AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #1 Skrevet 23. mai 2018 Her vi bor nå er det integrert kjøleskap, så vi har jo da naturligvis tatt i bruk det. Vil si kjøleskapet vi hadde fra før var en del mer fancy, med display på døren så vi kunne velge nøyaktig hvor kaldt vi ville ha det i kjøleskapet. Dette derimot opplever vi som for varmt. Melken blir til og med klumpete flere dager før utløpsdato. Maten blir ødelagt. Nå prøver vi oss litt frem med dette kjøleskapet da, kanskje vi gjør noe feil. I kjøleskapet er det et hjul med «av» og tallene 1-7. Her hadde vi på 1 en stund fordi vi trodde det var 1 grad, men fikk beskjed av en bekjent at det var lavt, at kjøleskapet da ble varmere, så vi satte det på 4. Så har vi funnet en knapp inni der (se bilde). Hva gjør den? Vi har trykket på den, så den lyser og det er vel noe som skjer antar jeg, men jeg vet ikke om det er bra eller dårlig at den står på. Hva skal dette hjulet stå på, og skal den knappen være trykket på? Er så lei av ødelagt mat og lunken melk.. Anonymkode: bfbb7...09b
Emmelise Skrevet 23. mai 2018 #2 Skrevet 23. mai 2018 Du har ingen mulighet til å se hva slags kjøleskap det er? Altså produsentmerke eller lignende. Bruksanvisninger blir langt lettere å finne fram til da. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #3 Skrevet 23. mai 2018 4 minutter siden, Emmelise skrev: Du har ingen mulighet til å se hva slags kjøleskap det er? Altså produsentmerke eller lignende. Bruksanvisninger blir langt lettere å finne fram til da. Står ingenting på det..😕 Anonymkode: bfbb7...09b
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #4 Skrevet 23. mai 2018 Kjør det opp på fullt (7) og se om det blir kaldere. Men det kan jo være ødelagt. Anonymkode: 8b0ef...d73
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #5 Skrevet 23. mai 2018 I de fleste tilfeller med et hjul som går fra 1-7 eller noe betyr det hvor mye motoren skal jobbe, lavere tall=motoren jobber mindre=varmere kjøleskap. Hva skjedde når dere skrudde opp til 4? Anonymkode: d58c5...a33
GulSitron Skrevet 23. mai 2018 #6 Skrevet 23. mai 2018 Jeg tror at hvis du trykker på den knappen ved gradestokken så kjøler kjøleskapet seg ned på mine tidligere kjøleskap satte jeg hjulet på 1 og da opplevde jeg st innholdet i kjøleskapet frøys. Hadde hjulet på mellom 3 og 4. Eier eller leier du? Hvis du leier kan du høre med huseier om h*n har instruksjonsboka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå