AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #1 Skrevet 23. mai 2018 Ja, som overskriften sier er jeg bedt i et utdrikningslag i sommer. Poenget er bare at jeg har ikke råd til å paye 1000kr for dette. Jeg har såvidt råd til mat, og jeg går på aap. Jeg var så "dum" å sa ja til at jeg kommer og nå er det ingen vei ut. Hva gjør jeg?? Jeg har seriøst ikke penger i det hele tatt til å betale 1000kr i tillegg til mat, drikke og transport..i tillegg skal de jo få bryllupsgave også som ikke er så billig. Anonymkode: c0124...de5
Gjest SyrinAppelsin Skrevet 23. mai 2018 #2 Skrevet 23. mai 2018 (endret) Si det til forloveren. I mitt utdrikningslag var det ei som hadde dårlig råd dette visste forloveren min. Så hun slapp å betale noe, og utgiftene ble fordelt på de andre (inkl forlover). Dette var det ingen andre som visste. Dette var en gammel veninne av meg det var viktig at kom, men som har slitt mye økonomisk og ikke kunne betale den summen det kostet å delta. Du kan også moderere deg og si at du kan være med på deler av dagen og betaler dermed en lavere sum. Dette er sånt forlover må ta høyde for. Endret 23. mai 2018 av SyrinAppelsin
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #5 Skrevet 23. mai 2018 34 minutter siden, SyrinAppelsin said: Si det til forloveren. I mitt utdrikningslag var det ei som hadde dårlig råd dette visste forloveren min. Så hun slapp å betale noe, og utgiftene ble fordelt på de andre (inkl forlover). Dette var det ingen andre som visste. Dette var en gammel veninne av meg det var viktig at kom, men som har slitt mye økonomisk og ikke kunne betale den summen det kostet å delta. Du kan også moderere deg og si at du kan være med på deler av dagen og betaler dermed en lavere sum. Dette er sånt forlover må ta høyde for. Takk for tips! Jeg føler det er flaut å melde avbud fordi jeg ikke har råd.. Men skal prate med forlovern hennes Anonymkode: c0124...de5 1
Gjest SyrinAppelsin Skrevet 23. mai 2018 #6 Skrevet 23. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Jeg føler det er flaut å melde avbud fordi jeg ikke har råd.. Men skal prate med forlovern hennes Anonymkode: c0124...de5 Gjør det, er best å være ærlig
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #7 Skrevet 23. mai 2018 1 time siden, SyrinAppelsin skrev: Si det til forloveren. I mitt utdrikningslag var det ei som hadde dårlig råd dette visste forloveren min. Så hun slapp å betale noe, og utgiftene ble fordelt på de andre (inkl forlover). Dette var det ingen andre som visste. Dette var en gammel veninne av meg det var viktig at kom, men som har slitt mye økonomisk og ikke kunne betale den summen det kostet å delta. Du kan også moderere deg og si at du kan være med på deler av dagen og betaler dermed en lavere sum. Dette er sånt forlover må ta høyde for. Og dere visste med 100% sikkerhet at alle de andre deltagerne hadde så god råd at det å pålegge dem ekstra utgifter var helt uproblematisk? Nå har jeg god råd og kunne godt betalt litt ekstra på vegne av en annen som slet økonomisk, men jeg har også hatt perioder hvor det å skrape sammen til sånne anledninger har ment harde prioriteringer og gått ut over andre ting. Hadde jeg da fått høre i ettertid at jeg hadde betalt mer enn min del for at en nær venninne av bruden skulle slippe hadde jeg blitt ganske sur... Anonymkode: df071...257 16
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #8 Skrevet 23. mai 2018 Kommer jo an på personene, men personlig hadde jeg nok tatt en hvit løgn og sagt at noe kom i veien og at jeg ikke kan komme. Anonymkode: ffa8f...0b9 1
Gjest SyrinAppelsin Skrevet 23. mai 2018 #9 Skrevet 23. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og dere visste med 100% sikkerhet at alle de andre deltagerne hadde så god råd at det å pålegge dem ekstra utgifter var helt uproblematisk? Nå har jeg god råd og kunne godt betalt litt ekstra på vegne av en annen som slet økonomisk, men jeg har også hatt perioder hvor det å skrape sammen til sånne anledninger har ment harde prioriteringer og gått ut over andre ting. Hadde jeg da fått høre i ettertid at jeg hadde betalt mer enn min del for at en nær venninne av bruden skulle slippe hadde jeg blitt ganske sur... Anonymkode: df071...257 Jeg som brud visste ingenting om det. Men det var snakk om 300kr per person, var ingen dyre aktiviteter eller mat.
lillesky Skrevet 24. mai 2018 #10 Skrevet 24. mai 2018 Tråden er ryddet for personangrep, og blir samtidig flyttet over til bryllups-forumet. /lillesky (mod) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå