Gjest Reputation
Skrevet

Eksamen på vgs og ungdomskolen er god foreberedelse for eksamen på universiteter. Så nei, syns ikke at de skal fjernes. Kriterier og forberedelsestid kan endres på, men å øve er bare fordel. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det? Eksamen er gøy 😀

Da får en jo sjansen til å vise hva en kan 👍

Anonymkode: f1813...d7e

Skrevet

Jeg er enig i at man burde tenkt nytt når det kommer til vurderingsformer, men å fjerne eksamen på ungdomskole og vgs vil føre til at folk får sjokk når de tar høyere utdanning. Da måtte de endret over hele linja, og det er vanskelig å finne en vurderingsform uten eksamen. Med mappevurdering kan man f.eks få noen andre til å skrive alt for en. Selv om mange jukser på eksamen, tror jeg det er enda mer vanskelig å avsløre juks ved f.eks mappevurdering. 

Fortløpende prøver gjennom året er mest fair. Det er dumt at en dag skal avgjøre alt. 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som er enig at eksamen burde ha blitt fjernet fra ungdom og videregående skoler?

Anonymkode: 37b21...dc5

Hvordan skal skolen finne ut hva elevene har lært, og fastsette karakter, dersom eksamen blir fjernet? 

Anonymkode: 15099...77d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...