Gå til innhold

Hvor mange egg settes inn ved IVF hos Medicus?

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet

Lurer rett og slett på om hvor mange egg de setter inn ved IVF hos Medicus i Oslo? Ei venninne mener at de setter inn 3 befruktede egg, mens jeg mener at de kun setter inn 1 befruktet egg. Mener å ha lest at de endret det, siden det var mye større sjanse for å få tvillinger - altså mer komplikasjoner ved det. Hvem av oss har rett? :P kan de fortsatt sette inn 3 egg?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er lov å sette inn 3 egg. Maks er vel to? Og det skal vurderes nøye, da tvillingsvangerskap regnes som risikosvangerskap.

Anonymkode: 7c981...4a4

AnonymBruker
Skrevet

I gamle dager var det mer vanlig å sette inn flere embryo, men sjeldent 3 uansett.

Nå gjøres det nok ikke.

Anonymkode: 86eb5...957

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er lov å sette inn 3 egg. Maks er vel to? Og det skal vurderes nøye, da tvillingsvangerskap regnes som risikosvangerskap.

Anonymkode: 7c981...4a4

Okei. Mulig det er lov til å sette inn 2 befruktede egg. Jeg bare mener at jeg leste de endret reglene og at det kun var lov til å sette inn 1.. mulig jeg tar feil. Åja, Okei.

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I gamle dager var det mer vanlig å sette inn flere embryo, men sjeldent 3 uansett.

Nå gjøres det nok ikke.

Okei. Men så de kan altså sette inn 2 egg om det er medisinske grunner til det? 

Okei.

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, Lilleprinsesse said:

Okei. Men så de kan altså sette inn 2 egg om det er medisinske grunner til det? 

Okei.

Ja. Kommer an på alder, kvalitet på egg blant annet.

Jeg fikk satt inn to på mitt siste offentlige forsøk. Ble en gutt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på omvisning på Medicus for noen år siden i Trondheim, og da fortalte de at de bare satte inn 1 egg. Husker ikke hvorfor, men jeg ble overrasket da jeg trodde flere egg økte sjansene. Fikk se på storskjerm hvordan de befruktet egget også, utrolig tøft. De har sikkert samme praksis i Oslo. 

Anonymkode: 07ef5...d77

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var på omvisning på Medicus for noen år siden i Trondheim, og da fortalte de at de bare satte inn 1 egg. Husker ikke hvorfor, men jeg ble overrasket da jeg trodde flere egg økte sjansene. Fikk se på storskjerm hvordan de befruktet egget også, utrolig tøft. De har sikkert samme praksis i Oslo. 

Anonymkode: 07ef5...d77

Det øker sjansen for graviditet med noen prosent, men ikke en kjempeforskjell. Hvis jeg husker det riktig var det litt over 30% sjanse for graviditet med 1 embryo, og litt under 40% sjanse for graviditet med 2 embryo.

Også er jo tvillingsvangerskap regnet som risiko,  så de vil helst ikke det.

Dette er nok litt forskjellig i USA. Leser om damer som for trillinger. Det er virkelig risikabelt..

AnonymBruker
Skrevet

Normen er å sette inn 1 egg, uansett klinikk i Norge. Ved dårligere eggkvalitet eller på siste forsøk så kan man velge å få sette inn to egg, ihvertfall fikk jeg selv det og har lest om flere som fikk det valget. 

Jeg fikk tvillinger når jeg satt inn to egg på siste forsøk. 

Anonymkode: 5876c...3a0

• Liker 1
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Vi fikk to på medicus etter flere mislykkede forsøk annen plass. Normalt kjører de bare ett, men gjør individuelle vurderinger. Det funka!

Anonymkode: 63c06...50e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...